[V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
- Model: v40
- Silnik: B4184S2 1.8
- moc: 125KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: podkarpackie
- imię: Hans
[V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Czesc, samochód stał spory czas bo 3lata jeżdżony tylko do "kościoła", albo i rzadziej ...
Wcześniej wszystko działało OK.
Przymierzam się do zdjęcia deski i wymiany uszczelki na rozdzielaczu - wiadomo S/V40 ma z tym problemy.
Zauważyłem teraz - brak ogrzewania, wcześniej działało wyśmienicie.
Pytanie - jak sie odpowietrza nagrzewnicę w V40 2001? Nie pamiętam, ale chyba był płyn zmieniany... Stąd najpierw chce odpowietrzyć...
Idąc dalej...
Jeśli nie zapowietrzona, to co?
- regulator (pokrętło)?
- jak to w ogóle działa w V40? Jest jakiś krokowiec który otwiera zawór?
- bezpieczniki?
węże wszystkie gorące, te na nagrzewnicy wchodzące do kabiny obydwa także, a po nastawieniu temperatury na max i włączeniu np A/C i tak napierdziela zimnym.
Gdzie są zawory odpowietrzające na wężach?
Dodam, że teraz gdy auto jeździ więcej ze względu na to że posiada LPG - teraz codziennie, czasami zaskoczy i regulacja działa, ale to tak raz na trzy dni...
Dodam2 że po zgaszeniu silnika słychać bulgotanie od strony nagrzewnicy - brudna/zaszlamiona?
Dodam3 - płyn był czyściutki przy zmianie 3lata temu, kryształ jak nowy... Później nie wiem czy ktoś zmieniał bo to już nie moje auto... Ale chyba syn zabierał je do warszatu na przegląd...
------------
Dodano:
Powiem tak, nic nie miga, żadnych sygnałów, na centralce AC.
Tak wiem, iż ten model volvo powinno odpowietrzyć się samo. Co ciekawe - czasami płynu mam na min - a czasami na max lub ponad max po otwarciu korka. Wiem, że nieznacznie może go przybywać, ale, nie tyle, by przekraczał max lub osuszał prawie całkowicie zbiornik, albo nie odpowietrza układu i jest gdzieś poduszka, albo - nie wiem.
Węże na nagrzewnicy gorące, jak zatrybi to grzeje jak zwariowana.
Temp. wskaźnik stoi sztywno ładnie w pozycji poziomej (czyli tak jak powinno być w s/v40)
Zrobiłem:
1. Wylałem stary płyn do bańki
2. Odpiąłem węże z nagrzewnicy, podłączyłem wąż ogrodowy i powoli otwierałem zawór w kranie - woda czyściutka, zero szlamu - zostawiłem na 3min by sie upewnić i wypłykać ewentualny syf;
3. podłączyłem węże od nagrzewnicy, zalałem chłodnicę płynem do płukania Prestone, dołałem wody destylowanej, odpaliłem na 10min, zgasiłem, zostawiłem na kolejne 10-15min
4. Zlałem "płukankę" do innej bańki, (będzie do innego auta);
5. Oczyściłem stary płyn przez sitko, szmatkę by pozbyć się ewentualnego syfu, kamienia etc...
6. Wlałem stary płyn, by pozbyć się wody z układu i resztki płukanki - odpaliłem autko na 10min
7. Zlałem stary płyn po płukance,
8. Wlałem świeżutkiego Prestona (zielony) - płyn jest krystalicznie czyściutki - jak w bańce firmowej, a auto już kilkaset km zrobiło,
9. Zero syfu, zero szlamu w układzie, zero kamienia, zero wody...
... jednak nagrzewnica nadal nie działa... Czasami zaskoczy, i grzeje, ale w większości przypadków nie uruchamia się zupełnie. (nie wiem czy pisałem, ale samochód stał praktycznie nieużywany kilka lat, odpalany i jeżdżony od święta)
Jak do tego serwa się dostać, może myszy kabelki pogryzły? Może trzeba WD40 popryskać
Komputer podpinałem zero błędów, nic, czysty rejestr...
Wcześniej wszystko działało OK.
Przymierzam się do zdjęcia deski i wymiany uszczelki na rozdzielaczu - wiadomo S/V40 ma z tym problemy.
Zauważyłem teraz - brak ogrzewania, wcześniej działało wyśmienicie.
Pytanie - jak sie odpowietrza nagrzewnicę w V40 2001? Nie pamiętam, ale chyba był płyn zmieniany... Stąd najpierw chce odpowietrzyć...
Idąc dalej...
Jeśli nie zapowietrzona, to co?
- regulator (pokrętło)?
- jak to w ogóle działa w V40? Jest jakiś krokowiec który otwiera zawór?
- bezpieczniki?
węże wszystkie gorące, te na nagrzewnicy wchodzące do kabiny obydwa także, a po nastawieniu temperatury na max i włączeniu np A/C i tak napierdziela zimnym.
Gdzie są zawory odpowietrzające na wężach?
Dodam, że teraz gdy auto jeździ więcej ze względu na to że posiada LPG - teraz codziennie, czasami zaskoczy i regulacja działa, ale to tak raz na trzy dni...
Dodam2 że po zgaszeniu silnika słychać bulgotanie od strony nagrzewnicy - brudna/zaszlamiona?
Dodam3 - płyn był czyściutki przy zmianie 3lata temu, kryształ jak nowy... Później nie wiem czy ktoś zmieniał bo to już nie moje auto... Ale chyba syn zabierał je do warszatu na przegląd...
------------
Dodano:
Powiem tak, nic nie miga, żadnych sygnałów, na centralce AC.
Tak wiem, iż ten model volvo powinno odpowietrzyć się samo. Co ciekawe - czasami płynu mam na min - a czasami na max lub ponad max po otwarciu korka. Wiem, że nieznacznie może go przybywać, ale, nie tyle, by przekraczał max lub osuszał prawie całkowicie zbiornik, albo nie odpowietrza układu i jest gdzieś poduszka, albo - nie wiem.
Węże na nagrzewnicy gorące, jak zatrybi to grzeje jak zwariowana.
Temp. wskaźnik stoi sztywno ładnie w pozycji poziomej (czyli tak jak powinno być w s/v40)
Zrobiłem:
1. Wylałem stary płyn do bańki
2. Odpiąłem węże z nagrzewnicy, podłączyłem wąż ogrodowy i powoli otwierałem zawór w kranie - woda czyściutka, zero szlamu - zostawiłem na 3min by sie upewnić i wypłykać ewentualny syf;
3. podłączyłem węże od nagrzewnicy, zalałem chłodnicę płynem do płukania Prestone, dołałem wody destylowanej, odpaliłem na 10min, zgasiłem, zostawiłem na kolejne 10-15min
4. Zlałem "płukankę" do innej bańki, (będzie do innego auta);
5. Oczyściłem stary płyn przez sitko, szmatkę by pozbyć się ewentualnego syfu, kamienia etc...
6. Wlałem stary płyn, by pozbyć się wody z układu i resztki płukanki - odpaliłem autko na 10min
7. Zlałem stary płyn po płukance,
8. Wlałem świeżutkiego Prestona (zielony) - płyn jest krystalicznie czyściutki - jak w bańce firmowej, a auto już kilkaset km zrobiło,
9. Zero syfu, zero szlamu w układzie, zero kamienia, zero wody...
... jednak nagrzewnica nadal nie działa... Czasami zaskoczy, i grzeje, ale w większości przypadków nie uruchamia się zupełnie. (nie wiem czy pisałem, ale samochód stał praktycznie nieużywany kilka lat, odpalany i jeżdżony od święta)
Jak do tego serwa się dostać, może myszy kabelki pogryzły? Może trzeba WD40 popryskać
Komputer podpinałem zero błędów, nic, czysty rejestr...
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Nie ma zaworu odpowietrzającego. Pewnie silnik klapy sterującej umiera, panel sterujący jest uszkodzony albo któraś wtyczka nie łączy.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
- Model: v40
- Silnik: B4184S2 1.8
- moc: 125KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: podkarpackie
- imię: Hans
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
ok, rozumię
Powiedz mi jeszcze proszę...
Czy S/V 40 miały problem z "pokrętełkiem ciepłoty" podobny do tego od regulacji wentylatora - czyli, że może nie trybić lub impulsy/napięcie przeyłać z przerwami?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Hm... może hipoteza nie będzie trafiona... ale można spróbować.
Jeśli nastawiasz na max-a (tam jest chyba +27stopni), a masz zastaną temperaturę w środku +30 (jak teraźniejsze upały), to można się spodziewać że będzie tylko chłodzić.
Może najpierw ostudź wnętrze kabiny, a potem przestaw temp na maxa, wtedy powinno przełączyć się na grzanie.
Nie sprawdzałem czy to zadziała, tylko teoretyzuję.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Volvo Fan
- Posty: 4525
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Panele są raczej bezawaryjne. Może dwa razy spotkałem się aby jakiś się popsuł.
Miałem właśnie napisać o braku ogrzewania podczas upałów.
Miałem właśnie napisać o braku ogrzewania podczas upałów.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Jak ustawicie potencjometr na czerwone pole to powinno dawać na max gorącym. Układ nie patrzy wtedy ile jest stC w aucie czy na zewnątrz.
A pytanie do kolegi ile tego płynu wlewa w układ. Po tym najprościej poznać czy układ jest odpowietrzony.
I jeszcze jedno. Przy uszkodzonym panelu lub silniczkach powinno wywalić błąd, a kolega opisuje że takowych brak.
A pytanie do kolegi ile tego płynu wlewa w układ. Po tym najprościej poznać czy układ jest odpowietrzony.
I jeszcze jedno. Przy uszkodzonym panelu lub silniczkach powinno wywalić błąd, a kolega opisuje że takowych brak.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
- Model: v40
- Silnik: B4184S2 1.8
- moc: 125KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: podkarpackie
- imię: Hans
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
@Borysław @Janek_wro To manualna klima, temperatura otoczenia i grzania nie ma wpływu na to jakie powietrze jest podawane z nagrzewnicy... No i chyba nieco więcej niż +27*C jest podawane, bo jak już zadziała, to rękę dłużej niż minute nie jestem w stanie trzymac - czyli dmucha co najmniej +40 +50*C - naprawdę gorące!
@Yaro Płynu wlałem jakieś 5,5-6,5L - wg instrukcji ma wejśc chyba 7 (może coś zostało w układzie stąd nieco mniejsza ilość.
@krystiancza2 Rozumię, że należy zdjąć całą deskę by dobrać się do potencjometru? Zimne luty to gdzie? Potencjometr, czy jakieś wtyczki? Zdjęcie deski i tak mnie to czeka, bo uszczelki muszę na rozdzielnicy nawiewu wymienić. Napisz mi proszę, gdzie te luty należy poprawić...
@Yaro Płynu wlałem jakieś 5,5-6,5L - wg instrukcji ma wejśc chyba 7 (może coś zostało w układzie stąd nieco mniejsza ilość.
@krystiancza2 Rozumię, że należy zdjąć całą deskę by dobrać się do potencjometru? Zimne luty to gdzie? Potencjometr, czy jakieś wtyczki? Zdjęcie deski i tak mnie to czeka, bo uszczelki muszę na rozdzielnicy nawiewu wymienić. Napisz mi proszę, gdzie te luty należy poprawić...
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2019, o 12:15
- Model: v40
- Silnik: B4184S2 1.8
- moc: 125KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: podkarpackie
- imię: Hans
Re: [V40 2001, 1.8] Ogrzewanie - brak
Deskę i tak zdejmuję, bo muszę uszczelki zmienić na rozdzielaczu nawiewu.
Luty poprawię sam - dzięki za pomoc !!!
Luty poprawię sam - dzięki za pomoc !!!