[V40 99r 1,9DI 95KM] brak mocy,

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

[V40 99r 1,9DI 95KM] brak mocy,

Post autor: tomek2485 » 16 wrz 2019, o 17:59

Witam. Od kilku dni mam problem z moją v40stka. Problem polega na braku mocy i przy obrotach ok 3tys na biegach 3,4 dymi na czarno. Prędkość max to 120km/h i dalej nie chce się bujnac. Czy ktos wie co powinienem wziąść pod uwagę?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
v40;-)
Debeściak
Posty: 111
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 00:55
Model: v40
Silnik: 1.9Di
moc: 150+
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: Bartlomiejowice
imię: Waldek

Re: [V40 99r 1,9DI 95KM] brak mocy,

Post autor: v40;-) » 16 wrz 2019, o 18:46

Witaj. Najczesciej padniety jest egr to znaczy brudny i zatrzymał sie w otwartej pozycji. Inna opcja to rozszczelniony układ dolotowy.

Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

Re: [V40 99r 1,9DI 95KM] brak mocy,

Post autor: tomek2485 » 16 wrz 2019, o 18:53

A czy można w jakiś sposób samemu sprawdzić szczelność?

Awatar użytkownika
v40;-)
Debeściak
Posty: 111
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 00:55
Model: v40
Silnik: 1.9Di
moc: 150+
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: Bartlomiejowice
imię: Waldek

Re: [V40 99r 1,9DI 95KM] brak mocy,

Post autor: v40;-) » 16 wrz 2019, o 22:06

Mozna a nawet trzeba. Zlokalizuj gdzie przebiegają przewody dostarczajace powietrze do silnika od wyjścia turbo do wejścia w kolektor dolotowy, sprawdz czy nie widac uszkodzonych,sparciałych,pękniętych rur gumowych. Jesli nie znajdziesz widocznych uszkodzen odpal silnik i zawołaj sobie kogos do pomocy,kto doda gazu na biegu jałowym tak powyzej 2,5 tysiaca obrotow wystarczy. Jesli turbo ładuje, egr dziala prawidłowo i wszystko jest szczelne gumowe przewody powietrza zrobią się twarde przy zwiekszaniu obrotow. Przy okazji bedzie słychac czy gdzies nie gwizda powietrzem. Osobiscie stawiam na niesprawny egr zaciety w pozycji otwartej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”