Mam jeszcze 2 inne auta. Volvo stoi pod płotem i czeka bo teraz mam dużo roboty..
[V40, 2.0T 163km, 2003 ASB] - Kontroka ciśnienia oleju w trakcie jazdy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2019, o 22:55
- Model: v40
- Silnik: 2,0T
- moc: 163 KM
- Skąd jesteś?: Miasto
- imię: Jacq
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2019, o 22:55
- Model: v40
- Silnik: 2,0T
- moc: 163 KM
- Skąd jesteś?: Miasto
- imię: Jacq
Re: [V40, 2.0T 163km, 2003 ASB] - Kontroka ciśnienia oleju w trakcie jazdy
V40 trafiła na warsztat i ...
Zalałem silnik płukanką i po 30 minutach zlałem olej i miska w dół. Oto co zastałem:
Warstwa mułu miała dobre 2 centymetry
Wcześniej zrobiłem zakupy w drakenie:
Odmę kupiłem w ciemno, całe szczęście bo stara była zasyfiona tak że osad twardy było widać w górnej dziurze(Brak przepływu).
Komplet uszczelek na dół silnika i pod kolektor.
Olej do silnika motul x-cess 5w40 i filter Mann kupiłem lokalnie.
Więc około 4,5 godziny czyściłem miskę i blok silnika od środka.
Zdemontowany smog tez był czyszczony aż do swobodnego przepływu.
Czujnik ciśnienia wykręciłem i okazał się nowy więc został tylko wyczyszczony i zamontowany.
Miska po czyszczeniu:
Do teraz nie cieknie nigdzie olej i kontrolka działa prawidłowo.
Zalałem silnik płukanką i po 30 minutach zlałem olej i miska w dół. Oto co zastałem:
Warstwa mułu miała dobre 2 centymetry
Wcześniej zrobiłem zakupy w drakenie:
Odmę kupiłem w ciemno, całe szczęście bo stara była zasyfiona tak że osad twardy było widać w górnej dziurze(Brak przepływu).
Komplet uszczelek na dół silnika i pod kolektor.
Olej do silnika motul x-cess 5w40 i filter Mann kupiłem lokalnie.
Więc około 4,5 godziny czyściłem miskę i blok silnika od środka.
Zdemontowany smog tez był czyszczony aż do swobodnego przepływu.
Czujnik ciśnienia wykręciłem i okazał się nowy więc został tylko wyczyszczony i zamontowany.
Miska po czyszczeniu:
Do teraz nie cieknie nigdzie olej i kontrolka działa prawidłowo.
-
- Debeściak
- Posty: 217
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40, 2.0T 163km, 2003 ASB] - Kontroka ciśnienia oleju w trakcie jazdy
Brawo Ty ale wiesz co - Twój przypadek daje dużo do myślenia wyznawcom płukanek - owszem płukanka super sprawa ale jak znasz silnik a najlepiej masz auto od nowości i przy każdej zmianie oleju ja stosujesz. W sytuacji natomiast takiej jak u Ciebie była to sory wyobrażasz sobie ze nie zdejmujesz misy po tej plukance-lejesz nowy olej i jezdzisz dalej z tym syfem? No właśnie dlatego ja się cieszę że przy ostatniej wymianie oleju nie zastosowałem płukanki (a mialem ochotę) bo moim zdaniem to miałoby sens jakbym zrobił taka operacje jak Ty - dlatego jeszcze raz szacunek i brawko za upór i fachowe podejście do tematu. POZDRAWIAM - DARO
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
- Model: v40
- Silnik: B4204T3
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Anglia
- imię: Grzegorz
Re: [V40, 2.0T 163km, 2003 ASB] - Kontroka ciśnienia oleju w trakcie jazdy
Skoro czujnik ciśnienia był nowy to znaczy, że poprzedni właściciel już miał problem z ciśnieniem i próbował coś z tym robić.
A co do ciśnienia oleju w turbo petrolu to gdy u siebie mierzyłem manualnym manometrem to z tego co pamiętam (bo było to już dość dawno) to na wolnych było około 2 barów a po przygazówce odrazu leciało do lekko ponad 4.5 bara i z tego co pamiętam to takie właśnie ciśnienie oleju ma być wg. manuala
Olej na jakim zawsze jeżdźę to 5w40 pełny syntetyk.
Wiem, że pompa oleju była w super stanie bo gdy robiłem rozrząd to wyjąłem całą pompę oleju, rozebrałem i nawet najmniejszych rys w środku nie było, normalnie lusto, po czym złożyłem na nowych ori uszczelkach i właśnie po zrobieniu rozrządu robiłem ten pomiar ciśnienia oleju. Wiem też, że zawór nadciśnienia w pertol turbo jest ustawiony fabrycznie na 4.5 bara (tak wyczytałem gdzieś w manualu, zresztą podobne jest w większości turbo benzyniaków) i jak pisałem powyżej własnie do takiej wartości maxymalnej szło.
PS. Nawet filmik miałem nagrany z pomiaru ale nigdzie go znaleźć nie mogę
A co do ciśnienia oleju w turbo petrolu to gdy u siebie mierzyłem manualnym manometrem to z tego co pamiętam (bo było to już dość dawno) to na wolnych było około 2 barów a po przygazówce odrazu leciało do lekko ponad 4.5 bara i z tego co pamiętam to takie właśnie ciśnienie oleju ma być wg. manuala
Olej na jakim zawsze jeżdźę to 5w40 pełny syntetyk.
Wiem, że pompa oleju była w super stanie bo gdy robiłem rozrząd to wyjąłem całą pompę oleju, rozebrałem i nawet najmniejszych rys w środku nie było, normalnie lusto, po czym złożyłem na nowych ori uszczelkach i właśnie po zrobieniu rozrządu robiłem ten pomiar ciśnienia oleju. Wiem też, że zawór nadciśnienia w pertol turbo jest ustawiony fabrycznie na 4.5 bara (tak wyczytałem gdzieś w manualu, zresztą podobne jest w większości turbo benzyniaków) i jak pisałem powyżej własnie do takiej wartości maxymalnej szło.
PS. Nawet filmik miałem nagrany z pomiaru ale nigdzie go znaleźć nie mogę
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2019, o 22:55
- Model: v40
- Silnik: 2,0T
- moc: 163 KM
- Skąd jesteś?: Miasto
- imię: Jacq
Re: [V40, 2.0T 163km, 2003 ASB] - Kontroka ciśnienia oleju w trakcie jazdy
Zrobiłem teraz trasę 5400 km bez problemu, kontrolka się nie zapaliła więc temat uważam za rozwiązany.