Widziałem ten film, ale nie doczytałem że trzeba go rozszerzyć. Czyli tam siedzi klasyczny seger ? bo w tym smarze kiepsko widać.Janek_wro pisze: ↑31 sty 2020, o 21:39Jest pierścień który go trzyma na półosi
tu masz przykładowo:
https://youtu.be/1hlHfKCX3Zs?t=97
Jak widać, ELI miał tam w przegubie dostęp do tego pierścienia.
Ja w swoim robiłem, takiego dostępu nie było w ogóle, trzeba było zeszarpać. Trzymał się przegub dość uparcie.
[V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 cze 2019, o 12:52
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Bilgoraj
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
Nic nie trzeba rozszerzać w skrzyni M56 półośki są inne niż przy skrzyniach francuskich i nie ma zegera, a przegub się zbija.
Jest tylko pierścień zabezpieczający z drutu sprężystego i musi z niego wyskoczyć a przy zakładaniu wskoczyć.
Jest tylko pierścień zabezpieczający z drutu sprężystego i musi z niego wyskoczyć a przy zakładaniu wskoczyć.
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 14 mar 2015, o 08:31
- Model: S40
- Silnik: 2.0
- moc: 120 km
- Rocznik: 2012
- Skąd jesteś?: Podlasie
- imię: Piotr
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
To zależy, zwykle jest to indywidualna decyzja. Pytane, czy to są oryginalne przeguby, czy zamienniki?
Sprawdź też np tutaj: https://www.przeguby.pl/kategoria/27/przeguby-napedowe/ ile będą kosztowały do Twojego modelu.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
No właśnie nie jest to klasyczny seger.
Tak jak pisze turboni, to pierścień, ale dostępu do niego nie ma. W półosi, rowek na ten pierścień ma krawędzie lekko pochylone, tak aby możliwe było ściągnięcie przegubu z półosi przez użycie siły, na wyciąganie. Pierścień sam powinien się wtedy rozszerzyć. Ale i tak nie jest łatwo.
Z montażem też miałem problem, pierścień nie chciał ustawić się osiowo, uciekał na boki. Musiałem się kilkanaście razy do tego przymierzać. Jakiś taki miałem jajowaty w kształcie. Może ktoś tam już wcześniej go sfatygował. Nie wiem.
W każdym razie jest zabawy więcej niż się na początku wydaje.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
A smar i tak trzeba wybrać stamtąd cały, w sytuacji kiedy wymieniasz osłonę gumową, która była rozszczelniona, i jest szansa że dostał się piasek/ziemia.
W komplecie z osłoną przegubu powinien być nowy smar, w saszetce. Przegub po ściągnięciu myjemy dokładnie benzyną/naftą, suszymy, i nowy smar idzie obowiązkowo.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
benx pisze: ↑1 lut 2020, o 10:26To zależy, zwykle jest to indywidualna decyzja. Pytane, czy to są oryginalne przeguby, czy zamienniki?
Sprawdź też np tutaj: https://www.przeguby.pl/kategoria/27/przeguby-napedowe/ ile będą kosztowały do Twojego modelu.
Te przeguby z linku to zwykłe chińczyki. Dobry przegub Lobro lub Spidan (ta sama fabryka tylko Lobro tańsze, a na Spidanie masz oryginalne oznaczenia i napis Volvo - szedł na pierwszy montaż) to koszt od 300 do 450 zeta.
Wiem bo sam kupowałem Spidana i zapłaciłem ponad 400 zeta.
Najwygodniej to wyjąć półoś i w imadło (olej ze skrzyni nie wyleci bo korek do nalewania oleju jest niżej niż wejście półosi do skrzyni). Zbić przegub, rozebrać na czynniki pierwsze (wyjąć kulki i słoneczko), wymyć wszystko, złożyć i zaaplikować 2 tubki smaru. Jedna w środek do przegubu aż smar wyjdzie kulkami a drugą tubkę w osłonę.
Potem młotkiem gumowym dobić przegub aż wskoczy przez pierścień zabezpieczający w swoje miejsce.
Można drugą ręką sobie pomóc i przytrzymać ten pierścień na półosi i ścisnąć go, wtedy ładnie przegub wchodzi.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 cze 2019, o 12:52
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Bilgoraj
- imię: Mateusz
Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str
Tak wiem wiem. Tyle że w filmie Eliego nie było widać jakiego typu jest zabezpieczenie w smarze.Janek_wro pisze: ↑1 lut 2020, o 11:24A smar i tak trzeba wybrać stamtąd cały, w sytuacji kiedy wymieniasz osłonę gumową, która była rozszczelniona, i jest szansa że dostał się piasek/ziemia.
W komplecie z osłoną przegubu powinien być nowy smar, w saszetce. Przegub po ściągnięciu myjemy dokładnie benzyną/naftą, suszymy, i nowy smar idzie obowiązkowo.
Dziś zamówiłem kompletne osłony przegubu zewnętrznego. Mają w komplecie pierścień który trzeba rozchylić i wydaje mi się, że taki sam siedzi na moim aucie, Dokładnie będę wiedział w środę, przy okazji naprawy.