[V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
elpolacco
Posty: 10
Rejestracja: 25 cze 2019, o 12:52
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Bilgoraj
imię: Mateusz

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: elpolacco » 31 sty 2020, o 21:52

Janek_wro pisze:
31 sty 2020, o 21:39
elpolacco pisze:
31 sty 2020, o 20:21
Witam. będę wymieniał gumową osłonę przegubu. I czy mógł by ktoś podpowiedzieć jakiego rodzaju jest zabezpieczenie na przegubie, żeby go zdemontować ?
Jest pierścień który go trzyma na półosi
tu masz przykładowo:
https://youtu.be/1hlHfKCX3Zs?t=97
Jak widać, ELI miał tam w przegubie dostęp do tego pierścienia.
Ja w swoim robiłem, takiego dostępu nie było w ogóle, trzeba było zeszarpać. Trzymał się przegub dość uparcie.
Widziałem ten film, ale nie doczytałem że trzeba go rozszerzyć. Czyli tam siedzi klasyczny seger ? bo w tym smarze kiepsko widać.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: turboni » 31 sty 2020, o 23:16

Nic nie trzeba rozszerzać w skrzyni M56 półośki są inne niż przy skrzyniach francuskich i nie ma zegera, a przegub się zbija.
Jest tylko pierścień zabezpieczający z drutu sprężystego i musi z niego wyskoczyć a przy zakładaniu wskoczyć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
benx
Debeściak
Posty: 105
Rejestracja: 14 mar 2015, o 08:31
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 120 km
Rocznik: 2012
Skąd jesteś?: Podlasie
imię: Piotr

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: benx » 1 lut 2020, o 10:26

rylko pisze:
31 sty 2020, o 13:40
A jak wam się wydaje, od razu wymieniać dwa przeguby? Czy tylko jeden? Mam tutaj na myśli działania profilaktyczne.
To zależy, zwykle jest to indywidualna decyzja. Pytane, czy to są oryginalne przeguby, czy zamienniki?
Sprawdź też np tutaj: https://www.przeguby.pl/kategoria/27/przeguby-napedowe/ ile będą kosztowały do Twojego modelu.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: Janek_wro » 1 lut 2020, o 11:18

elpolacco pisze:
31 sty 2020, o 21:52
Czyli tam siedzi klasyczny seger ?
No właśnie nie jest to klasyczny seger.
Tak jak pisze turboni, to pierścień, ale dostępu do niego nie ma. W półosi, rowek na ten pierścień ma krawędzie lekko pochylone, tak aby możliwe było ściągnięcie przegubu z półosi przez użycie siły, na wyciąganie. Pierścień sam powinien się wtedy rozszerzyć. Ale i tak nie jest łatwo.
Z montażem też miałem problem, pierścień nie chciał ustawić się osiowo, uciekał na boki. Musiałem się kilkanaście razy do tego przymierzać. Jakiś taki miałem jajowaty w kształcie. Może ktoś tam już wcześniej go sfatygował. Nie wiem.
W każdym razie jest zabawy więcej niż się na początku wydaje.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: Janek_wro » 1 lut 2020, o 11:24

elpolacco pisze:
31 sty 2020, o 21:52
bo w tym smarze kiepsko widać
A smar i tak trzeba wybrać stamtąd cały, w sytuacji kiedy wymieniasz osłonę gumową, która była rozszczelniona, i jest szansa że dostał się piasek/ziemia.
W komplecie z osłoną przegubu powinien być nowy smar, w saszetce. Przegub po ściągnięciu myjemy dokładnie benzyną/naftą, suszymy, i nowy smar idzie obowiązkowo.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: turboni » 1 lut 2020, o 16:02

benx pisze:
1 lut 2020, o 10:26
rylko pisze:
31 sty 2020, o 13:40
A jak wam się wydaje, od razu wymieniać dwa przeguby? Czy tylko jeden? Mam tutaj na myśli działania profilaktyczne.
To zależy, zwykle jest to indywidualna decyzja. Pytane, czy to są oryginalne przeguby, czy zamienniki?
Sprawdź też np tutaj: https://www.przeguby.pl/kategoria/27/przeguby-napedowe/ ile będą kosztowały do Twojego modelu.

Te przeguby z linku to zwykłe chińczyki. Dobry przegub Lobro lub Spidan (ta sama fabryka tylko Lobro tańsze, a na Spidanie masz oryginalne oznaczenia i napis Volvo - szedł na pierwszy montaż) to koszt od 300 do 450 zeta.

Wiem bo sam kupowałem Spidana i zapłaciłem ponad 400 zeta.

Najwygodniej to wyjąć półoś i w imadło (olej ze skrzyni nie wyleci bo korek do nalewania oleju jest niżej niż wejście półosi do skrzyni). Zbić przegub, rozebrać na czynniki pierwsze (wyjąć kulki i słoneczko), wymyć wszystko, złożyć i zaaplikować 2 tubki smaru. Jedna w środek do przegubu aż smar wyjdzie kulkami a drugą tubkę w osłonę.
Potem młotkiem gumowym dobić przegub aż wskoczy przez pierścień zabezpieczający w swoje miejsce.
Można drugą ręką sobie pomóc i przytrzymać ten pierścień na półosi i ścisnąć go, wtedy ładnie przegub wchodzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
elpolacco
Posty: 10
Rejestracja: 25 cze 2019, o 12:52
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Bilgoraj
imię: Mateusz

Re: [V40 1.8 122km 2003r] wymiana przegubu prawa str

Post autor: elpolacco » 1 lut 2020, o 19:07

Janek_wro pisze:
1 lut 2020, o 11:24
elpolacco pisze:
31 sty 2020, o 21:52
bo w tym smarze kiepsko widać
A smar i tak trzeba wybrać stamtąd cały, w sytuacji kiedy wymieniasz osłonę gumową, która była rozszczelniona, i jest szansa że dostał się piasek/ziemia.
W komplecie z osłoną przegubu powinien być nowy smar, w saszetce. Przegub po ściągnięciu myjemy dokładnie benzyną/naftą, suszymy, i nowy smar idzie obowiązkowo.
Tak wiem wiem. Tyle że w filmie Eliego nie było widać jakiego typu jest zabezpieczenie w smarze.
Dziś zamówiłem kompletne osłony przegubu zewnętrznego. Mają w komplecie pierścień który trzeba rozchylić i wydaje mi się, że taki sam siedzi na moim aucie, Dokładnie będę wiedział w środę, przy okazji naprawy.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”