[v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 19:49
- Model: V40
- Silnik: 1.9d
- moc: 115
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Jakub
[v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Hejoo
Mam pewien problem z moim volvolotem, gdy paliwo spadnie poniżej 2 kresek (trochę mniej niż 1/4 zbiornika) i przekroczeniu 110km/h gaśnie, po ponownym uruchomieniu silnika można śmiało jechać 110 czy 120. Zauważyłem też że przy jeździe ponad 110km/h jest wyższe spalanie o 1l/100km. Dodam że jeżeli jest więcej paliwa niż ta 1/4 to samochód jeździ normalnie oprócz tego spalania. I mam wrażenie jak by samochód szarpał, chociaż wcześniej też tak jeździł, i to chyba tylko moje przewrażliwienie. Kompem samochodu nie sprawdzałem z powodu iż nie mam do niego dostępu i też pytanie następne, jeżeli ktoś ma i używa w swoim łosiu jakiegoś kompa diagnostycznego to proszę podać nazwę (?).
Z góry dziękuję!
Mam pewien problem z moim volvolotem, gdy paliwo spadnie poniżej 2 kresek (trochę mniej niż 1/4 zbiornika) i przekroczeniu 110km/h gaśnie, po ponownym uruchomieniu silnika można śmiało jechać 110 czy 120. Zauważyłem też że przy jeździe ponad 110km/h jest wyższe spalanie o 1l/100km. Dodam że jeżeli jest więcej paliwa niż ta 1/4 to samochód jeździ normalnie oprócz tego spalania. I mam wrażenie jak by samochód szarpał, chociaż wcześniej też tak jeździł, i to chyba tylko moje przewrażliwienie. Kompem samochodu nie sprawdzałem z powodu iż nie mam do niego dostępu i też pytanie następne, jeżeli ktoś ma i używa w swoim łosiu jakiegoś kompa diagnostycznego to proszę podać nazwę (?).
Z góry dziękuję!
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2 sty 2020, o 22:30
- Model: v 40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Blizyn
- imię: Albert
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Auto moze nie dostawac paliwa, badz uklad zaplonowy do sprawdzenia
Zacznij od najprostrzych rzeczy, swiece przewody, cewki
Zacznij od najprostrzych rzeczy, swiece przewody, cewki
-
- Debeściak
- Posty: 113
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 19:17
- Model: v40
- Silnik: 1,9
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Edi
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Mam skaner delphi. Wiem że skanery obd z allegro nie czytaja naszych aut. Jak chcesz to możemy się jakoś zgadać i zobaczymy czy masz tam jakieś błędy;)SonnyCro pisze: ↑6 lut 2020, o 16:29Hejoo
Mam pewien problem z moim volvolotem, gdy paliwo spadnie poniżej 2 kresek (trochę mniej niż 1/4 zbiornika) i przekroczeniu 110km/h gaśnie, po ponownym uruchomieniu silnika można śmiało jechać 110 czy 120. Zauważyłem też że przy jeździe ponad 110km/h jest wyższe spalanie o 1l/100km. Dodam że jeżeli jest więcej paliwa niż ta 1/4 to samochód jeździ normalnie oprócz tego spalania. I mam wrażenie jak by samochód szarpał, chociaż wcześniej też tak jeździł, i to chyba tylko moje przewrażliwienie. Kompem samochodu nie sprawdzałem z powodu iż nie mam do niego dostępu i też pytanie następne, jeżeli ktoś ma i używa w swoim łosiu jakiegoś kompa diagnostycznego to proszę podać nazwę (?).
Z góry dziękuję!
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 1 paź 2019, o 16:24
- Model: V40
- Silnik: 1,8 benzyna -lpg
- moc: 114 km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: krakow
- imię: jurek
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 1 paź 2019, o 16:24
- Model: V40
- Silnik: 1,8 benzyna -lpg
- moc: 114 km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: krakow
- imię: jurek
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Sprawdż filtr paliwa
-
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2019, o 21:48
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Daniel
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Podpada mi to na problem w obrębie ssaka w zbiorniku paliwa do którego wchodzi również przewód powrotny od silnika z przelewu od wtrysków. Miałem podobne objawy gdy właśnie pękł ten przewód już w zbiorniku i jak było mniej paliwa "niż jakiś tam poziom" to zaczynał jeździć podobnie jak opisujesz.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 19:49
- Model: V40
- Silnik: 1.9d
- moc: 115
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Jakub
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Trochę mnie nie było, ale wracam z błędami. Idzie weekend tak więc sprawdzę rzeczy o których pisaliście. Prosił bym o jeszcze jedną rzecz, czy ma ktoś listę kodów błędów, lub czy wytłumaczy mi ktoś co te błędy znaczą (sam opis rozumiem ale pewnie jest coś głębiej)
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Skoro opisy z EN kumasz, to nie będę robił przekładu
dodam tylko:
signal too low or signal too high - pojawiają się albo wskutek uszkodzenia sensora, kabli prowadzących do niego (rozwarcie lub zwarcie), lub odłączenia wtyczek do sensora podczas prac lub testowania.
Faulty signal, dla synałów z czujnikow cyfrowych oznacza przeważnie, że występuje z niewłaściwą częstotliwością, i/lub w niewłaściwym momencie, lub brak reakcji czujnika na jakieś zdarzenie.
przykładowo taki camshaft/flywheel sensor.
I teraz rzecz kolejna - czy te błędy są świeże czy stare? Czy przed odczytaniem skasowałeś stare błędy, żeby mieć pewność że te są obecne? Vida, jeśli dobrze pamiętam, potrafi też pokazać jak stare są błędy.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 19:49
- Model: V40
- Silnik: 1.9d
- moc: 115
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Jakub
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Błędy zostały usunięte i pojawiły sie znowu. A błąd 1882 coś oznacza czy tylko tyle że nie ma ciśnienia? I jak wygląda sprawa z innymi błędami paliwa czy są jakieś poszczególne (np. Czujnik ciśnienia paliwa) żebym mógł coś w eliminować, bo tak to szukać igły w stogu siana.Janek_wro pisze: ↑5 mar 2020, o 23:33Skoro opisy z EN kumasz, to nie będę robił przekładu
dodam tylko:
signal too low or signal too high - pojawiają się albo wskutek uszkodzenia sensora, kabli prowadzących do niego (rozwarcie lub zwarcie), lub odłączenia wtyczek do sensora podczas prac lub testowania.
Faulty signal, dla synałów z czujnikow cyfrowych oznacza przeważnie, że występuje z niewłaściwą częstotliwością, i/lub w niewłaściwym momencie, lub brak reakcji czujnika na jakieś zdarzenie.
przykładowo taki camshaft/flywheel sensor.
I teraz rzecz kolejna - czy te błędy są świeże czy stare? Czy przed odczytaniem skasowałeś stare błędy, żeby mieć pewność że te są obecne? Vida, jeśli dobrze pamiętam, potrafi też pokazać jak stare są błędy.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie
Pisałeś wcześniej że rozumiesz co jest napisane w kodach błędów.
Jakby "nie było ciśnienia", to byś pewnie nie zapalił silnika nawet.
Jeśli masz zapchany smok, i/lub filtr paliwa. to na przykład będą spadki ciśnienia przy wzroście konsumpcji. Może (ale nie musi) się przejawiać jako "faulty signal".
Wprawdzie na dieslu się nie znam, zawsze miałem benzyniaki, ale zapewne jest jakiś schrader na doprowadzeniu paliwa przed silnikiem. Podpiąć się tam z analogowym manometrem, i zmierzyć w naturze co się odbywa.
Znaczy co? chcesz pełen katalog możliwych błędów? Chyba vida wszystkie posiada gdzieś, tzn wydaje mi się że tam widziałem. Ale może mi się tylko wydaje? Widziałem też taki wykaz na jakimś anglojęzycznym volvo forum (adresu http nie mam pod ręką)
pogooglaj za hasłem "volvo dtc codes"
no właśnie ECM1882 pochodzi z czujnika paliwa.
A wyskakuje Ci również bez zapalonego silnika, po samej stacyjce?
Ja bym się również martwił o camshaft/flywheel sensor.
A w ogóle takie nagromadzenie 'signal too low/high' wskazuje mi na jakąś możliwą manianę z przewodami. Poza oczywistością że dany sensor jest zdechły lub zdychający.
Skrupulatnie obejrzyj czy nie ma jakichś mechanicznych uszkodzeń, przetarć, nacięć izolacji, zagięć, załamań, czy nie są kable przytrzaśnięte jakimiś śrubami, wtyki czy nie są zaśniedziałe, itp, itd.
Możliwości jest dużo, i zawsze jest to szukanie w stogu siana. Silnika w stogu siana Jak dobrze popatrzeć, to coś wypatrzysz. I samemu "organoleptycznie", i przy użyciu softu diagnostycznego.
Zapewne byłeś w jakimś warsztacie, zrobili Ci odczyt DTC, zrobiłeś screenshota, i finito. A trzeba było więcej.
Podejrzeć live data, zobaczyć czy sygnał z danego czujnika nie znika w jakimś momencie.
Dodać warto również że vida ma testy które można przeprowadzić, po "wkliknięciu się" w dany moduł.
pozdrawiam
JD
JD