Strona 1 z 2

[v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 6 lut 2020, o 16:29
autor: SonnyCro
Hejoo :suncool

Mam pewien problem z moim volvolotem, gdy paliwo spadnie poniżej 2 kresek (trochę mniej niż 1/4 zbiornika) i przekroczeniu 110km/h gaśnie, po ponownym uruchomieniu silnika można śmiało jechać 110 czy 120. Zauważyłem też że przy jeździe ponad 110km/h jest wyższe spalanie o 1l/100km. Dodam że jeżeli jest więcej paliwa niż ta 1/4 to samochód jeździ normalnie oprócz tego spalania. I mam wrażenie jak by samochód szarpał, chociaż wcześniej też tak jeździł, i to chyba tylko moje przewrażliwienie. Kompem samochodu nie sprawdzałem z powodu iż nie mam do niego dostępu i też pytanie następne, jeżeli ktoś ma i używa w swoim łosiu jakiegoś kompa diagnostycznego to proszę podać nazwę (?).

Z góry dziękuję! :D

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 1 mar 2020, o 17:18
autor: Alb555
Auto moze nie dostawac paliwa, badz uklad zaplonowy do sprawdzenia

Zacznij od najprostrzych rzeczy, swiece przewody, cewki

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 1 mar 2020, o 22:17
autor: zultigr
SonnyCro pisze:
6 lut 2020, o 16:29
Hejoo :suncool

Mam pewien problem z moim volvolotem, gdy paliwo spadnie poniżej 2 kresek (trochę mniej niż 1/4 zbiornika) i przekroczeniu 110km/h gaśnie, po ponownym uruchomieniu silnika można śmiało jechać 110 czy 120. Zauważyłem też że przy jeździe ponad 110km/h jest wyższe spalanie o 1l/100km. Dodam że jeżeli jest więcej paliwa niż ta 1/4 to samochód jeździ normalnie oprócz tego spalania. I mam wrażenie jak by samochód szarpał, chociaż wcześniej też tak jeździł, i to chyba tylko moje przewrażliwienie. Kompem samochodu nie sprawdzałem z powodu iż nie mam do niego dostępu i też pytanie następne, jeżeli ktoś ma i używa w swoim łosiu jakiegoś kompa diagnostycznego to proszę podać nazwę (?).

Z góry dziękuję! :D
Mam skaner delphi. Wiem że skanery obd z allegro nie czytaja naszych aut. Jak chcesz to możemy się jakoś zgadać i zobaczymy czy masz tam jakieś błędy;)

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 2 mar 2020, o 05:13
autor: jurekkloda
Alb555 pisze:
1 mar 2020, o 17:18
Auto moze nie dostawac paliwa, badz uklad zaplonowy do sprawdzenia

Zacznij od najprostrzych rzeczy, swiece przewody, cewki
1.9 d !!!

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 2 mar 2020, o 05:14
autor: jurekkloda
Sprawdż filtr paliwa

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 4 mar 2020, o 08:07
autor: DenyDeVito
Podpada mi to na problem w obrębie ssaka w zbiorniku paliwa do którego wchodzi również przewód powrotny od silnika z przelewu od wtrysków. Miałem podobne objawy gdy właśnie pękł ten przewód już w zbiorniku i jak było mniej paliwa "niż jakiś tam poziom" to zaczynał jeździć podobnie jak opisujesz.

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 5 mar 2020, o 23:00
autor: SonnyCro
Trochę mnie nie było, ale wracam z błędami. Idzie weekend tak więc sprawdzę rzeczy o których pisaliście. Prosił bym o jeszcze jedną rzecz, czy ma ktoś listę kodów błędów, lub czy wytłumaczy mi ktoś co te błędy znaczą (sam opis rozumiem ale pewnie jest coś głębiej)

Obrazek

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 5 mar 2020, o 23:33
autor: Janek_wro
SonnyCro pisze:
5 mar 2020, o 23:00
sam opis rozumiem ale pewnie jest coś głębiej
Skoro opisy z EN kumasz, to nie będę robił przekładu ;)
dodam tylko:
signal too low or signal too high - pojawiają się albo wskutek uszkodzenia sensora, kabli prowadzących do niego (rozwarcie lub zwarcie), lub odłączenia wtyczek do sensora podczas prac lub testowania.
Faulty signal, dla synałów z czujnikow cyfrowych oznacza przeważnie, że występuje z niewłaściwą częstotliwością, i/lub w niewłaściwym momencie, lub brak reakcji czujnika na jakieś zdarzenie.
przykładowo taki camshaft/flywheel sensor.

I teraz rzecz kolejna - czy te błędy są świeże czy stare? Czy przed odczytaniem skasowałeś stare błędy, żeby mieć pewność że te są obecne? Vida, jeśli dobrze pamiętam, potrafi też pokazać jak stare są błędy.

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 6 mar 2020, o 07:34
autor: SonnyCro
Janek_wro pisze:
5 mar 2020, o 23:33
SonnyCro pisze:
5 mar 2020, o 23:00
sam opis rozumiem ale pewnie jest coś głębiej
Skoro opisy z EN kumasz, to nie będę robił przekładu ;)
dodam tylko:
signal too low or signal too high - pojawiają się albo wskutek uszkodzenia sensora, kabli prowadzących do niego (rozwarcie lub zwarcie), lub odłączenia wtyczek do sensora podczas prac lub testowania.
Faulty signal, dla synałów z czujnikow cyfrowych oznacza przeważnie, że występuje z niewłaściwą częstotliwością, i/lub w niewłaściwym momencie, lub brak reakcji czujnika na jakieś zdarzenie.
przykładowo taki camshaft/flywheel sensor.

I teraz rzecz kolejna - czy te błędy są świeże czy stare? Czy przed odczytaniem skasowałeś stare błędy, żeby mieć pewność że te są obecne? Vida, jeśli dobrze pamiętam, potrafi też pokazać jak stare są błędy.
Błędy zostały usunięte i pojawiły sie znowu. A błąd 1882 coś oznacza czy tylko tyle że nie ma ciśnienia? I jak wygląda sprawa z innymi błędami paliwa czy są jakieś poszczególne (np. Czujnik ciśnienia paliwa) żebym mógł coś w eliminować, bo tak to szukać igły w stogu siana.

Re: [v40 1.9d 115km] Gaśnięcie silnika i wyższe spalanie

: 6 mar 2020, o 14:43
autor: Janek_wro
SonnyCro pisze:
6 mar 2020, o 07:34
A błąd 1882 coś oznacza czy tylko tyle że nie ma ciśnienia?
Pisałeś wcześniej że rozumiesz co jest napisane w kodach błędów.
Jakby "nie było ciśnienia", to byś pewnie nie zapalił silnika nawet.
Jeśli masz zapchany smok, i/lub filtr paliwa. to na przykład będą spadki ciśnienia przy wzroście konsumpcji. Może (ale nie musi) się przejawiać jako "faulty signal".
Wprawdzie na dieslu się nie znam, zawsze miałem benzyniaki, ale zapewne jest jakiś schrader na doprowadzeniu paliwa przed silnikiem. Podpiąć się tam z analogowym manometrem, i zmierzyć w naturze co się odbywa.
SonnyCro pisze:
6 mar 2020, o 07:34
I jak wygląda sprawa z innymi błędami paliwa czy są jakieś poszczególne
Znaczy co? chcesz pełen katalog możliwych błędów? Chyba vida wszystkie posiada gdzieś, tzn wydaje mi się że tam widziałem. Ale może mi się tylko wydaje? Widziałem też taki wykaz na jakimś anglojęzycznym volvo forum (adresu http nie mam pod ręką)
pogooglaj za hasłem "volvo dtc codes"
SonnyCro pisze:
6 mar 2020, o 07:34
(np. Czujnik ciśnienia paliwa)
no właśnie ECM1882 pochodzi z czujnika paliwa.
A wyskakuje Ci również bez zapalonego silnika, po samej stacyjce?

Ja bym się również martwił o camshaft/flywheel sensor.

A w ogóle takie nagromadzenie 'signal too low/high' wskazuje mi na jakąś możliwą manianę z przewodami. Poza oczywistością że dany sensor jest zdechły lub zdychający.
Skrupulatnie obejrzyj czy nie ma jakichś mechanicznych uszkodzeń, przetarć, nacięć izolacji, zagięć, załamań, czy nie są kable przytrzaśnięte jakimiś śrubami, wtyki czy nie są zaśniedziałe, itp, itd.
Możliwości jest dużo, i zawsze jest to szukanie w stogu siana. Silnika w stogu siana ;) Jak dobrze popatrzeć, to coś wypatrzysz. I samemu "organoleptycznie", i przy użyciu softu diagnostycznego.
Zapewne byłeś w jakimś warsztacie, zrobili Ci odczyt DTC, zrobiłeś screenshota, i finito. A trzeba było więcej.
Podejrzeć live data, zobaczyć czy sygnał z danego czujnika nie znika w jakimś momencie.
Dodać warto również że vida ma testy które można przeprowadzić, po "wkliknięciu się" w dany moduł.