[V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
davor3
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 8 lis 2016, o 12:33
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 90 KW
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: wschowa
imię: Dawid

[V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: davor3 » 1 mar 2020, o 13:36

Witam,

Wymieniłem jakiś miesiąc temu kzfr bo terkotało, przy okazji czujnik zmiennych faz rozrządu i pasek rozrządu, przed wymianą średnie spalanie było na poziomie 9,2 l / 100 km , po wymianie spalanie nic się nie zmieniło , moc słaba jak była tak jest.

Zajrzałem do czujnika zmiennych faz rozrządu i go rozłączyłem , jakby nigdy nic , silnik pracował jak pracował , nic nie zaterkotało , podłączyłem ponownie i dalej żadnej zmiany choćby przez sekundę. No więc odłączyłem go ponownie i wyłączyłem zapłon. Po ponownym uruchomieniu silnika wyskoczyła kontrolka silnika , czyli jednak zauważył ze zmienne fazy nie działają. Tylko niepokoi mnie brak zmian jakiekolwiek dźwięku w pracy Kzfr przy odłączaniu i podłączaniu czujnika zmiennych faz. Pamiętam , że z 2 lata temu gdy go odłączałem i podłączałem z ciekawości zawsze było słychać dźwięk charakterystyczny podłączenia zmiennych faz z kzfr.

Podłączyłem czujnik ponownie , kontrolka silnika znikła po piątym gaszeniu i odpalaniu silnika.

Czy po wymianie kzfr i czujnika zmiennych faz mechanik powinien zrobić jakąś adaptację czy coś, czy to komputer samochodu robi automatycznie ?

Czy to normalne , że po wymianie terkotającego się kzfr z którego już lał olej na nowe silnik spala tyle co przedtem i brak różnicy w mocy?

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: Janek_wro » 1 mar 2020, o 20:29

davor3 pisze:
1 mar 2020, o 13:36
przy okazji czujnik zmiennych faz rozrządu
A co to jest? i gdzie on jest?
davor3 pisze:
1 mar 2020, o 13:36
przed wymianą średnie spalanie było na poziomie 9,2 l / 100 km , po wymianie spalanie nic się nie zmieniło
Spalanie takie ma być. Trasa ~7.8, miasto można wypalić i 13.
davor3 pisze:
1 mar 2020, o 13:36
Podłączyłem czujnik ponownie
Coś mnie się wydaje że operowałeś na odłączaniu i podłączaniu elektrozaworu. Żaden to czujnik.
davor3 pisze:
1 mar 2020, o 13:36
Czy to normalne , że po wymianie terkotającego się kzfr z którego już lał olej na nowe silnik spala tyle co przedtem
nie spodziewaj się jakiejś drastycznej zmiany w zużyciu
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
davor3
Początkujący
Posty: 52
Rejestracja: 8 lis 2016, o 12:33
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 90 KW
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: wschowa
imię: Dawid

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: davor3 » 1 mar 2020, o 20:49

Tak dokładnie chodziło mi o elektrozawór zfr , nie wiem co mi się wkręciło z tym czujnikiem , chyba w innych samochodach tak to się nazywa.

A ktoś coś wie czy trzeba robić adaptację czy nie trzeba po wymianie kzfr i elektrozaworu ?

A jeszcze jedno mi się przypomniało pytanie do tych co mają ten sam silnik co ja B4184 S 2 , u was też przy wyższych biegach 4 i 5 do 3 tyś obrotów muli i dopiero odżywa od powyżej 3 tyś obrotów ?

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: Janek_wro » 1 mar 2020, o 21:03

davor3 pisze:
1 mar 2020, o 20:49
A ktoś coś wie czy trzeba robić adaptację czy nie trzeba po wymianie kzfr i elektrozaworu ?
Ja wymieniałem koło VVT, metodą "domową", i nic nie robiłem dodatkowego.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Hermann
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 2021, o 12:17
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: podkarpacie
imię: Hermann

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: Hermann » 3 sty 2021, o 12:47

"Ja wymieniałem koło VVT, metodą "domową", i nic nie robiłem dodatkowego..."
Witam. piszesz że wymieniłeś koło VVT w warunkach domowych...
Możesz to pokrótce opisać, blokowałeś wałki rozrządu, jeżeli tak to czym....
Czeka mnie wymiana kompletnego rozrządu plus koła VVT, mam zamiar zrobić to samodzielnie.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: Janek_wro » 4 sty 2021, o 18:28

Hermann pisze:
3 sty 2021, o 12:47
Witam. piszesz że wymieniłeś koło VVT w warunkach domowych...
Możesz to pokrótce opisać, blokowałeś wałki rozrządu, jeżeli tak to czym....
Szukajka się kłania.
Poszukaj na przykład mojego tematu p.t. "objawy VVT prawdopodobnie"
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Hermann
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 2021, o 12:17
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122 KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: podkarpacie
imię: Hermann

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: Hermann » 4 sty 2021, o 22:46

Witam. Poszukałem, poczytałem, dzięki :-)

Awatar użytkownika
marasbydg
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2019, o 08:50
Model: V40
Silnik: 1800cc 122
moc: KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Marek

Re: [V40, 1.8, 2003 r, 122 km ] po wymianie kzfr , czujnika,paska

Post autor: marasbydg » 6 sty 2021, o 22:28

Hej, u mnie zdaje sie tez nadszedl czas na wymiane tego kola, chociaz nie mam takiego wrrr przerwa wrrr, a raczej caly czas drobne terkotanie.... Kolo wraz z rozrzadem bylo wymieniane ok 60 tys km temu przez poprzedniego wlasciciela. Jakos w zeszlym roku 2020 wymienilem kompletny rozrzad jednak bez tego kola :( no i teraz po ok 7k km zaczelo cos lekko terkotac.
Kilka pytan mi chodzi po glowie:

1- gdzie kupic to kolo? gdzie sie zaopatrujecie w czesci do volvo?
2 - dobry mechanik w bydgoszczy/okolicach pracujacy przy volvach?
3 - czy moze to nie jest kolo a jakis element (elektrozawor etc- jest mozliwosc jakos tego weryfikacji? )


Z gory dzieki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”