[v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje silnika, zwiększenie mocy

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

[v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje silnika, zwiększenie mocy

Post autor: ELI » 15 sty 2014, o 20:06

Majale pisze:Bo z tego silnika dużo nie wyciągniesz.
oj można go trochę ożywić, a zacząłbym od egra i przepływki...

Majale
Debeściak
Posty: 227
Rejestracja: 29 gru 2013, o 19:43
Model: V40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
wiek: 66
Skąd jesteś?: Mokotów
imię: Marek

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: Majale » 15 sty 2014, o 21:33

ELIMINATOR pisze: oj można go trochę ożywić, a zacząłbym od egra i przepływki...
Myślę że szkoda zachodu, to jest muł roboczy do przemieszczania w miarę wygodny sposób zacnych czterech liter :biggrin:

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: ELI » 15 sty 2014, o 22:28

e tam, w porównaniu z tym co miałem a teraz mam jest duża różnica. Oczywiście pocisk to nie będzie, ale nie po to się kupuje klekota...

Awatar użytkownika
kania
Posty: 11
Rejestracja: 21 lis 2013, o 13:40
Model: V40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Leszcz
imię: Rysiek

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: kania » 16 sty 2014, o 17:12

Majale pisze:Bo z tego silnika dużo nie wyciągniesz.
Jesteś w błędzie, można trochę wyciągnąć, tylko trzeba wiedzieć jak ;)

Samo MBC raczej nic nie daje, oprócz lepszego samopoczucia kierowcy. Ja nie odczułem różnicy pomiędzy doładowaniem 0,95b, a 1.5b.....

Tak jak napisał ELIMINATOR, trzeba zacząć od wywalenia egr. Nie wiem o co chodziło z przepływomierzem (poza jego wyczyszczeniem z nalotu) ?



Sam jestem na etapie wyciśnięcia z tego motoru trochę więcej KM i Nm, i można niewielkim kosztem to zrobić. Zobaczymy co z tego wyniknie. O efektach u Was nie napiszę, bo mam poblokowane 3/4 forum :P

Ale pochwalę się, sami wiecie gdzie :)

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: ELI » 16 sty 2014, o 18:00

kania pisze: Nie wiem o co chodziło z przepływomierzem (poza jego wyczyszczeniem z nalotu) ?
dokładnie
kania pisze:Samo MBC raczej nic nie daje,
u mnie jest o niebo lepiej, mam na 1.1 bara i jest super, do tego wywalony kat i wrzucony filterek k&n(jeździłem dwa dni na papierzaku jak umyłem k&n i różnica jest zdecydowanie na + dla k&n), do tego jeszcze dla zasady wskoczył własnej produkcji Oil catch tank puszczony w glebę... :blabla

co do egr to oczywista oczywistość że zatykamy ewentualnie demontujemy całkowicie... czeka mnie jeszcze chipowanie jak jeszcze go będę miał i wtedy zjem szybko sprzegło :biggrin: , niestety nie robią wzmacnianego do tego wozidła....


te podstawowe zmiany nie robią z tego motorka wyścigówki, ale zdecydowanie lepiej się odpycha i szybciej się wkręca do 4tysi...

Awatar użytkownika
kania
Posty: 11
Rejestracja: 21 lis 2013, o 13:40
Model: V40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Leszcz
imię: Rysiek

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: kania » 16 sty 2014, o 18:22

ELIMINATOR pisze:u mnie jest o niebo lepiej, mam na 1.1 bara i jest super
Robiłeś hamowanie ?
Zauważ że 1.1 bara będzie dmuchało dopiero przy obrotach około 3k, i to doładowanie bardzo powoli wstaje.
Trzeba zrobić tak, aby rosło szybciej, i w mniejszym zakresie obrotów.

Wtedy będzie pałer :-)
ELIMINATOR pisze:czeka mnie jeszcze chipowanie
Wstrzymaj się z tym. Jest inny sposób, tylko muszę go potwierdzić na własnej skórze ;)

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: Extradd » 16 sty 2014, o 18:38

kania, samo MBC daje nam dużo wcześniej moment obrotowy a to jest chyba najistotniejsze bo KM to robią wrażenie na aukcjach internetowych.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
kania
Posty: 11
Rejestracja: 21 lis 2013, o 13:40
Model: V40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Leszcz
imię: Rysiek

Re: [V40 1.9 tdi 2000r]Dawka paliwa

Post autor: kania » 16 sty 2014, o 18:57

Dominik pisze:samo MBC daje nam dużo wcześniej moment obrotowy
Nie w tym silniku dizla.
Bo niby dlaczego ma dawać większy moment ? Aktuator otwiera wastegate przy ciśnieniu około 0.9b (u mnie było to 0.95b), a to ciśnienie pojawia się dopiero powyżej 2.5k obrotów (w zależności od biegu)

Max moment w tym silniku jest w granicach 2-3k obr.

Ecu nie zareaguje na wzrost doładowania, ponieważ nie ma odpowiedniego czujnika, który to doładowanie mierzy (w poliftach dci jest dopiero map sensor). Co za tym idzie, nie zwiększy dawki paliwa, więc nie ma mowy o wzroście momentu po samym podniesieniu doładowania.

Niebawem potwierdzę to na hamowni, aby była jasność. ;)

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje, przyrost mocy

Post autor: ELI » 16 sty 2014, o 20:00

dla sprostowania, modyfikacje które robiłem u siebie miały na celu ożywienie muła i jestem bardzo zadowolony z tego co osiągnąłem(od czasu do czasu jeździ nim moja najmilejsza i twierdzi że jest kolosalna różnica) bardzo małym kosztem, moim zdaniem optymalne wartości tego klekota można osiągnąć tylko po profesjonalnym chipie...

tu jest 0,9 bara bez MBC
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eLCQpL6P3XU[/youtube]

a tu 1.1bara
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CvK4SJ0GEEI[/youtube]

Awatar użytkownika
PawelV40
Debeściak
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
Model: 407 SW
Silnik: 1.8 B+G
moc: 116 KM
Rocznik: 4
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Pawel

Re: [v40 1.9 Di 95km] Modyfikacje, przyrost mocy

Post autor: PawelV40 » 16 sty 2014, o 20:55

Widaje mi się, że ECU na podstawie danych z przepływomierza, czujnika temp powietrza i ciśnieniomierza jest w stanie nieco skorygować dawkę paliwa a przede wszystkim kąt wtrysku. Jednak z uwagi na brak czujnika doładowania nie ma tutaj mowy o całkowitej zmianie mapy, brak sondy lamda także ogranicza korekcję nawet po MAF.
Moim zdaniem MBC nie z powoduje poprawy momentu obrotowego z dołu, zgodzę się z przedmówcą kania, że tam gdzie już przed modyfikacjami otwierał się zawór Westegate tak po modyfikacjach turbo dalej pompuje do wartosci ustalonej przez MBC.
Aby uzyskać większe doładowanie przy niższych obrotach kłania się tylko mniejsza turbina badź taka z ze zmienną geometria.
Mimo wszystko uważam, że T2 to bardzo udany jak i rozwojowy silnik, zawsze można zrobić profesjonalny chip tuning.

ELIMINATOR, sprzęgło wytrzyma, i tak jest większe w Volvo niż w tych samych skrzyniach co Renault, jedynie czego bym się obawiał do słynnej JC5 225 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”