[S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

[S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: jankesss » 19 sty 2014, o 17:23

Wydaje mi sie ze mam wyciek przez korek byl dosc mocno dokrecony ale strozka pociekla i ubylo na 300 km ok 0.5 litry da sie go zregenerowac czy tylko wymiana i ile oryginal??

Wyslane z Tapatalk

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: Extradd » 19 sty 2014, o 17:28

Sprecyzuj bardziej problem, bo podałeś za mało szczegółów. Ucieka przez zakręcony korek? Zauważ że płyn ma różną objętość zależnie od temperatury, jak silnik będzie miał max temperaturę to nie zaleca się odkręcania tego korka gdyż ciśnienie może wyrzucić nadmiar płynu i poparzyć właściciela.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: jankesss » 19 sty 2014, o 17:40

Tak przez zakrecony zbiorniczek mokry, gdzies ucieka szukalem wycieku dolalem plynu i dzis zauwazylem ten korek odkrecilem ostroznie silnik byl rozgrzany ale cisnienia tam nie bylo

Wyslane z Tapatalk

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: Extradd » 19 sty 2014, o 17:48

Jeżeli silnik był gorący i odkręcałeś korek to powinieneś zauważyć że rośnie poziom płynu w tym zbiorniczku, najważniejsze jest by był stan, na zimnym minimum a ciepłym rośnie do maximum. Jeżeli płynu w ogóle nie będzie w zbiorniczku to znaczy że gdzieś Ci ucieka. Ja u siebie mam zalany K2 i jest koloru przypominającego prawie fluorescencyjnego więc łatwiej jest mi zlokalizować wyciek. Co do rożnych płynów na rynku to sporo wie tomi555, pokazywał mi co potrafi zrobić z trójnikiem aluminiowym badziewny płyn.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: jankesss » 19 sty 2014, o 18:06

Petrygo mam zalany... wlanie wczoraj na zimnym nie było go praktycznie wogole to jeszcze to poobserwuje, na razie wyczyściłem uszczelkę może będzie dobrze

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: Pyszczek » 19 sty 2014, o 18:10

Wali spaliny w układ i stąd wywala płyn . ODpalić i sprawdzić czy odrazu nie puchną węże . Płyn nawet zalany ponad max ( a tak miałem ostatnio ) nie wywali przez korek .

Korka nie wolno odkręcać na zagrzanym silniku ( ostatecznie jeśli pracuje ) bo wtedy lokalnie w wąskich kanałach płyn gotuje się i robią się przykre problemy . Z poparzeniem użytkownika włącznie .

Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: jankesss » 19 sty 2014, o 18:51

Pyszczek pisze:Korka nie wolno odkręcać na zagrzanym silniku ( ostatecznie jeśli pracuje ) bo wtedy lokalnie w wąskich kanałach płyn gotuje się i robią się przykre problemy . Z poparzeniem użytkownika włącznie .
Noo już wiem ze nie wolno, odkręciłem ale żyje ;P
Pyszczek pisze:Wali spaliny w układ i stąd wywala płyn . ODpalić i sprawdzić czy odrazu nie puchną węże . Płyn nawet zalany ponad max ( a tak miałem ostatnio ) nie wywali przez korek .
Oby nie bo uszczelki pod głowicą mi się nie uśmiecha teraz robić...

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40 1.9di 1999] korek zbiorniczka wyrownawczego

Post autor: ELI » 19 sty 2014, o 18:56

nie koniecznie musi to być uszczelka, ciśnienie będzie powstawać w układzie jak jest niesprawny własnie korek... o ile mi wiadomo nie warto go dokręcać z dużą siłą, najlepiej jakbyś miał kogoś z s/v40 i podmienił, przejechał się i wtedy będzie wiadomo czy to wina korka...

Awatar użytkownika
PawelV40
Debeściak
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 15:45
Model: 407 SW
Silnik: 1.8 B+G
moc: 116 KM
Rocznik: 4
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Pawel

Re: [S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: PawelV40 » 19 sty 2014, o 21:01

U mnie też powstaje cisnienie, jednak płyn jest totalnie czysty i bez jakiegokolwiek nieporządanego zapachu, mało tego nic go nie ubywa. Nie potrafię tego wytłumaczyć. Generalnie rozumiem, że po ostygnięciu nie powinno być zadnego ciśnienia?

Awatar użytkownika
jankesss
Debeściak
Posty: 174
Rejestracja: 18 lis 2013, o 15:53
Model: s40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Tarnów
imię: Slawek

Re: [S40 1.9di 1999] Korek zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: jankesss » 19 sty 2014, o 21:12

Cisnienie sie robi pod wplywem temperatury chyba w kazdym samochodzie.. Plyn na goracym byl na maksimum a spod korka strozka to pomyslalem ze poprostu korek nie trzyma..

Wyslane z Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”