(V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
(V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Witam
Mam pytanie, zaczne od poczatku.
Kupilem volviaka z wybebeszonym katem, i z rozwalonymi sondami, check sie swiecil, podjecjalem na diagnostyke:
Bledy P0030, P0036
Wyczytalem, ze sa to bledy grzalek, wymontowalem sondy, jedna byla pokrzywiona w srodku, obie grzechotaly, stwierdzilem ,ze do wymiany.
Kupilem dwie nowki sondy ntk, dobralem po nr ze starych sond, zamontowalem, check zgasl auto zaczelo jakby lepiej pracowac, ale po dwoch tyg znowu sie zapalil i od tamtej pory jest tak ,ze zapala sie check swieci przez okolo trzy cztery dni ,gasnie na gora dwa dni i znowy sie zapala i tak w kolko
Stwierdzilem ,ze to przez brak kata, kupilem mosiezny emulator kontowy drugiej sondy, zamontowalem, jezdze juz z nim kilka dni check swieci sie caly czas, moje pytanie:
Czy probowal ktos z was w polifcie pb lpg stosowac emulatory drugie sondy?
Dziala to u was?
Mam pytanie, zaczne od poczatku.
Kupilem volviaka z wybebeszonym katem, i z rozwalonymi sondami, check sie swiecil, podjecjalem na diagnostyke:
Bledy P0030, P0036
Wyczytalem, ze sa to bledy grzalek, wymontowalem sondy, jedna byla pokrzywiona w srodku, obie grzechotaly, stwierdzilem ,ze do wymiany.
Kupilem dwie nowki sondy ntk, dobralem po nr ze starych sond, zamontowalem, check zgasl auto zaczelo jakby lepiej pracowac, ale po dwoch tyg znowu sie zapalil i od tamtej pory jest tak ,ze zapala sie check swieci przez okolo trzy cztery dni ,gasnie na gora dwa dni i znowy sie zapala i tak w kolko
Stwierdzilem ,ze to przez brak kata, kupilem mosiezny emulator kontowy drugiej sondy, zamontowalem, jezdze juz z nim kilka dni check swieci sie caly czas, moje pytanie:
Czy probowal ktos z was w polifcie pb lpg stosowac emulatory drugie sondy?
Dziala to u was?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Jeździłem bez kata. Na początku bez emulatora i co jakiś czas ( przeważnie przy wysokich temperaturach zewnętrznych) wywalało mi błąd drugiej sondy. Zamontowałem emulator kątowy z otworem 1 mm. Są dostępne z większymi, ale postanowiłem że lepiej rozwiercić otwór gdyby błąd zaczęło znowu wywalać niż kombinować z zaślepieniem większego otworu. Okazało się jednak że 1 mm w zupełności wystarczył ponieważ przez cały późniejszy okres tylko raz wywalił mi błąd.
Teraz kwestia twojego emulatora. Jaką średnicę ma otwór? Jaki konkretnie błąd wywala?
Widzę że masz LPG. Możliwe że masz go źle wyregulowane i przez to sypie błędami.
Teraz kwestia twojego emulatora. Jaką średnicę ma otwór? Jaki konkretnie błąd wywala?
Widzę że masz LPG. Możliwe że masz go źle wyregulowane i przez to sypie błędami.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
No właśnie LPG jak zamontowane i ustawione bo to może być przyczyną a nie szukanie dziury w całym.
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Emulator, ktory zamontowalem mial poczatkowo otwor 2mm, pozniej rozwiercilem na 3mm nic sie nie zmienilo, teraz mam 4 mm i dalej check na desce, trzeba chyba wiercic dalej, ewentualnie kupic emulator z otworem 1 mm , moze pomoze
Co do gazu, to bylem u gazownika 3 miesiace temu na przegladzie, zmienial mi filtry, sprawdzal szczelnosc, na koniec podpial kompa i stwierdzil ,ze wszystko jest ok. Czyzby jednak nie bylo? Nie wiem juz sam co myslec...
Nie mam gdzie podpiac pod kompa i zczytac bledy poki co, ale mysle ,ze ten blad jest od drugiej sondy, jak bylem na kompie po kupnie auta to nie bylo zadnego innego bledu poza sondami, ktore sa juz nowe w tym momencie, no ale brak kata
Co do gazu, to bylem u gazownika 3 miesiace temu na przegladzie, zmienial mi filtry, sprawdzal szczelnosc, na koniec podpial kompa i stwierdzil ,ze wszystko jest ok. Czyzby jednak nie bylo? Nie wiem juz sam co myslec...
Nie mam gdzie podpiac pod kompa i zczytac bledy poki co, ale mysle ,ze ten blad jest od drugiej sondy, jak bylem na kompie po kupnie auta to nie bylo zadnego innego bledu poza sondami, ktore sa juz nowe w tym momencie, no ale brak kata
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147 KW
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Lubartow
- imię: Norbert
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Musisz sprawdzić dokładnie jaki to błąd. Kup jakiś interfejs ELM 327 i błędy silnika będziesz mógł sprawdzić sam. Mi co jakiś czas wywalało błąd P0420 (niska sprawność katalizatora), a przestał pokazywać się po wymianie całego wydechu od katalizatora (katalizator zostawiłem). Po zamontowaniu gazu zaczął pojawiać się błąd P0171 (zbyt ubogiej mieszanki) w zależności od zatankowanego gazu (na jednym zbiorniku wyskakiwał po 20 km po usunięciu, a na innym w ogóle). Gazownik poprawił i od tamtej pory żadnego błędu nie ma.
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Witam, panowie check zgasl ponad 3 tyg temu i do tej pory sie nie zapalil, emulator mam kontowy mosiezny otwor 4mm. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, skoro check sie nie pali, tzn ,ze nie mam bledu?.... Nie mam poki co gdzie podpiac auta, jak bede mial to sprawdze to, i dam znac, moze komus sie przyda, pozdro
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:12
- Model: S40
- Silnik: B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Boleslawiec
- imię: Michal
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Nie lepiej po prostu kata założyć? Nawet dedykowane nie są strasznie drogie, a przynajmniej pozbędziesz się problemu teraz na przyszłość (badanie techniczne). Jak masz dostęp do spawarki lub spawacza, to i uniwersalny dopasujesz.
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Kiedys napewno tak zrobie, poki co mam wazniejsze sprswy do zrobienia w aucie, inaczej byloby gdyby emulator nie dzialal, ale dziala do dzis check sie nie zaswiecil. A co do przegladow to u mnie nie ma z tym problemu
-
- Debeściak
- Posty: 119
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: (V 40 ,2.0 ,2002) sonda lambda
Probowal ktos z forumowiczow dopasowac uniwersalny katalizator do pokemnosci 2.0?,.bo ceny dedykowanych troche odstraszaja,