[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 28 kwie 2020, o 16:45

Yaro pisze:
28 kwie 2020, o 16:29
Co do czujnika położenia wału:
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
Tak, prawda.... Kolejna z metod diagnostycznych, emulujących pracę elementu w środowisku naturalnym... opalarką go, opalarką :patyk: i cewka traci kontakt z doprowadzeniami. A potem odzyskuje.

Natomiast to co kolega @nostromo1984 ma, to chyba nie ta dolegliwość. Miałby jak byk w DTC flywheel sesnor faulty signal.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 28 kwie 2020, o 16:46

Dopiero w środe będę mógł pomierzyć bo auto zostało na wśi.Postaram śię też wykręcić świece.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 28 kwie 2020, o 16:57

Janek_wro pisze:
28 kwie 2020, o 16:45
Natomiast to co kolega @nostromo1984 ma, to chyba nie ta dolegliwość. Miałby jak byk w DTC flywheel sesnor faulty signal.
Możliwe. Ale nie zawsze tak drastycznie się wysypuje. I nie zawsze wysoka temperatura ma taki wpływ.
A filmik jak filmik. Opalarka zrobiła to co miała. Podniosła temperaturę i czujnik umarł. O to chyba chodziło autorowi.

I nie zawsze błąd się pojawi, szczególnie przy "słabej" diagnostyce, ograniczonej zasobem sprzętowym.
Do końca też nie wiemy jakie błędy fizycznie sterownik pokazał ponieważ sam autor tematu stwierdził, że nie pamięta jakie były ponieważ ich nie zapisał.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 28 kwie 2020, o 17:31

nostromo1984 pisze:
28 kwie 2020, o 04:35
A teraz pytanie-da śie pomierzyć rezystancje cewek zapłonowych
wygrzebałem:
ignition coil resistance
primary winding 0,55om +/-0,06om
secondary winding 9kom +/- 0,9kom
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 28 kwie 2020, o 18:17

Yaro co do błędów to pierwszy raz podpiąłem pod Volvo Fcr 1.3.6 i tam to były cyrki typu wypadanie zapłonu na cylindrach 5 i 6 co jest niemożliwe w dodatku był jakiś błąd związany z uszkodzeniem ECM.Póżnij dopiero zauważylem że nie ta wersja programu.Reszta błedow byla napewno związana z czujnikami silnika ale raczej mało prawdopodobne żeby wysypały śię wszystkie naraz.Po skasowaniu powraca tylko ten bład z temp.silnika.Mam przeczucie że winne będą cewki lub czujnik położenia wału bo możliwosci powoli śie konczą.Pytanie-ta błędna wartość cisnienia to nie przypadkiem uszkodzony Map Sensor?Podobne wartośći miałem w BMW e36 1.8 tylko że tam auto odpalało.Lubił wtedy tylko bardzo dużo palić

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 28 kwie 2020, o 19:02

nostromo1984 pisze:
28 kwie 2020, o 18:17
Pytanie-ta błędna wartość cisnienia to nie przypadkiem uszkodzony Map Sensor
Co masz na myśli pisząc map sensor? W twoim Volvo nie występuje czujnik ciśnienia tudzież podciśnienia który sprawdza jakie warunki panują w dolocie.Takowy (czujnik ciśnienia doładowania) jest w silnikach z turbiną.

nostromo1984 pisze:
28 kwie 2020, o 18:17
Reszta błedow byla napewno związana z czujnikami silnika ale raczej mało prawdopodobne żeby wysypały śię wszystkie naraz
Kwestia programu i tego jak interpretuje to co sterownik ma w sobie zapisane. A jak widać wychodzą cuda, więc brałbym wszystko to co pokazał z dużym dystansem. Tym bardziej, że z tego co zrozumiałem, po sprawdzeniu czujnika temp cieczy wychodzi że jest nieuszkodzony.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 28 kwie 2020, o 19:23

http://www.superczesci.pl/czujniki-cisn ... 82052.html
Co powiesz na to?Mylisz czujniki.Map Sensor jest to czujnik ciśnienia absolutnego i w silnikach benzynowych on wystepuje od ponad 20 lat.Zwłaszcza przy instalacji Lpg jest wymagany do prawidłowego wystrojenia instalacji.Natomiast w silnikach diesla z turbo ten czujnik nazywa śię tak jak napisałes.Jak możecie to napiszcie jaki pin w ECM odpowiada za VCC

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 28 kwie 2020, o 19:49

Podchodziłbym do takich stron z lekkim dystansem. Część sklepów czy hurtowni nie odróżnia przed i polifta. Popatrz po niektórych stronach gdzie sprzedają przednie wahacze do wszystkich roczników, błotniki przód też od 96 do 04, a takich niuansików można wymienić jeszcze sporo.
Tu masz osprzęt do polifta:

Obrazek

Czujnik 16 i 17 nie występuje w wolnossaku

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 28 kwie 2020, o 19:52

nostromo1984 pisze:
28 kwie 2020, o 19:23
http://www.superczesci.pl/czujniki-cisn ... 82052.html
Co powiesz na to?Mylisz czujniki.Map Sensor jest to czujnik ciśnienia absolutnego i w silnikach benzynowych on wystepuje od ponad 20 lat.Zwłaszcza przy instalacji Lpg jest wymagany do prawidłowego wystrojenia instalacji.Natomiast w silnikach diesla z turbo ten czujnik nazywa śię tak jak napisałes.Jak możecie to napiszcie jaki pin w ECM odpowiada za VCC
Kawałek z wiki
wynika że wolnossaki mają zwykle jeden z nich: MAP, lub MAF. Turbo-Pb zwykle mają oba.

Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing. A fuel-injected engine may alternatively use a mass airflow sensor (MAF sensor) to detect the intake airflow. A typical naturally aspirated engine configuration employs one or the other, whereas forced induction engines typically use both; a MAF sensor on the charge pipe leading to the throttle body and a MAP sensor on the intake tract pre-turbo.

MAP sensor data can be converted to air mass data by using a second variable coming from an IAT Sensor (intake air temperature sensor). This is called the speed-density method. Engine speed (RPM) is also used to determine where on a look up table to determine fuelling, hence speed-density (engine speed / air density).

więcej tutaj, jak ktoś ciekaw:
https://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 28 kwie 2020, o 20:07

Yaro przyznam śię ze strone wziąłem pierwszą lepszą i nie wiem czy moim Volvo on występuje.Ale w większośći wolnossaków on jest i uszkodzony wpływa tylko na spalanie.Czujnik MAF o ile dobrze zrozumiałem to po prostu przepływomierz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”