[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 90KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: lodz
- imię: Marcin
[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem
Witam.Mam mały problem z odpaleniem auta.Najpierw stracił moc i nie mial sily wkręcić się powyzej 2000 obr.Teraz juz wogole nie odpala i z bagnetu wydobywa sie bialy dym.Po podpieciu do kompa pokazaly sie wszystkie mozliwe bledy z osprzetem silnika(wypadanie zaplonu,blad przepływki itd).Nie zdąrzyłem zapisac sobie tych błedów.Jedyne co pamietam to temp.cieczy chłodzącej -47 stopni,temp zewnetrzna 17 stopni i napiecie akumulatora 5.47 v(aku po sprawdzeniu miernikiem w pełni naladowany i kreci).Czyżby komp zdechł?
-
- Turysta
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 90KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: lodz
- imię: Marcin
[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Ciag dalszy problemow z odpaleniem.Pompa paliwa sprawna i bije 3 bar(sprawdzone manometrem).Błąd EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.
Reszta odczytow to live data
Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Load 347 mg/S
Intake Air Temperature 119 stopni
Barometric pressure 12kPa
injector open time 0.36 mS
Ignition Advance -23.6
Fuel trim status-open loop
Może ktoś naprowadzić co może być problemem z odpaleniem?
Reszta odczytow to live data
Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Load 347 mg/S
Intake Air Temperature 119 stopni
Barometric pressure 12kPa
injector open time 0.36 mS
Ignition Advance -23.6
Fuel trim status-open loop
Może ktoś naprowadzić co może być problemem z odpaleniem?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Dużo tego, całości objawów nie ogarniam.nostromo1984 pisze: ↑25 kwie 2020, o 18:32Ciag dalszy problemow z odpaleniem.Pompa paliwa sprawna i bije 3 bar(sprawdzone manometrem).Błąd EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.
Reszta odczytow to live data
Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Load 347 mg/S
Intake Air Temperature 119 stopni
Barometric pressure 12kPa
injector open time 0.36 mS
Ignition Advance -23.6
Fuel trim status-open loop
Może ktoś naprowadzić co może być problemem z odpaleniem?
Rozumiem że live data są po próbie odpalania.
> Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej, uszkodzone lub rozłączone kable
> Intake Air Temperature 119 stopni
tutaj odwrotnie: zwarty kabel, albo zwarty sam czujnik
> Barometric pressure 12kPa
tak z 9 razy za niskie
Nie wierzę że tyle czujników na raz doznało uszczerbku na zdrowiu
Wszystkie te nieprawidłowe odczyty mogą pochodzić z jednego uszkodzenia.
Obejrzyj złącze przy ECM, czy nie ma korozji, itp nieprawidłowych objawów
Martwi mnie to że ECM zeznaje nieprawidłowe napięcie akku
Sprawdź wszystkie połączenia masy akku do nadwozia.
Więcej pomysłów nie mam.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Na czym pokazuje te 4,63v? Zasilaniu ECM? Czy ogólny stan naładowania aku?nostromo1984 pisze: ↑25 kwie 2020, o 18:32Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Bardzo prawdopodobne że wysypał się czujnik temperatury. Jego najniższy zakres jaki jest w stanie wysłać do ECM to -48
Na zimnym powinien pokazywać temp zbliżoną do otoczenia +/- 2st.C
Jakie błędy pokazuje?
Zacząłeś się rozpisywać w jednym temacie, czemu go nie kontynuujesz tylko zakładasz nowy?
-
- Turysta
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 90KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: lodz
- imię: Marcin
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Janek_wro.Tak sa to Live Data po próbie odpalenia.
Yaro.Te 4.63v to na zasilaniu ECM,aku po sprawdzeniu miernikiem 12.45.Błedy tylko ten pokazuje EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.Założylem nowy temat bo tam nikt nie odpisywał
Yaro.Te 4.63v to na zasilaniu ECM,aku po sprawdzeniu miernikiem 12.45.Błedy tylko ten pokazuje EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.Założylem nowy temat bo tam nikt nie odpisywał
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
To nie fb gdzie w przeciągu godziny będziesz miał kilka-kilkanaście odpowiedzi z czego 95% z dupy typu "zmień te Carisme na beemwe" . Może ludziska nie wiedzieli jak ugryźć temat lub po prostu fizycznie nie mieli czasu odpisać na temat.
Wracając do tematu. Jeżeli ogarniasz trochę schematy to proszę. Na 1 screenie masz rozpiskę pinów. Na drugim to co Cię powinno zainteresować. Szczególnie pin "3"
Zobacz jakie napięcie wchodzi do sterownika silnika.
A tak wogóle to czym diagnozujesz auto? Jaki program.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Napięcie 4,63V zeznaje sam ECM poprzez przesłuchanie z OBD?, czy zmierzyłeś miernikiem na złączu? Bo to istotna różnica.nostromo1984 pisze: ↑26 kwie 2020, o 04:55Te 4.63v to na zasilaniu ECM,aku po sprawdzeniu miernikiem 12.45
Nie widziałem pełnego opisu złącza, ale obstawiam że może być tam kilka pinów GND i kilka Ubat. Jedne zasilają moduł, tj są prądowe. A inne GND/Uxx mogą być tylko do pomiaru napięć, i są nieobciążane podczas pracy.
Co więcej - ja obstawiam, że gdyby ECM dostawał tak niskie zasilanie, to w ogóle nie zeznawałby nic poprzez OBD. Byłby głuchoniemy. Przypuszczam że procesory są tam jeszcze w wersjach na 5V.
Kolejna rzecz. pomiar miernikiem na akku. Robiłeś pewnie bezpośrednio na ołowianych wyprowadzeniach z akku. A zrób dodatkowo drugi test: minus miernika na ujemny zacisk akku, plus miernika na nadwozie (dowolne nielakierowane i niepordzewiałe miejsce). Zrób taki pomiar jeden przed zapalaniem, drugi podczas kręcenia rozrusznikiem.
A czujniki temperatury które wcześniej tam opisywaliśmy są chyba zwykłymi termistorami, dla pewności można zmierzyć samą rezystancję po ich odłączeniu od układu.
Dużo rzeczy do sprawdzania, większość prób może być kulą w płot, ale warto chociaż sprawdzić.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 90KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: lodz
- imię: Marcin
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Janek_wro.Napięcie nie było mierzone przez złącze,co o pomiaru na aku tez masz racje,było mierzone na zaciskach.Jutro posprawdzam tak jak napisałes i dam znac.Jeśli chodzi o czujniki to są zwykłe termistory i o ile wiem to są dwa,jeden pod termostatem a drugiego właśnie nie moge znależć.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
nostromo1984 pisze: ↑26 kwie 2020, o 11:16ile wiem to są dwa,jeden pod termostatem a drugiego właśnie nie moge znależć.
Jest jeden czujnik. Właśnie ten w okolicy termostatu.
Wskazania powinny być na wejściu do EcM (pin13)
U-average = 2.6 V (+25 C)
U-average = 0.6 V (+100 C)
Tak zapytam. Odkręcałeś świece celem sprawdzenia czy ma iskrę?
-
- Turysta
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 90KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: lodz
- imię: Marcin
Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d
Nie odkręcałem świec bo ktoś tak dokrecił ze ruszyć ich nie idzie ale odpinalem przewody WN i było slychać przeskakująca iskre.Odepne jeszcze listwe wtryskową i zobacze czy wtryski podają paliwo