[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem

Post autor: nostromo1984 » 23 kwie 2020, o 19:10

Witam.Mam mały problem z odpaleniem auta.Najpierw stracił moc i nie mial sily wkręcić się powyzej 2000 obr.Teraz juz wogole nie odpala i z bagnetu wydobywa sie bialy dym.Po podpieciu do kompa pokazaly sie wszystkie mozliwe bledy z osprzetem silnika(wypadanie zaplonu,blad przepływki itd).Nie zdąrzyłem zapisac sobie tych błedów.Jedyne co pamietam to temp.cieczy chłodzącej -47 stopni,temp zewnetrzna 17 stopni i napiecie akumulatora 5.47 v(aku po sprawdzeniu miernikiem w pełni naladowany i kreci).Czyżby komp zdechł?

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 25 kwie 2020, o 18:32

Ciag dalszy problemow z odpaleniem.Pompa paliwa sprawna i bije 3 bar(sprawdzone manometrem).Błąd EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.
Reszta odczytow to live data
Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Load 347 mg/S
Intake Air Temperature 119 stopni
Barometric pressure 12kPa
injector open time 0.36 mS
Ignition Advance -23.6
Fuel trim status-open loop
Może ktoś naprowadzić co może być problemem z odpaleniem?

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 25 kwie 2020, o 20:22

nostromo1984 pisze:
25 kwie 2020, o 18:32
Ciag dalszy problemow z odpaleniem.Pompa paliwa sprawna i bije 3 bar(sprawdzone manometrem).Błąd EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.
Reszta odczytow to live data
Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Load 347 mg/S
Intake Air Temperature 119 stopni
Barometric pressure 12kPa
injector open time 0.36 mS
Ignition Advance -23.6
Fuel trim status-open loop
Może ktoś naprowadzić co może być problemem z odpaleniem?
Dużo tego, całości objawów nie ogarniam.
Rozumiem że live data są po próbie odpalania.

> Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej, uszkodzone lub rozłączone kable

> Intake Air Temperature 119 stopni
tutaj odwrotnie: zwarty kabel, albo zwarty sam czujnik

> Barometric pressure 12kPa
tak z 9 razy za niskie

Nie wierzę że tyle czujników na raz doznało uszczerbku na zdrowiu
Wszystkie te nieprawidłowe odczyty mogą pochodzić z jednego uszkodzenia.
Obejrzyj złącze przy ECM, czy nie ma korozji, itp nieprawidłowych objawów

Martwi mnie to że ECM zeznaje nieprawidłowe napięcie akku
Sprawdź wszystkie połączenia masy akku do nadwozia.

Więcej pomysłów nie mam.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 25 kwie 2020, o 20:23

nostromo1984 pisze:
25 kwie 2020, o 18:32
Batetery Voltage 4.63v (sprawdzone miernikiem na aku i pokazuje 12.45v)
Na czym pokazuje te 4,63v? Zasilaniu ECM? Czy ogólny stan naładowania aku?

nostromo1984 pisze:
25 kwie 2020, o 18:32
Engine Coolant Temperature at start -48 stopni
Bardzo prawdopodobne że wysypał się czujnik temperatury. Jego najniższy zakres jaki jest w stanie wysłać do ECM to -48
nostromo1984 pisze:
25 kwie 2020, o 18:32
Intake Air Temperature 119 stopni
Na zimnym powinien pokazywać temp zbliżoną do otoczenia +/- 2st.C

Jakie błędy pokazuje?
Zacząłeś się rozpisywać w jednym temacie, czemu go nie kontynuujesz tylko zakładasz nowy?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 26 kwie 2020, o 04:55

Janek_wro.Tak sa to Live Data po próbie odpalenia.
Yaro.Te 4.63v to na zasilaniu ECM,aku po sprawdzeniu miernikiem 12.45.Błedy tylko ten pokazuje EFI-123 Engine coolant temperature (ECT)sensor, signal.Założylem nowy temat bo tam nikt nie odpisywał

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 26 kwie 2020, o 09:51

nostromo1984 pisze:
26 kwie 2020, o 04:55
Założylem nowy temat bo tam nikt nie odpisywał
To nie fb gdzie w przeciągu godziny będziesz miał kilka-kilkanaście odpowiedzi z czego 95% z dupy typu "zmień te Carisme na beemwe" . Może ludziska nie wiedzieli jak ugryźć temat lub po prostu fizycznie nie mieli czasu odpisać na temat.

Wracając do tematu. Jeżeli ogarniasz trochę schematy to proszę. Na 1 screenie masz rozpiskę pinów. Na drugim to co Cię powinno zainteresować. Szczególnie pin "3"

Obrazek

Obrazek


Zobacz jakie napięcie wchodzi do sterownika silnika.
A tak wogóle to czym diagnozujesz auto? Jaki program.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 26 kwie 2020, o 10:28

nostromo1984 pisze:
26 kwie 2020, o 04:55
Te 4.63v to na zasilaniu ECM,aku po sprawdzeniu miernikiem 12.45
Napięcie 4,63V zeznaje sam ECM poprzez przesłuchanie z OBD?, czy zmierzyłeś miernikiem na złączu? Bo to istotna różnica.
Nie widziałem pełnego opisu złącza, ale obstawiam że może być tam kilka pinów GND i kilka Ubat. Jedne zasilają moduł, tj są prądowe. A inne GND/Uxx mogą być tylko do pomiaru napięć, i są nieobciążane podczas pracy.

Co więcej - ja obstawiam, że gdyby ECM dostawał tak niskie zasilanie, to w ogóle nie zeznawałby nic poprzez OBD. Byłby głuchoniemy. Przypuszczam że procesory są tam jeszcze w wersjach na 5V.

Kolejna rzecz. pomiar miernikiem na akku. Robiłeś pewnie bezpośrednio na ołowianych wyprowadzeniach z akku. A zrób dodatkowo drugi test: minus miernika na ujemny zacisk akku, plus miernika na nadwozie (dowolne nielakierowane i niepordzewiałe miejsce). Zrób taki pomiar jeden przed zapalaniem, drugi podczas kręcenia rozrusznikiem.

A czujniki temperatury które wcześniej tam opisywaliśmy są chyba zwykłymi termistorami, dla pewności można zmierzyć samą rezystancję po ich odłączeniu od układu.

Dużo rzeczy do sprawdzania, większość prób może być kulą w płot, ale warto chociaż sprawdzić.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 26 kwie 2020, o 11:16

Janek_wro.Napięcie nie było mierzone przez złącze,co o pomiaru na aku tez masz racje,było mierzone na zaciskach.Jutro posprawdzam tak jak napisałes i dam znac.Jeśli chodzi o czujniki to są zwykłe termistory i o ile wiem to są dwa,jeden pod termostatem a drugiego właśnie nie moge znależć.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 26 kwie 2020, o 11:33

nostromo1984 pisze:
26 kwie 2020, o 11:16
ile wiem to są dwa,jeden pod termostatem a drugiego właśnie nie moge znależć.

Jest jeden czujnik. Właśnie ten w okolicy termostatu.
Wskazania powinny być na wejściu do EcM (pin13)
U-average = 2.6 V (+25 C)
U-average = 0.6 V (+100 C)

Tak zapytam. Odkręcałeś świece celem sprawdzenia czy ma iskrę?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 26 kwie 2020, o 11:48

Nie odkręcałem świec bo ktoś tak dokrecił ze ruszyć ich nie idzie ale odpinalem przewody WN i było slychać przeskakująca iskre.Odepne jeszcze listwe wtryskową i zobacze czy wtryski podają paliwo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”