[S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 26 kwie 2020, o 12:20

nostromo1984 pisze:
26 kwie 2020, o 11:48
Odepne jeszcze listwe wtryskową i zobacze czy wtryski podają paliwo

To raczej bym wykluczył. Napisałeś że ciśnienie jest , a life data pokazuje czas wtrysku. Tu powinno być ok, ale sprawdzić na pewno nie zaszkodzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 27 kwie 2020, o 06:41

Co do programu to nie doczytałem.Volvo FCR 1.7.6,kabel to vag kkl viakena.Sciągam Vide jeszcze

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 27 kwie 2020, o 17:12

Yaro zrobiłem pomiary o które prosiłeś.
Masa auta i pin 3 na wejściu do ECU.Próbnik ustawiony na zwarcie i jest przejście.+aku i pin 3 12.61V
Masa aku i masa auta przed i po próbie odpalenia(zrobione w paru miejscach)0V.Próbnik ustawiony na zwarcie też 0
Czujnik temp(mierzone na pinie 13 przy wejśćiu do ECU) 2.45 V i 2.31Kohm
Wtryski-+aku (na włączonym zapłonie)czerwony przewód dochodzący do listwy wtryskowej 12.61V
-aku drugi przewód na wtryskach 3.85v.Silnik nie kręcony i czy tutaj nie powinno pojawiac sie napięcie dopiero przy próbie krecenia?
Barometric pressure 12kPa tutaj sie pomyliłem i jest 12 354kPa
Silnik na chwile odpalił i po chwili zgasł i czuć teraz benzyne jakby zalewał świece.Jeszcze pojawił śię taki błąd EFI-122 Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) ale po wykasowaniu nie pojawił śię więcej.Podejrzewam że pojawił sie od tego że sprawdzałem wtyczki i może przez to.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 27 kwie 2020, o 19:02

Oki. Czyli pomiar zasilania ECM był błedny. Tu raczej jest wszystko ok.
Zostaw na razie w spokoju wszelkiego typu czujniki powietrza ponieważ gdyby przepływomierz nawet był wysypany to auto powinno odpalić.
Tera tak :mrgreen:
Skoro wacha idzie, a nie odpala to albo go mocno zalewa, albo gubi iskrę. Znajdź w sobie pokłady siły i odkręć te świeczki. Zobacz w jakim są stanie. Dwa jeżeli nie odkręcisz to może masz na luzie jakieś starowinki. Rzuć je na blok podepnij kable i cewki i kręć. Zobacz czy na wszystkich masz iskrę. Pamiętaj aby do cewek złapać masę.
Zobacz jaki będzie efekt tego zabiegu.
LPG-y jest w aucie? Jeżeli tak to zakręć butlę i do momentu kiedy nie uruchomisz auta zapomnij o nim. Odepnij też bezpiecznik od centralki gazowej.
Przy okazji zobacz w jakiej kondycji jest czujnik położenia wału.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 27 kwie 2020, o 19:41

Świece już dzisiaj planowałem odkręcić ale klucz mi pekł.Muszę kupić jakiś porządny.Ten pomiar na wtryskach jest jednak ok?Dodam jeszcze ze program dalej wykrywa -48 stopni temp silnika.Brak LP.Czy aby przypadkiem na cewkach nie powinno byc znaczka Volvo?Bo są zalożone jakieś no name a podobno potrafia śię wysypać nieoryginalne.Już bym dawno do mechanika zaprowadził ale lubię sam dochodzić co jest w aucie nie tak :biggrin:

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 27 kwie 2020, o 21:31

nostromo1984 pisze:
27 kwie 2020, o 17:12
Barometric pressure 12kPa tutaj sie pomyliłem i jest 12 354kPa
też raczej niemożliwe ;)
12 354kPa ≅ 12MPa
bezwzględne atmosferyczne powinno dawać odczyt w okolicy 100kPa
Yaro, a tak w ogóle gdzie ten czujnik jest zlokalizowany? bo przeszukałem z ciekawości schemat EWD, i nie wypatrzyłem. temperatura powietrza i przepływ są przy filtrze.
Yaro pisze:
27 kwie 2020, o 19:02
Oki. Czyli pomiar zasilania ECM był błedny. Tu raczej jest wszystko ok.
Pomierzone zostało GND przy ECM vs dodatni zacisk akku.
A pomiar Vcc przy ECM vs masa był?
nostromo1984 pisze:
27 kwie 2020, o 17:12
Czujnik temp(mierzone na pinie 13 przy wejśćiu do ECU) 2.45 V i 2.31Kohm
Rezystancję mierzyłeś na odpiętym od obwodu?
Wartość 2.31Kohm wskazuje na temp w okolicy 22C
Katalogowo ten termistor ma @20C = 2.45 kom
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
nostromo1984
Turysta
Posty: 30
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 19:02
Model: S40
Silnik: 1.8
moc: 90KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: lodz
imię: Marcin

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: nostromo1984 » 28 kwie 2020, o 04:35

Pomiar GND przy ECM był mierzony +Aku i pin 3 12.61V.Pin 3 i masa auta 0 czyli zwarcie.Czyli tutaj jest ok.
Vcc nie było sprawdzane bo nie wiem ktory pin przy ECM za to odpowiada.Jeśli macie rozpiske pinów ECM to chętnie przygarnę i pomierze.
Czujnik temp. był mierzony na odpietym obwodzie i teoretycznie by śię pokrywał z wczorajszą temp. u mnie.Na próbe sprawdziłem czujnik z innego auta i wartośći były badzo zbliżone.
A teraz pytanie-da śie pomierzyć rezystancje cewek zapłonowych i jaką oporność powinien mieć czujnik położenia wału?Jakoś VIDA nie lubi mojego lapka bo nie chce śię uruchomić

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 28 kwie 2020, o 14:16

Wieczorkiem postaram się rozwiać wasze wątpliwości i podam resztę rozpiski pinów. Co do vidy to laptop musi spełniać odpowiednie warunki żeby program ruszył.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Yaro » 28 kwie 2020, o 16:29

Janek_wro pisze:
27 kwie 2020, o 21:31
Yaro, a tak w ogóle gdzie ten czujnik jest zlokalizowany? bo przeszukałem z ciekawości schemat EWD, i nie wypatrzyłem. temperatura powietrza i przepływ są przy filtrze.
Nie ma. Ponieważ wolnossak nie potrzebuje. ECM przyjmuje wartość na poziome który wyraziłeś.Silniki tPb mają te czujniki zamontowane na grodzi silnika. Centralnie na środku, pod plastikową osłoną.

Ciśnienie które kolega podał bardziej odpowiada ciśnieniu w układzie klimatyzacji gdyż to waha sie w granicach od 0 do 3442kPa.


Co do czujnika położenia wału:
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
Ewentualnie poszukaj jeszcze na forum bo gdzieś wrzucałem rezystancję na sprawnym.

nostromo1984 pisze:
28 kwie 2020, o 04:35
A teraz pytanie-da śie pomierzyć rezystancje cewek zapłonowych

Pomiary zrób na tych co masz. Jak zlokalizuje gdzieś u mnie cewki to też pomierzę. Ale prawie zerowa możliwość żeby padły dwie. Zobacz czy duża rozbieżność jest na tych co masz.
Cewki jak nieoryginalne nie będą miały napisu. Na pewno natomiast będą miały nr. Zobacz jakie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [S40 1.8 2001] Problem z odpaleniem c.d

Post autor: Janek_wro » 28 kwie 2020, o 16:36

nostromo1984 pisze:
28 kwie 2020, o 04:35
jaką oporność powinien mieć czujnik położenia wału?
katalog rzecze 260-340 om
Pomiar rezystancji da tylko pewność że cewka nie upalona. Natomiast nie da pewności ze cały element sprawny. Pobieżnie można sprawdzić - podłączasz na go do miernika, zakres mV AC, i szybko przesuwasz stalowy przedmiot przed czołem czujnika. Powinien być skok napięcia na kilkaset mV. Ale to też test orientacyjny, bo pomimo zdania tego testu, nie masz pewności 100% sprawności.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”