Re: [v40 1.8 122km] Temperatura silnika
: 30 lis 2020, o 22:14
Zmień płyn termostat chodź delikatnie ponad poziom kreski to nie powinno nic się dziać.
Nowe Forum Volvo V40 S40 (1995-2004) i pokrewnych, dołącz do nas!
https://v40.info.pl/
Cześć,Diab pisze: ↑29 lis 2020, o 18:30Sprawidzłem. U mnie też nie ma odpowietrznika. Nic poza stanem płynu złego się nie dzieje. Przed wymianą przybywało trochę na rozgrzanym, po odkręceniu korka poziom się podnosił. Teraz też się podnosi, ale więcej, po odkręceniu korka jeszcze więcej go przybywa. Silnik się nie grzeje, węże twarde po rozgrzaniu, termostat prawidłowo się otwiera. Kiedyś syczało po odkręceniu korka, teraz jakby nie, ale przybywa płynu po bulgocie.
Nie ustaliłem niczego. Nie wiem czy to prawidłowe zachowanie płynu po odkręceniu korka. Mam na myśli zwiekszający się jego poziom wraz z bulgotaniem.stendeck pisze: ↑5 sty 2021, o 21:02Cześć,Diab pisze: ↑29 lis 2020, o 18:30Sprawidzłem. U mnie też nie ma odpowietrznika. Nic poza stanem płynu złego się nie dzieje. Przed wymianą przybywało trochę na rozgrzanym, po odkręceniu korka poziom się podnosił. Teraz też się podnosi, ale więcej, po odkręceniu korka jeszcze więcej go przybywa. Silnik się nie grzeje, węże twarde po rozgrzaniu, termostat prawidłowo się otwiera. Kiedyś syczało po odkręceniu korka, teraz jakby nie, ale przybywa płynu po bulgocie.
Chciałem spytać, czy udało Ci się ustalić przyczynę tego przybywania i ubywania płynu?
Pytam, bo mam w zasadzie od zawsze tak samo. Niedawno wymieniłem termostat (jest w końcu ciepło i wskazówka termometru osiąga połowę skali ), ale wahnięcia poziomu płynu są nadal.
Silnik zimny, stan płynu poniżej minimum. W zasadzie jedynie w szyjce zbiorniczka. Reszta w filmiku. Stan płynu po rozgrzaniu widoczny przed odkręceniem korka. https://youtu.be/zIvcV5XB4hkDiab pisze: ↑6 sty 2021, o 13:37Nie ustaliłem niczego. Nie wiem czy to prawidłowe zachowanie płynu po odkręceniu korka. Mam na myśli zwiekszający się jego poziom wraz z bulgotaniem.stendeck pisze: ↑5 sty 2021, o 21:02Cześć,Diab pisze: ↑29 lis 2020, o 18:30Sprawidzłem. U mnie też nie ma odpowietrznika. Nic poza stanem płynu złego się nie dzieje. Przed wymianą przybywało trochę na rozgrzanym, po odkręceniu korka poziom się podnosił. Teraz też się podnosi, ale więcej, po odkręceniu korka jeszcze więcej go przybywa. Silnik się nie grzeje, węże twarde po rozgrzaniu, termostat prawidłowo się otwiera. Kiedyś syczało po odkręceniu korka, teraz jakby nie, ale przybywa płynu po bulgocie.
Chciałem spytać, czy udało Ci się ustalić przyczynę tego przybywania i ubywania płynu?
Pytam, bo mam w zasadzie od zawsze tak samo. Niedawno wymieniłem termostat (jest w końcu ciepło i wskazówka termometru osiąga połowę skali ), ale wahnięcia poziomu płynu są nadal.
Miałem zmieniany rozrząd ponad rok temu z pompą wody. Po tej zmianie na rozgrzanym silniku odkręcenie korka powodowało syczenie i tyle.
Wracając do sedna. Olałem to. Silnik był rozgrzewany do włączenia wentylatora, dolny wąż ciepły. Sam stan płynu już może nie świruje między zimnym, a gorącym tak jak na początku. Auto trzyma temp lepiej, silnik się nie przegrzewa. Więc szkoda nerwów. Zaraz wyjeżdzam, to na świeżo zdam relacje.