Post
autor: DARO35 » 10 cze 2020, o 20:14
Jeśli to jest taki filtr jak pokazałeś to jest klasyczny filtr puszkowy i nie ma sensu zalewać go benzyna przed założeniem (nawet odradzam bo tu trzeba zachować czystość a do mokrego filtra zawsze coś może się przylepic a i benzyna
po rekach leci. W tym przypadku to jedynie wyjmujesz stary i wkładasz nowy tzn. wypinasz przewody (są na takich sprytnych złączkach, które lepiej spryskac odrdzewiczem przed odblokowaniem bo czesto przyłapują i się blokują) ze starego filtra, wyjmujesz filtr i wpinasz nowy filtr. Najpierw ja odpinam przewód od strony baku w starym filtrze i szybko zakładam na nowy filtr (tylko w nowym filtrze drugi otwór na ten czas zaslepiam oryginalna zaślepka rurek filtra lub dorobiona z jakiejś gumy lub plastiku), później w starym filtrze odpinam przewód od strony silnika, zdejmuje, zaślepkę z nowego filtra i zakładam przewód os strony silnika na nowy filtr. WAZNE: nie pomyl kierunku przepływu benzyny żebyś nie podpiął przewodów odwrotnie.