[V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 31
- Skąd jesteś?: Pabianice
- imię: Michal
[V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Witam. Pytanie pewnie banalne ale nigdzie nie mogę dokopać się info. Mianowicie jestem w trakcie wymiany koła dwumasowego w moim Volvo i patrząc na to "nowe" wydaje się, że otwory montażowe na śruby są rozmieszczone symetrycznie. Z tego co się orientuje w innym markach nie ma możliwości założenia dwumasy inaczej niż w prawidłowy sposób. Jak jest w przypadku V40tki?
Dodatkowo gdyby ktoś mógł wrzucić momenty dokręcania śrub to będę wdzięczny;)
Pozdrawiam
Volvo V40 2.0T T4 200KM 2002r. B4204T5
Dodatkowo gdyby ktoś mógł wrzucić momenty dokręcania śrub to będę wdzięczny;)
Pozdrawiam
Volvo V40 2.0T T4 200KM 2002r. B4204T5
-
- Debeściak
- Posty: 173
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Jest kołek czy coś w tym rodzaju. Nie da się założyć źle.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 31
- Skąd jesteś?: Pabianice
- imię: Michal
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Dzięki za odpowiedz. Niestety nie mogę odpisać Ci na wiadomość prywatną więc napiszę tutaj. Na razie zmieniam samo koło dwumasowe bo nie czyta mi właściwej pozycji wału. Czujnik, wiązka i wszystko inne przeglądnięte/wymienione więc zostaje tylko wieniec z którego czyta czujnik położenia wału. Jeśli wymiana pomoże to pewnie w niedalekiej przyszłości będę wymieniał komplet bo kupiłem używkę która już jest w stanie kiepskim a sprzęgło tez wygląda na słabe;)
-
- Debeściak
- Posty: 173
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Nie czyta właściwie pozycji wału i tylko z tego powodu wymiana 2masy? Jaki błąd , jakie objawy.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 31
- Skąd jesteś?: Pabianice
- imię: Michal
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Oczywiście, że sam błąd nie prowadziłby mnie do takiego aktu desperacji jest to już ostatnia rzecz jaka mi przychodzi do głowy. Bład P0336, jak aku jest odłączony dostatecznie długo to za pierwszym razem odpali ale praca jest nierówna i do P0336 (blad czujnika położenia walu) dowala błąd P0341 czyli położenia wałka rozrządu. Oczywiście oba czujniki powymieniane kilkukrotnie (nowki i używane oryginały) wiązka sprawdzona, rozrząd nowy, ustawiany kilkukrotnie z chirurgiczną precyzja (oczywiście z blokadami) Wszyscy spece od volvo rozkładają ręce i padła sugestia ze może dwumasa jest nie z tego modelu (widać ze skrzynia była już zrzucana wiec ma to sens) Tak wiec już tylko to zostało do sprawdzenia
-
- Debeściak
- Posty: 173
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Jeśli tak to, po odkręceniu rozrusznika jest chyba dostęp do wieńca koła zamachowego i tam można prześledzić "zębatkę" od położenia wału. Na upartego można też przez przez otwór od czujnika wału i jakiś endoskop. Sprawdziłeś już większość przyczyn, o ile czegoś z rozpędu nie przeoczyłeś. Np połączeniu ECU z czujnikami.
p0336
Signal missing:
- Open-circuit in the signal cable
- Short-circuit to ground in the signal cable
- Short-circuit to supply voltage in the signal cable
- Faulty engine speed (RPM) sensor.
Faulty signal:
- Loose connections
- Damaged flywheel
- Faulty engine speed (RPM) sensor.
Odnośnie momentu dokręcenia śrub 2masy serwisówka mówi:
Install the other screws. Tighten crosswise to 45 Nm.
Replace the three special screws with new standard screws.
Tighten crosswise to 45 Nm.
Then angle-tighten all 10 screws crosswise. Use tool
999 2050.
For the flywheel: 65°.
For flex plate: 50°.
Ensure that the flywheel sensor and bracket are installed.
Install the dutch disc and pressure plate.
p0336
Signal missing:
- Open-circuit in the signal cable
- Short-circuit to ground in the signal cable
- Short-circuit to supply voltage in the signal cable
- Faulty engine speed (RPM) sensor.
Faulty signal:
- Loose connections
- Damaged flywheel
- Faulty engine speed (RPM) sensor.
Odnośnie momentu dokręcenia śrub 2masy serwisówka mówi:
Install the other screws. Tighten crosswise to 45 Nm.
Replace the three special screws with new standard screws.
Tighten crosswise to 45 Nm.
Then angle-tighten all 10 screws crosswise. Use tool
999 2050.
For the flywheel: 65°.
For flex plate: 50°.
Ensure that the flywheel sensor and bracket are installed.
Install the dutch disc and pressure plate.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 31
- Skąd jesteś?: Pabianice
- imię: Michal
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Dziękuję slicznie! To jest konkretna odpowiedz Juz mam skrzynie uwolnioną wiec zaglądne dokladnie
-
- Debeściak
- Posty: 121
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
- Model: v 40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Skarzysko
- imię: Albert
Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż
Jajcol udalo Ci sie rozwiazac problem?
Mam to samo blad czujnika walu i walka rozrzadu, podmieniane czujniki i nic.
Mam to samo blad czujnika walu i walka rozrzadu, podmieniane czujniki i nic.