[V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
jajcol
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2002
wiek: 31
Skąd jesteś?: Pabianice
imię: Michal

[V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: jajcol » 1 cze 2020, o 20:06

Witam. Pytanie pewnie banalne ale nigdzie nie mogę dokopać się info. Mianowicie jestem w trakcie wymiany koła dwumasowego w moim Volvo i patrząc na to "nowe" wydaje się, że otwory montażowe na śruby są rozmieszczone symetrycznie. Z tego co się orientuje w innym markach nie ma możliwości założenia dwumasy inaczej niż w prawidłowy sposób. Jak jest w przypadku V40tki?

Dodatkowo gdyby ktoś mógł wrzucić momenty dokręcania śrub to będę wdzięczny;)

Pozdrawiam

Volvo V40 2.0T T4 200KM 2002r. B4204T5

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: savage » 3 cze 2020, o 10:44

Jest kołek czy coś w tym rodzaju. Nie da się założyć źle.

Awatar użytkownika
jajcol
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2002
wiek: 31
Skąd jesteś?: Pabianice
imię: Michal

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: jajcol » 3 cze 2020, o 19:13

Dzięki za odpowiedz. Niestety nie mogę odpisać Ci na wiadomość prywatną więc napiszę tutaj. Na razie zmieniam samo koło dwumasowe bo nie czyta mi właściwej pozycji wału. Czujnik, wiązka i wszystko inne przeglądnięte/wymienione więc zostaje tylko wieniec z którego czyta czujnik położenia wału. Jeśli wymiana pomoże to pewnie w niedalekiej przyszłości będę wymieniał komplet bo kupiłem używkę która już jest w stanie kiepskim a sprzęgło tez wygląda na słabe;)

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: savage » 4 cze 2020, o 07:27

Nie czyta właściwie pozycji wału i tylko z tego powodu wymiana 2masy? Jaki błąd , jakie objawy.

Awatar użytkownika
jajcol
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2002
wiek: 31
Skąd jesteś?: Pabianice
imię: Michal

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: jajcol » 4 cze 2020, o 21:03

Oczywiście, że sam błąd nie prowadziłby mnie do takiego aktu desperacji :omg: jest to już ostatnia rzecz jaka mi przychodzi do głowy. Bład P0336, jak aku jest odłączony dostatecznie długo to za pierwszym razem odpali ale praca jest nierówna i do P0336 (blad czujnika położenia walu) dowala błąd P0341 czyli położenia wałka rozrządu. Oczywiście oba czujniki powymieniane kilkukrotnie (nowki i używane oryginały) wiązka sprawdzona, rozrząd nowy, ustawiany kilkukrotnie z chirurgiczną precyzja (oczywiście z blokadami) Wszyscy spece od volvo rozkładają ręce i padła sugestia ze może dwumasa jest nie z tego modelu (widać ze skrzynia była już zrzucana wiec ma to sens) Tak wiec już tylko to zostało do sprawdzenia ;)

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: savage » 5 cze 2020, o 13:34

Jeśli tak to, po odkręceniu rozrusznika jest chyba dostęp do wieńca koła zamachowego i tam można prześledzić "zębatkę" od położenia wału. Na upartego można też przez przez otwór od czujnika wału i jakiś endoskop. Sprawdziłeś już większość przyczyn, o ile czegoś z rozpędu nie przeoczyłeś. Np połączeniu ECU z czujnikami.
p0336
Signal missing:
- Open-circuit in the signal cable
- Short-circuit to ground in the signal cable
- Short-circuit to supply voltage in the signal cable
- Faulty engine speed (RPM) sensor.
Faulty signal:
- Loose connections
- Damaged flywheel
- Faulty engine speed (RPM) sensor.

Odnośnie momentu dokręcenia śrub 2masy serwisówka mówi:

Install the other screws. Tighten crosswise to 45 Nm.
Replace the three special screws with new standard screws.
Tighten crosswise to 45 Nm.
Then angle-tighten all 10 screws crosswise. Use tool
999 2050.
For the flywheel: 65°.
For flex plate: 50°.
Ensure that the flywheel sensor and bracket are installed.
Install the dutch disc and pressure plate.

Awatar użytkownika
jajcol
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2002
wiek: 31
Skąd jesteś?: Pabianice
imię: Michal

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: jajcol » 5 cze 2020, o 15:37

Dziękuję slicznie! To jest konkretna odpowiedz😁 Juz mam skrzynie uwolnioną wiec zaglądne dokladnie😁

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: [V40, 2.0 T4, 2002] Wymiana dwumasy - motaż

Post autor: Vol12 » 31 gru 2020, o 20:27

Jajcol udalo Ci sie rozwiazac problem?
Mam to samo blad czujnika walu i walka rozrzadu, podmieniane czujniki i nic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”