[V40, T4 2.0, 2003] Podwyższone obroty po odpaleniu, wypadający zapłon
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147 KW
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Lubartow
- imię: Norbert
[V40, T4 2.0, 2003] Podwyższone obroty po odpaleniu, wypadający zapłon
Witam. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty utrzymują się na około 1200 oraz czuć, że czasami szarpnie, tak jakby wypadał zapłon, ale błędów żadnych nie ma. Do rozgrzania podczas jazdy też chodzi tak trochę nie równo, a po rozgrzaniu wszystko znika. Czy to normalne? Miałem problem z wypadającym zapłonem podczas przyspieszania na każdym biegu, jak doładowanie dochodziło do ponad 0,8 bara, ale po wymianie świec, cewek i kabli WN szarpanie zniknęło i zostało tylko na 5 biegu przy około 220km/h. Miga też wtedy check i zapisuje błąd wypadających zapłonów P0300 oraz jeszcze jakiś, którego niestety nie zapamiętałem, a zniknął i nie mam gdzie teraz sprawdzić przy takiej prędkości :/. Wydaje mi się, że na gazie zaczyna szarpać trochę wczesniej niż na benzynie. Posiadam MBC ustawione na około 1,1 bara. Co tutaj jeszcze może być problemem? I ostatnia rzecz to często działający wentylator. Po jeździe na postoju ciągle chodzi wentylator chociaż temperatura silnika utrzymuje się w normie. Zaniepokoiło mnie to, że temperatura w dolocie to wtedy nawet 70 stopni, a po rozpoczęciu jazdy spada do około 45-50. Po postoju i ponownym odpaleniu temperature w dolocie pokazuje około 30-35 stopni. Może to czujnik temperatury się coś zawiesza? Dziękuję za pomoc.
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Podwyższone obroty po odpaleniu, wypadający zapłon
Witam. Coś się wyjaśniło w tym temacie ?
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147 KW
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Lubartow
- imię: Norbert
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Podwyższone obroty po odpaleniu, wypadający zapłon
Zaizolowałem konektory cewek i ciągnie do końca bez przerywania. Z tą nierówną pracą przed rozgrzaniem silnika nie poradziłem sobie i na razie tak jeżdżę.
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Podwyższone obroty po odpaleniu, wypadający zapłon
A bo tak mnie naszło, żebyś może przy jakiejś okazji ciśnienie sprężania pomierzył. Przyczyn jakichś niedomagań na zimnym silniku może być trochę, ale tak na początek to mi się tak skojarzyło, że jak silnik zimny to od strony mechanicznej wszystkie te pasowania w nim są luźniejsze. Co prawda kompresję mierzy się na rozgrzanym. No ale jak wyjdą jakieś różnice to na zimnym będą jeszcze znaczniejsze.
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Podwyższone obroty po odpaleniu, wypadający zapłon
Nie wiem jak to jest u Ciebie.
Ja mam inny silnik i u mnie są dwa czujniki temperatury. Jeden koło termostatu co przesyła sygnał do ECU o wartości zależnej od temp. płynu.
Drugi jest od strony skrzyni biegów nad wysprzeglikiem trochę w stronę grodzi. Ten steruje wskaźnikiem temp. na desce przez Info center.
I teraz jak odłączyłem wtyczkę tego pierwszego przy termostacie to po uruchomieniu silnika od razu włączył się wentylator (ten większy na chłodnicy mam 2). Jak przy pracującym silniku włączyłem z powrotem wtyczkę to wentylator się wyłączył.
Tak że sprawdź to sobie przy okazji.
Nie pamiętam czy po odłączeniu tej wtyczki zapalił mi się CHECK.
Tu masz jeszcze z Haynesa jaką rezystancję ma mieć czujnik temperatury płynu na rozłączonej wtyczce.