Cześć,
Wczoraj dokonał żywota silnik w moim S40 Na początku nic nie wskazywało, że jest aż tak źle, ale po kolei:
- 19.08 zaświeciła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Zajrzałem pod maskę. Olej (kolor, poziom) OK, ale zauważyłem brak płynu chłodniczego. Odkręciłem korek i wybił gejzer brązowej mazi. Co ciekawe, wskaźnik nie pokazywał przegrzewania się silnika.
- 20.08 płukanie układu chłodzenia. Siedmiokrotne. olej nadal się pojawia, ale nie wiadomo skąd. Podejrzenie UPG albo chłodniczka oleju
- 22.08 demontaż chłodniczki i próba cisnieniowa. Potwierdzenie awarii chłodniczki
- 26.08 instalacja nowej chłodniczki, płukanie układu chłodzenia. Nowy termostat i czujnik temp cieczy chłodzącej. Bajka płyn czysty, jak w butelce. I po kilku kilometrach.. ponownie kontrolka ciśnienia oleju. Po rozmowach z innymi posiadaczami S/V40 podejrzenie awarii czujnika ciśnienia oleju. Czyli drobiazg, jeździć obserwować
- 27.08 zdechło turbo - nie pompuje
- 28.08 instalacja nowego czujnika ciśnienia oleju z ASO. Po kilku kilometrach znów zaczyna migać lampka cisnienia oleju.
Wieczorem, w trakcie jazdy, silnik padł wśród dzwonienia, stukania, skrzypienia i drgawek
Nadal daje się go uruchomić, ale odgłosy są straszne.
I tu prośba do Was o pomoc.
Po pierwsze, co mogło spowodować nagły brak smarowania? Olej wymieniany na czas (Liqui Moly), poziom na bieżąco sprawdzany.
Po drugie, co dalej? Swap silnika (na B4194T4, czy to co było?), robić hybrydę (dół od czego innego, blok i głowica też z czegoś innego?), albo jakieś inne sugestie?
Yaro, może Ty byś mógł mi jakoś pomóc? Jeśli dobrze kojarzę, mieszkasz niedaleko Wawra
Panowie, będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie, co dalej robić.
Pozdrawiam!
[S40 2.0T3 163KM 2003r.] Zatarty silnik?
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [S40 2.0T3 163KM 2003r.] Zatarty silnik?
Nic więcej nie opłaca się robić z tym pojazdem, jak oddać na złom, na Strażacką, dostaniesz 700 zł, jak kompletny, dołożyć 2300, i kupić podobny, na chodzie.
Wszelkie inne działania, szkoda kasy, a Yaro, to parę kilometrów od Wawra mieszka, ja bliżej.
Wszelkie inne działania, szkoda kasy, a Yaro, to parę kilometrów od Wawra mieszka, ja bliżej.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [S40 2.0T3 163KM 2003r.] Zatarty silnik?
@salom super podejście, moje gratulacje.
Może kolega już wsadził trochę kasy w samochód i chce go dalej mieć a nie oddać na złom i kupić drugi złom.
Ja bym poszukał drugiego silnika i wstawił.
Może kolega już wsadził trochę kasy w samochód i chce go dalej mieć a nie oddać na złom i kupić drugi złom.
Ja bym poszukał drugiego silnika i wstawił.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 kwie 2018, o 09:15
- Model: S40
- Silnik: 2.0T
- moc: 163
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Maciej
Re: [S40 2.0T3 163KM 2003r.] Zatarty silnik?
@salom Dokładnie tak, jak napisał turboni, ilość pracy jaką włożyłem w tego łosia nie pozwala mi się z nim łatwo rozstać :/
Dlatego pytanie, co było pierwotną przyczyną braku smarowania, oraz co wstawić zamiast tego silnika? Bo kusi mnie osiągnięcie 200KM, skoro już się wszystko posypało. Ale wstawianie B4194T4, to straszna rzeźba, w B4204T5 trzeba by zamknąć blok (drogo), a na robienie hybrydy bez pomocy jestem za cienki :/
Dlatego pytanie, co było pierwotną przyczyną braku smarowania, oraz co wstawić zamiast tego silnika? Bo kusi mnie osiągnięcie 200KM, skoro już się wszystko posypało. Ale wstawianie B4194T4, to straszna rzeźba, w B4204T5 trzeba by zamknąć blok (drogo), a na robienie hybrydy bez pomocy jestem za cienki :/
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [S40 2.0T3 163KM 2003r.] Zatarty silnik?
Rozumiem Twoje rozterki, sam je wielokrotnie przerabiałem, a na koniec wychodzi jak zawsze, po co ładowałem kasę, strata czasu i nerwów.
Nie wszyscy za niską kasę sprzedają złom.
Nie wszyscy za niską kasę sprzedają złom.
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lis 2019, o 22:55
- Model: v40
- Silnik: 2,0T
- moc: 163 KM
- Skąd jesteś?: Miasto
- imię: Jacq
Re: [S40 2.0T3 163KM 2003r.] Zatarty silnik?
U mnie też się zapalała kontrolka ciśnienia oleju, zobacz do miski olejowej. Przeczytaj w tym temacie :
viewtopic.php?f=8&t=8051
viewtopic.php?f=8&t=8051