Hi, good morning.
I own a Volvo V40 1.9d 115hp, my car as a lot of engine mods made by me, starting from any Hybrid Turbo its a GT1856V with 11 blades MFS and ceramic balls, made from the original wich is a GT1749V. I also have a 63mm complete inox exhaust system.
My turbo can reach 2.2bar of Boost and then down to 1.9bar.
With this setup I already have 176hp, but I want more, around 200hp/220hp.
I'm limited on the map sensor, because the original only can read until 1.5bar absolute pressure.
I've tried this sensor map: Bosch 0 281 006 059, but the car doesen't even start.
Also tried this one: Bosch 0281006456, the ECU recognises it, but I can't get good boost values, constant spikes, turbo reachs 3.2 bar, then down to 2.6bar... this can't happen because this will damage the turbo.
Today I've found this sensor:
VW Part Number:03K906051
Bosch:0281006060
Could this sensor be the right one?
I need your trully help, my ECU is a Bosch 0281011087, with EDC15C3 files.
Can u help me to find a 4 bar map sensor that can work with this ECU?
I'm from Portugal, and here no one ever made this type of mods in this engine.
Best regards.
[V40 1.9d 115hp CR Sport] Help with map sensor
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Help with map sensor V40 1.9d 115hp CR Sport
Wymień silnik na 200KM bo to nie ma sensu co teraz robisz.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: Help with map sensor V40 1.9d 115hp CR Sport
Borysław napisz do niego po Eng.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Help with map sensor V40 1.9d 115hp CR Sport
No już nie przesadzajcie. Każdy wpisze się jak umie, a zainteresowany użyje sobie translate.google.com, i już ma w języku jakim chce. A może wygodniej mu poczytać natywnie po portugalsku
Lepiej uargumentujcie nowemu koledze, czemu korzystniej zrobić swap całego silnika zamiast podkręcać moc ze 115hp do 200hp.
Jak na moje oko, to masę komponentów ma prawo fizycznie nie wytrzymać aż takiego podniesienia mocy. Ale oczywiście mogę się mylić, bo takich kombinacji nigdy nie robiłem.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 5 wrz 2017, o 22:10
- Model: V40
- Silnik: B 4184 S2
- moc: 90KW
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Sandomierz
- imię: Adam
Re: Help with map sensor V40 1.9d 115hp CR Sport
Zgadza się ,jeżeli komuś nie pomogli na forum w kolegi języku to znaczy że szuka za dużo i nikt mu nie da rady pomóc . Nawiasem mówiąc ze 115 KM na 200 KM z takiego silnika to tylko profesjonalny magik zostaje .
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 wrz 2020, o 23:07
- Model: V40 1.9d
- Silnik: 1.9d
- moc: VW
- Rocznik: 38
- Skąd jesteś?: Julio8030
- imię: 8030VH
Re: Help with map sensor V40 1.9d 115hp CR Sport
I already have 176hp, but when the Boost gets close to 1.8/ 1.9 bars of Boost,(with stock MAP sensor) the car shuts down and enter um safe mode...
Anyone here kwons someone who did such amout of power?
I'd like to get around 200hp or more.
I know that Dawes Device can control pressures and boost more efficent then the N75 Valve, but now enter the sensor map question...
Today I've talked with a guy from ECU conecctions, and um 20 years no one asked this... I'm the first one to do it.
Anyone here kwons someone who did such amout of power?
I'd like to get around 200hp or more.
I know that Dawes Device can control pressures and boost more efficent then the N75 Valve, but now enter the sensor map question...
Today I've talked with a guy from ECU conecctions, and um 20 years no one asked this... I'm the first one to do it.