Witam
Wczoraj miałem do zrobienia trochę kilometrów Volvo, i pojawił się problem.
Mianowicie jechałem jakieś 140km eską, cały czas na tempomacie ustawionym na 135km/h, i wszystko było w porządku, problem zaczął się tuż po zjeździe kiedy zatrzymałem się na światłach. Po ruszeniu i ujechaniu kilometra, przestał reagować na delikatne wciskanie gazu, silnik zachowywał się tak jakbym go gasił, przy wciskaniu dalej delikatnie gazu zaczynał szarpać, w zasadzie trzeba było mu wcisnąć ponad połowę pedału gazu, by normalnie przyspieszał. Przełączyłem na benzynę, ale to nic nie zmieniło.
Zrobiłem tak 5km, dojechałem na parking, i w momencie kiedy zatrzymałem się i wrzuciłem luz, obroty spadły i zgasł. Odpaliłem jeszcze raz, bez problemu odpalił, i trzymał już obroty, zostawiłem więc go tak chwilę, zgasiłem i poszedłem załatwiać sprawy, po 40min wróciłem, odpaliłem, i zrobiłem znowu taką samą trasę po esce, już bez problemów. Zatankowałem gaz, i przejechałem jeszcze krajówkami do kolejnego miasta jakieś 80km. Wszystko było w porządku. Dojechałem na miejsce, zgasiłem, Volvo postało jakieś 3h, i wybrałem się w drogę powrotną do domu. Po około 20km, czułem że coś się dzieje znowu, przy puszczaniu gazu, nie robił tego płynnie, tylko szarpał raz i zachowywał się jakby wszystko mu odcinało, problem przy dodawaniu gazu delikatnym też się pojawił. Podczas jazdy, wrzuciłem mu luz, obroty poleciały na 500 rpm, i zgasł. Odpaliłem go od razu, i w miarę mu przeszło. Dojechałem do domu, podłączyłem pod komputer, i prócz odwiecznego błędu o uszkodzonej grzałce drugiej sondy, cisza. Przepływomierz na wolnych wskazywał 12kgh. Jedyne co mi nie pasuje to to, że napięcie ładowania Vol Fcr, pokazuje 12.5-12.8, gdzie na klemach jak sprawdzałem ma 13.4-13.6. W komputerze od gazu błędów tez brak. Po regulacji gazu mojej jakieś 6 miesięcy temu, korekta w vol fcr wynosi 0.3%. Czy takie rzeczy mogą się dziać przez problem z silnikiem krokowym? Czasem mi faluje obrotami, albo trzyma równo na 1000rpm, z tym że nigdy nie było problemu podczas jazdy.
[V40 2.0T 160 99r] Dławi się po lekkim naciśnięciu gazu.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 paź 2019, o 09:03
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 90KW
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: malopolska
- imię: Piotr
Re: [V40 2.0T 160 99r] Dławi się po lekkim naciśnięciu gazu.
U mnie przy podobnych objawach w innym samochodzie pomogła wymiana świec oraz cewki zapłonowej. Jak ręką odjął.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [V40 2.0T 160 99r] Dławi się po lekkim naciśnięciu gazu.
Takie objawy powoduje nieszczelność w splocie. Do przejrzenia wszystkie łączniki gumowe i dodatkowo przewód od podciśnienia serwa hamulcowego do sprawdzenia. Często wypada z gniazda. Jeśli pedał hamulca przy hamowaniu był twardy to do tego bym zaczął.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 160 99r] Dławi się po lekkim naciśnięciu gazu.
Cewki, kable, świece wymienione problem znów się odezwał podczas jazdy.
Tym razem sam się pojawił i po 2-3km przeszło.
Podciśnienia sprawdzałem wywalając puszkę plaka na wszelakie łączniki, ale nic nie wykryłem.
Tym razem sam się pojawił i po 2-3km przeszło.
Podciśnienia sprawdzałem wywalając puszkę plaka na wszelakie łączniki, ale nic nie wykryłem.