Witam, w swoim volvo V40 98 rok 1,9 TD renaulta, mam problem z układem paska klinowego, mianowicie gdy skręcam kierownicą zanika ładowanie świeci się kontrolka i wspomaganie kierownicy. Walczę z tym od miesiąca. Wymieniłem pasek, rolki, sprężynę napinacza, pompa wspomagania ok. nie wydaje niepokojących dźwięków, dodam że miałem urwane górne mocowanie łapy alternatora, kompresora od klimy i pompy wody, pospawałem to i jeden dzień było ok, wspoma działała, ładowanie nie zanikało temperatura silnika jak zawsze na połowie skali. zrobiłem ok 200km bez najmniejszego problemu.
Dziś natomiast wracając do domu, na zakręcie odcięło wspomaganie, zaświeciła się kontrolka ładowania, nie działało ogrzewanie, a temperatura silnika weszła aż na czerwone pole. Sprawdziłem pasek naciągnięty jest mocno. Możliwe że pompa wody robi jakiś problem? Lokalny mechanik jak mi składał tę łapę od alternatora mówił że ma luzy?
Miał ktoś taki przypadek?
[V40 1.9TD 98] Problem z układem paska klinoweg
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9TD 98] Problem z układem paska klinoweg
No i właśnie wtedy pasek robi się lużny, nie kręci odpowiednio wirnikiem alternatora i pompy wspomagania.
Skasuj luzu lub kup krótszy pasek o 1 cm, i problem zniknie.
Skasuj luzu lub kup krótszy pasek o 1 cm, i problem zniknie.
-
- Turysta
- Posty: 37
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 15:34
- Model: v40
- Silnik: B4204T3
- moc: 200 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Anglia
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9TD 98] Problem z układem paska klinoweg
Widzę, że przy każdym problemie z paskiem piszesz, iż skręcałeś więc dobrze bym sprawdził pompę wspomagania bo być może się zaciera przy i w skrajnych położeniach kierownicy gdy występuje nawiększe obciążenie pompy wspomagania dopiero daje o sobie znać.
To dość częsty objaw padającej pompy wspmagania, która potrafi się blokować i powodować takie objawy (już kilka razy miałem takie przypadki)
Gdy sytuacja zacznie się powtarzać to stań gdzieś na asfacie (bo powoduje dużo większe tarcie kół przy skręcaiu niż na kamieniach czy trawie co mocno wpływa na obciążenie pompy) i niech ktoś kręci kierownicą od jednego skrajnego położenia w drugie patrząc czy pompa mocno zwalnia czy nawet staje w skrajnym położeniu.
Daj znać jak poszło
To dość częsty objaw padającej pompy wspmagania, która potrafi się blokować i powodować takie objawy (już kilka razy miałem takie przypadki)
Gdy sytuacja zacznie się powtarzać to stań gdzieś na asfacie (bo powoduje dużo większe tarcie kół przy skręcaiu niż na kamieniach czy trawie co mocno wpływa na obciążenie pompy) i niech ktoś kręci kierownicą od jednego skrajnego położenia w drugie patrząc czy pompa mocno zwalnia czy nawet staje w skrajnym położeniu.
Daj znać jak poszło