[V40 2.0T T4 B4204T5] Wypadanie zapłonu

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
KieloniX
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2020, o 22:54
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200km
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Strzyzow
imię: Piotrek

[V40 2.0T T4 B4204T5] Wypadanie zapłonu

Post autor: KieloniX » 28 gru 2020, o 22:03

Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby



Witam
Mam problem w swoim volvo v40
Gdy odpalam samochód na zimnym silniku, cykl ssania trwa około 15 sekund po czym gdy się wyłączy, obroty bardzo falują, prawie przygasa i jest wypadanie zapłonu. Gdy silnik się trochę rozgrzeje, osiągnie temperaturę w granicach 70 stopni lub więcej przestaje przerywać i chodzi dobrze. Auto ma gaz, lecz jest on obecnie odpięty i nie załącza się, gdy wcześniej był, na gazie samochód chodził dobrze.
Silnik przeszedł gruntowny remont : Głowica, honowanie bloku, nowe panewki, pierścienie, rozrząd (ustawiany na blokadach) regenerowana turbina.
Jeśli chodzi o czujniki, wymieniona : sonda lambda za katalizatorem, czujnik położenia wału, przepływomierz, potencjometr przepustnicy(z nim jest taka sytuacja, że gdy auto jest zimne a go odepne to chodzi dobrze)
Nie znalazłem nieszczelności w dolocie, podciśnienia również podpiete prawidłowo.
Kable zapłonowe i wiązka również wymieniona.
Co to może być ? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 28 gru 2020, o 22:49 przez KieloniX, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
massselll
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2020, o 17:33
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 90 KW
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Szymon

Re: Falowanie obrotów Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: massselll » 28 gru 2020, o 22:20

Sprawdzałeś świece/silniczek krokowy? Miałem podobny problem w swoim 1.8, przeczyściłem przepustnice i problem zniknął.

Awatar użytkownika
KieloniX
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2020, o 22:54
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200km
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Strzyzow
imię: Piotrek

Re: Falowanie obrotów Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: KieloniX » 28 gru 2020, o 22:26

Świece podmieniłem na używane, a jedyne co sprawdziłem w silniczku krokowym to napięcie czy dociera do wtyczki i jest prawidłowe, po odpięciu kostki, auto gaśnie

Awatar użytkownika
massselll
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2020, o 17:33
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 90 KW
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Szymon

Re: Falowanie obrotów Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: massselll » 28 gru 2020, o 22:31

Hmm, dziwna sprawa. Ja bym próbował jeszcze przeczyścić silniczek krokowy bo tam syf lubi się zebrać. A podłączałeś kompa? Jakieś błędy?

Awatar użytkownika
KieloniX
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2020, o 22:54
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200km
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Strzyzow
imię: Piotrek

Re: Falowanie obrotów Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: KieloniX » 28 gru 2020, o 22:39

ECM-44 - Missfire poziom emisji

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6210
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: Falowanie obrotów Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: Raptus » 28 gru 2020, o 22:44

Źle opisany temat :zomby


Przyczyna: ECM-44

Zatrzymanie paliwa
Powtarzane uruchamianie na zimno, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika (ECT) nie osiągnęła normalnej temperatury roboczej między uruchomieniami.
Woda w studniach świecy zapłonowej
Uszkodzone świece zapłonowe, kable zapłonowe, cewka zapłonowa lub koło zamachowe / koło impulsowe
Zanieczyszczone paliwo lub niewłaściwy rodzaj paliwa
Zablokowany / nieszczelny wtryskiwacz
Przerywany obwód otwarty, okresowe zwarcie do masy, okresowe zwarcie do zasilania, rezystancja styku lub luźne połączenie po stronie niskiego napięcia układu zapłonowego, w obwodzie wtryskiwacza lub w obwodzie pompy paliwa (FP)
Zablokowana wentylacja skrzyni korbowej.
Uszkodzona jednostka VVT.
Wilgoć, rozgorzenie w układzie zapłonowym po stronie HT
Wyciek między układem chłodzenia a cylindrami
Nierówna kompresja

Awatar użytkownika
KieloniX
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2020, o 22:54
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 200km
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Strzyzow
imię: Piotrek

Re: Falowanie obrotów Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: KieloniX » 29 gru 2020, o 10:20

raptusek pisze:
28 gru 2020, o 22:44
Źle opisany temat :zomby


Przyczyna: ECM-44

Zatrzymanie paliwa
Powtarzane uruchamianie na zimno, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika (ECT) nie osiągnęła normalnej temperatury roboczej między uruchomieniami.
Woda w studniach świecy zapłonowej
Uszkodzone świece zapłonowe, kable zapłonowe, cewka zapłonowa lub koło zamachowe / koło impulsowe
Zanieczyszczone paliwo lub niewłaściwy rodzaj paliwa
Zablokowany / nieszczelny wtryskiwacz
Przerywany obwód otwarty, okresowe zwarcie do masy, okresowe zwarcie do zasilania, rezystancja styku lub luźne połączenie po stronie niskiego napięcia układu zapłonowego, w obwodzie wtryskiwacza lub w obwodzie pompy paliwa (FP)
Zablokowana wentylacja skrzyni korbowej.
Uszkodzona jednostka VVT.
Wilgoć, rozgorzenie w układzie zapłonowym po stronie HT
Wyciek między układem chłodzenia a cylindrami
Nierówna kompresja
Paliwo leci dobrze i ciśnienie 3 bary
Wody nie ma w studniach swiec
Świece, kable oraz cewki dobre
VVT sprawny
Wycieków brak
Kompresja równa
Paliwo świeże
Odma drożna

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6210
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: Wypadanie zapłonu Volvo V40 2.0T T4 B4204T5

Post autor: Raptus » 29 gru 2020, o 16:30


ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”