[v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Cieszyn
- imię: Pawel
[v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Dzień dobry!
Jak w temacie. Czy 12t i 14t mają te same muszle wydechowe? Pytam się ponieważ moja 14t ma pęknięta muszle, na zagranicznych forach mówią że są te same. Ale ktoś może miał styczność i jest w stanie odpowiedzieć.
Pozdrawiam!
Jak w temacie. Czy 12t i 14t mają te same muszle wydechowe? Pytam się ponieważ moja 14t ma pęknięta muszle, na zagranicznych forach mówią że są te same. Ale ktoś może miał styczność i jest w stanie odpowiedzieć.
Pozdrawiam!
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Nasz tu cytat z innego forum. Może coś pomoże:
TD04-13/14/15/16/18/19, to cała rodzina TD04, która była montowana w różnych modelach Volvo.
Jeśli planujesz moc około 400 KM, to wystarczą do tego dwie TD04-13, jeśli moc ma być w okolicy 500 KM, to TD04-16HL, a jeśli większą, to już najlepiej TD04-19. Te turbiny różnią się wielkością wirnika kompresora jak i obudową kompresora. Części gorące też są inne. Za to zawsze jest taka sama flansza mocująca.
TD04-13/14/15/16/18/19, to cała rodzina TD04, która była montowana w różnych modelach Volvo.
Jeśli planujesz moc około 400 KM, to wystarczą do tego dwie TD04-13, jeśli moc ma być w okolicy 500 KM, to TD04-16HL, a jeśli większą, to już najlepiej TD04-19. Te turbiny różnią się wielkością wirnika kompresora jak i obudową kompresora. Części gorące też są inne. Za to zawsze jest taka sama flansza mocująca.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Cieszyn
- imię: Pawel
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Dzięki wielkie!
Przeszukałem też u nas na forum i podobno muszle pasują. Jest sensowna opcja regeneracji 14t która ma pękniętą muszle. A dosyć dużo jest używanych 12t!
Przeszukałem też u nas na forum i podobno muszle pasują. Jest sensowna opcja regeneracji 14t która ma pękniętą muszle. A dosyć dużo jest używanych 12t!
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Jeżeli wszystko powinno pasować to bierz i daj znać jaki efekt dały naprawy;) będziesz sam robił czy oddajesz gdzieś do fachowców?
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Cieszyn
- imię: Pawel
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Turbo oddaje do zaufanego gościa od regeneracji. Robili mi wcześniej do 1.8T i wyszło perfekto.
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
- Model: Volvo
- Silnik: B4194T
- moc: 200km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotr
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
To dobrze, że masz takowego bo moja hybryda od polecanego fachowca wytrzymała 30tys km/ dlatego właśnie będę robił inny kolektor i większe turbo.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Cieszyn
- imię: Pawel
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Siemanko
Pojawiło się światełko w tunelu.
Plan jest założyć kolektor z 2.3 z ucięta piąta sekcją oraz do tego turbo 13t lub 16t.
Jest to pomysł na przetarcie szlaku oraz lekarstwo na mój problem. Pytanie do was czy sterownik ogarnie większe turbo by chociaż dojechać na strojenie lub będzie śmigał bez zarzutu. Lub założyć MBC i ustawić doładowanie z sondą w wydech.
Pojawiło się światełko w tunelu.
Plan jest założyć kolektor z 2.3 z ucięta piąta sekcją oraz do tego turbo 13t lub 16t.
Jest to pomysł na przetarcie szlaku oraz lekarstwo na mój problem. Pytanie do was czy sterownik ogarnie większe turbo by chociaż dojechać na strojenie lub będzie śmigał bez zarzutu. Lub założyć MBC i ustawić doładowanie z sondą w wydech.
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147 KW
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Lubartow
- imię: Norbert
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Wydaje mi się, że ogarnie. Przy większym turbo, bez żadnego programu na pewno będzie to później wstawać. Weź pod uwagę to, że nikt nie zrobi programu na fabrycznym sterowniku. Gorąca strona jest taka sama w 12t i 14t. Ja sam ostatnio przekładałem właśnie z 12t, bo w moim wypaliło dziury wokół klapki WG. W używanej gorącej stornie pęknięcia na twin scrollu przy wlocie spalin będą zawsze. Szukaj w jak najlepszej stanie wokół klapki WG, żeby nie uciekały tamtędy spaliny. Nowa gorąca strona jest praktycznie niedostępna. Sprawdź też zawór DV i gruszkę.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Cieszyn
- imię: Pawel
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Mam taką nadzieje że będzie wszystko banglać! Kolektor zamówiony i teraz poszukiwania 16t lub 13t
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 200km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Cieszyn
- imię: Pawel
Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T
Kolektor z 2.3 pasują idealnie tylko do przeróbki teraz idzie, do tego jutro przyjdzie td04hl-13t. Także temat można zamknąć jeśli chodzi o problem turbin.