[v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Martyn_v40
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Pawel

[v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Martyn_v40 » 2 cze 2021, o 15:35

Dzień dobry!

Jak w temacie. Czy 12t i 14t mają te same muszle wydechowe? Pytam się ponieważ moja 14t ma pęknięta muszle, na zagranicznych forach mówią że są te same. Ale ktoś może miał styczność i jest w stanie odpowiedzieć.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: memento89 » 2 cze 2021, o 17:14

Nasz tu cytat z innego forum. Może coś pomoże:
TD04-13/14/15/16/18/19, to cała rodzina TD04, która była montowana w różnych modelach Volvo.
Jeśli planujesz moc około 400 KM, to wystarczą do tego dwie TD04-13, jeśli moc ma być w okolicy 500 KM, to TD04-16HL, a jeśli większą, to już najlepiej TD04-19. Te turbiny różnią się wielkością wirnika kompresora jak i obudową kompresora. Części gorące też są inne. Za to zawsze jest taka sama flansza mocująca.

Awatar użytkownika
Martyn_v40
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Pawel

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Martyn_v40 » 3 cze 2021, o 15:00

Dzięki wielkie!

Przeszukałem też u nas na forum i podobno muszle pasują. Jest sensowna opcja regeneracji 14t która ma pękniętą muszle. A dosyć dużo jest używanych 12t!

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: memento89 » 3 cze 2021, o 15:14

Jeżeli wszystko powinno pasować to bierz i daj znać jaki efekt dały naprawy;) będziesz sam robił czy oddajesz gdzieś do fachowców?

Awatar użytkownika
Martyn_v40
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Pawel

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Martyn_v40 » 3 cze 2021, o 20:06

Turbo oddaje do zaufanego gościa od regeneracji. Robili mi wcześniej do 1.8T i wyszło perfekto.

Awatar użytkownika
memento89
Turysta
Posty: 42
Rejestracja: 18 maja 2019, o 07:58
Model: Volvo
Silnik: B4194T
moc: 200km
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Piotr

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: memento89 » 3 cze 2021, o 20:15

To dobrze, że masz takowego bo moja hybryda od polecanego fachowca wytrzymała 30tys km/ dlatego właśnie będę robił inny kolektor i większe turbo.

Awatar użytkownika
Martyn_v40
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Pawel

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Martyn_v40 » 7 cze 2021, o 11:16

Siemanko :D

Pojawiło się światełko w tunelu.

Plan jest założyć kolektor z 2.3 z ucięta piąta sekcją oraz do tego turbo 13t lub 16t.
Jest to pomysł na przetarcie szlaku oraz lekarstwo na mój problem. Pytanie do was czy sterownik ogarnie większe turbo by chociaż dojechać na strojenie lub będzie śmigał bez zarzutu. Lub założyć MBC i ustawić doładowanie z sondą w wydech.

Awatar użytkownika
Norb88
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147 KW
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Lubartow
imię: Norbert

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Norb88 » 7 cze 2021, o 11:30

Wydaje mi się, że ogarnie. Przy większym turbo, bez żadnego programu na pewno będzie to później wstawać. Weź pod uwagę to, że nikt nie zrobi programu na fabrycznym sterowniku. Gorąca strona jest taka sama w 12t i 14t. Ja sam ostatnio przekładałem właśnie z 12t, bo w moim wypaliło dziury wokół klapki WG. W używanej gorącej stornie pęknięcia na twin scrollu przy wlocie spalin będą zawsze. Szukaj w jak najlepszej stanie wokół klapki WG, żeby nie uciekały tamtędy spaliny. Nowa gorąca strona jest praktycznie niedostępna. Sprawdź też zawór DV i gruszkę.

Awatar użytkownika
Martyn_v40
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Pawel

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Martyn_v40 » 7 cze 2021, o 17:41

Mam taką nadzieje że będzie wszystko banglać! Kolektor zamówiony i teraz poszukiwania 16t lub 13t :D

Awatar użytkownika
Martyn_v40
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 11:18
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 200km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Cieszyn
imię: Pawel

Re: [v40 B4204t5 01r] TD04l-12T a TD04l-14T

Post autor: Martyn_v40 » 9 cze 2021, o 06:58

Kolektor z 2.3 pasują idealnie tylko do przeróbki teraz idzie, do tego jutro przyjdzie td04hl-13t. Także temat można zamknąć jeśli chodzi o problem turbin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”