To jednak są inne te wtyczki. Mniejsza ma więcej pinów w zegarze- 22 vs 16 PIN.ELI pisze:Te same
http://v40.info.pl/problem-z-nawiewem-n ... 47-40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116+ EGR off
- Rocznik: 2002
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
- imię: Konrad
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
-
- Debeściak
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116+ EGR off
- Rocznik: 2002
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
- imię: Konrad
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
Ja pierdziele, jakieś czary... prze lutowałem EPROM, i zajebiście patrze przebieg wrócił oryginalny...
Ale chwila... gdzie jest IC? Zniknęło... do tego format 12 godzinny na zegarku, WTF?!
Wie ktoś czemu tak się dzieje? Jestem skazany na przebieg z tego licznika, albo zapłacić za zmianę przebiegu "specjaliście"?
To ten scalak, L56R.
I przebieg i brak IC.
[url=https://flic.kr/p/DWzgcT]
Ale chwila... gdzie jest IC? Zniknęło... do tego format 12 godzinny na zegarku, WTF?!
Wie ktoś czemu tak się dzieje? Jestem skazany na przebieg z tego licznika, albo zapłacić za zmianę przebiegu "specjaliście"?
To ten scalak, L56R.
I przebieg i brak IC.
[url=https://flic.kr/p/DWzgcT]
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
wychodzi na to, że i przebieg i IC było/ jest wgrane chyba właśnie w ten scalak lub swyczajnie scalak ze starego licznika nie będzie technicznie pasował do nowego
pozostaje ci wlutować z powrotem tak jak było i znalezienie jakiegoś taniego magika od korekcji licznika
pozostaje ci wlutować z powrotem tak jak było i znalezienie jakiegoś taniego magika od korekcji licznika
-
- Debeściak
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116+ EGR off
- Rocznik: 2002
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
- imię: Konrad
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
Oznaczenia tych scalaków są takie same, w obydwu licznikach jest IC, więc nie wiem skąd problem
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
problem może być również dość banalny, na początek posprawdzaj wszystkie luty, może gdzieś wdał się jakiś choćby 1 zimny i może powodować cuś takiego
a tak z ciekawości czym podgrzewałeś, gorącym powietrzem?
a tak z ciekawości czym podgrzewałeś, gorącym powietrzem?
-
- Debeściak
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116+ EGR off
- Rocznik: 2002
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
- imię: Konrad
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
Przekłądałem 3 razy, za każdym razem to samo.
Muszą mieć inne wsady, bo do tego format zegarka jest 12h a nie 24.
Takie scalaki wyjąć jest banalnie łatwo, zalewasz wszystkie 4 nogi cyną i podnosisz. Później druga strona i masz scalak wyjęty.
Muszą mieć inne wsady, bo do tego format zegarka jest 12h a nie 24.
Takie scalaki wyjąć jest banalnie łatwo, zalewasz wszystkie 4 nogi cyną i podnosisz. Później druga strona i masz scalak wyjęty.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
nie chce złowróżyć, ale w tym może być właśnie problem - w szkole mię uczyli, że jak lutujesz lub wylutowujesz jakikolwiek element elektroniczny należy go traktować wysoką temperaturą najkrócej jak tylko się da, bo od przegrzania też może się uszkodzićDyzio997 pisze:...Takie scalaki wyjąć jest banalnie łatwo, zalewasz wszystkie 4 nogi cyną i podnosisz. Później druga strona i masz scalak wyjęty.
a próbowałeś go może wlutować z powrotem do starego licznika i sprawdzić czy działa, pomimo zdjętych wskazówek i tak samo układ z nowego licznika wlutować z powrotem i sprawdzić
ja gdybym lutował, użył bym do tego odsysacza do cyny zabierając jak najwięcej się da cyny z płyty i dopiero delikatnie lutownicą kolbową odlutowałbym ten element
do wylutowania można też użyć spawarki do plastiku dmuchając gorącym powietrzem, ale to generuje więcej gorącego powietrza i może rozlutować inne elementy na płycie
-
- Debeściak
- Posty: 227
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- Rocznik: 1999
- wiek: 66
- Skąd jesteś?: Mokotów
- imię: Marek
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
Dyzio997, format zegara ustawisz Vidą w module DIM.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu
teżbully pisze:Majale, w naszych rocznikach też?