[V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Wszystko co dotyczy wnętrza auta
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Majale
Debeściak
Posty: 227
Rejestracja: 29 gru 2013, o 19:43
Model: V40
Silnik: D4192T2
Rocznik: 1999
wiek: 66
Skąd jesteś?: Mokotów
imię: Marek

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Majale » 9 lut 2016, o 21:33

bully pisze:Majale, w naszych rocznikach też?
W moim klamocie przestawiam bez żadnych problemów.

Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 10 lut 2016, o 06:04

Nic mi to nie da, format 12h mógłbym przeżyć, ale brak info center już nie.

grego5 Mam odsysacz, używałem go do odsysania cyny po całym zabiegu.
Lutowałem stary scalak za każdym razem, tym samym sposobem do licznika w celu sprawdzenia.

Chyba nie wiesz dokładnie jak to robiłem, cały zabieg zalania cyną nóżek i podniesienia trwa maks. 5 sekund.
Stacją Hot air trwało by to min. 2x tyle, więc uszkodzenie termiczne w grę nie wchodzi.

Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 11 lut 2016, o 23:20

Zlokalizowanie scalaka nie było problemem, scalak oznaczony L56R (EEPROM 93C56).
Trzeba z niego wyciągnąć wsad (ja wylutowałem), czyli programator i zczytanie zawartości. Export do pliku hex.

Wtedy się zaczęło szukanie, które linijki w kodzie odpowiadają za przebieg no i jak wpisać nowy przebieg.
Z pomocą przyszedł program Tachosoft Mileage calculator, powiedział mi, które linijki w kodzie to przebieg i, który generuje przebieg jaki chcemy wpisać.
Była tam nota, że w niektórych przypadkach trzeba przestawić znaki, np. zamiast 1F05A9D1 trzeba wpisywać F1509A1D.
Taki (to tylko przykładowy) ciąg znaków trzeba wpisać 8 razy w kodzie.

Tak więc przygotowałem sobie dwa wsady, jeden zwykły, drugi z przestawionymi znakami.
Z pomocą przyszedł w tym momencie kolega taranek, który też zmieniał u siebie licznik.
U niego działał wsad z zamienionymi znakami, jak się później okazało, licznik 3-zegarowy i 4-zegarowy mają inaczej z mapowany scalak L56R i z licznika 3-zegarowego nie pasuje do licznika 4-zegarowego (kod jest delikatnie zmieniony i mamy takie kwiatki jak np. brak infocenter, mimo, że we wcześniejszym liczniku był) :end:

No i heja do Działu SMT u mnie w firmie, gadałem wcześniej z chłopakami, mieli podstawkę i program, więc pełen nadziei poszedłem z moimi wsadami.
Zanim udało się wgrać pierwszy wsad (z zamienionymi znakami, sugerując się, ze u kolegi taranka ten właśnie był dobry) , zeszło dobre 30 minut, cały czas problem z wykryciem scalaka (nie wykrywało kontaktu ze wszystkimi nogami w podstawce), ale na szczęście się udało. Lecę do laboratorium w moim Dziale, u siebie na stanowisku mam zasilacz regulowany 0~36V. Wlutowałem scalak Podłączyłem na krótko płytę licznika a tam...

Obrazek

I se myślę, no to k... elegancko se przebieg "naprawiłem".
No nic, wylutowałem scalak i lecę znowu do Działu SMT, wpinamy scalak (znowu nie wykrywa kontaktu nogi 6 na podstawce), ale udało się wgrać wsad drugi.
Lecę szybko znowu lutować i podpinać płytę licznika pod zasilacz i myyyyk:

Obrazek

Niecałe 400km mniej niż miałem oryginalnie, więc myślę sobie- niech będzie zrobię sobie wycieczkę i będzie git.

No i postanowiłem poprawić lutowanie nóżek jeszcze, podłączam drugi raz i myślę sobie, co jest... czemu nie mam kreski nad godziną i napisu fuel (te dwa znaki informują nas czy jest IC na pokładzie licznika). Mówię sobie no to ku... poprawiłem lutowanie. Pewnie zwarłem 2 nóżki, kondensator trzymał jeszcze trochę prądu i się wyczyścił wsad scalaka.
Lece po raz kolejny do SMT, żeby wsad wgrać ponownie... wkładamy scalak, znowu na nodze 6 problem, dociskam i jeb... urwała się noga. :lubudubu No to mówię, pięknie, kolejne kilka dni bez auta, zanim przyjdzie scalak z allegro i w ogóle. Udało się na szczęście wgrać dzięki igle i pincecie ten wsad, lecę po raz kolejny do siebie, lutuje (nogę dorobiłem z miedzianego drucika), podłączam a tam... kupa, dalej nie ma IC. Zniesmaczony, że zapewne uwaliłem scalak, zamówiłem 10 sztuk ("a co" se myślę)... wróciłem do domu bez humoru, ale coś mnie podkusiło, żeby podłączyć do auta płytkę, podłączam, przekręcam zapłon a tam pyyyyk, jest infocenter!! Okazało się, że po prostu infocenter pojawia się tylko przez krótki czas przy podłączeniu licznika "na krótko" i po prostu już później nie widać czy infocenter jest czy go ni ema, trzeba sprawdzać w aucie.

Także trochę włosów siwych przybyło... no i będe posiadaczem 10 sztuk EEPROM 93C56, które mi będą kompletnie zbędne. :omg:

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: GregoR. » 12 lut 2016, o 07:28

Dyzio997, :gj: ja nie brałbym się za tą robótkę, bo zwyczajnie nie mam do tego sprzętu, gratki za cierpliwość
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dyzio997
Debeściak
Posty: 478
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:28
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 116+ EGR off
Rocznik: 2002
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krasnosielc/Mława
imię: Konrad

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: Dyzio997 » 12 lut 2016, o 07:55

Ja też byłem sceptyczny, bo "ile to roboty"... ale z drugiej strony 120zł na drodze nie leży (tyle krzyczęli za korektę).
Nie wspomnę już o dumie jaka mnie rozpiera.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: GregoR. » 12 lut 2016, o 08:04

u mnie korekta licznika polegała na dołożeniu kilometrów, więc nie było z tym problemów dzięki koledze bully, który zmontował proste ustrojstwo, u ciebie z kolei była wyższa szkoła jazdy, ale jak widać, było warto
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bulecznik
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2016, o 07:36
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Polska
imię: Daniel

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: bulecznik » 23 gru 2016, o 11:50

Grego5 pisze:u mnie korekta licznika polegała na dołożeniu kilometrów, więc nie było z tym problemów dzięki koledze bully, który zmontował proste ustrojstwo, u ciebie z kolei była wyższa szkoła jazdy, ale jak widać, było warto
Mój licznik był skręcony kiedyś w przeszłości o 100kkm i czasami myślałem aby dołożyć aby było realnie. Nie mam dostępu do tego linka z pierwszej strony, więc jeśli jest to łatwe do wykonania to prosił bym o krótką instrukcję:-) Z góry dzięki. U mnie widzę ogłoszenia za 100 o korektę licznika.

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: ELI » 23 gru 2016, o 13:12

bulecznik pisze: krótką instrukcję
Proszę, krótka:

20 postów bez spamu

Awatar użytkownika
puzon92
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 23 lis 2016, o 23:33
Model: v40
Silnik: 1.9
moc: 115KM
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: wandalin
imię: Przemek

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: puzon92 » 29 wrz 2017, o 12:39

czy posiadasz może schemat tego licznika? interesuje mnie czy jest możliwość przełożenia tego samego wyświetlacza cyfrowego z np. s60/s80 do v40. ponieważ w tamtych modelach wyświetlacz jest ciemny a znaki jasne czyli na odwrót jak w s40/v40

Awatar użytkownika
szajba.
Volvo Fan
Posty: 2095
Rejestracja: 9 sie 2017, o 02:36
Model: S40
Silnik: 2.0T
moc: 160km
Rocznik: 99
wiek: 22
Skąd jesteś?: Boleszkowice
imię: Piotr

Re: [V/S40 all] Wymiana licznika a zachowanie przebiegu

Post autor: szajba. » 29 wrz 2017, o 12:56

Jeden z kolegów niedawno poczynił taki mod u siebie

viewtopic.php?f=19&t=5559&view=unread#unread
możesz się z nim skontaktować w celu szczegółów ale myślę że jest to zbędne
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”