Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik używając nawiasów [ ]
Format:[S40 2001] Opada podsufitka
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 22:04
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Artur
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Szaweu - jeżeli odparujesz szyby na początku z pomocą klimatyzacji, to po wyłączeniu tejże będą od razu zaparowywać (w czasie deszczu, śniegu lub mgły oczywiście) i nie jest to specyfika Volvo- tak jest w każdym aucie.
Natomiast jeśli przy odpalaniu masz trochę czasu, to nastaw na początku o ten "ząbek" w prawo- odparowanie potrwa dłużej niż z klimą, ale potem szyby pozostają cały czas odparowane.
Natomiast jeśli przy odpalaniu masz trochę czasu, to nastaw na początku o ten "ząbek" w prawo- odparowanie potrwa dłużej niż z klimą, ale potem szyby pozostają cały czas odparowane.
-
- Debeściak
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 17:45
- Model: Ytuyy
- Silnik: 667
- moc: Y766
- Rocznik: 1532
- wiek: 13
- Skąd jesteś?: Kjhhhhghgcgtttfc
- imię: Kunegunda
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Bzduryarturo pisze:Szaweu - jeżeli odparujesz szyby na początku z pomocą klimatyzacji, to po wyłączeniu tejże będą od razu zaparowywać (w czasie deszczu, śniegu lub mgły oczywiście) i nie jest to specyfika Volvo- tak jest w każdym aucie.
Jak masz zawalony filtr to tak bedzie, wymiana załatwia sprawę i klimy nie potrzeba, zreszta ona sie nie właczy przy 1-2* na dworze.
Nawiew na szybę w 40-stce to wynalazek gorszy niz w maluchu. Problem to wywalona uszczelka rozdzielacza a drugi to zaprojektowany tunel na szybę, to jest tragedia i w tym aucie nigdy nie będzie wiało tak jak w innych, budowa i badziewne wykonanie wyklucza poprawne działanie, dmuchac będzie o ile uszczelki wymienisz i deska nie jest rozwarstwiona od strony kierowcy, ja u siebie kleiłem tunel pod deską bo była rozwarstwiona i to niestety przypadłość tego modelu. Jak jest deska szczelna i wymienione uszczelki to jako tako dmucha ale łba nie urywa.
Polerowanie szkieł reflektorów - Info PW
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Aż się prosi, żeby podać prawidłową informację - wyciąg z instrukcjiMagik123 pisze:Jak masz zawalony filtr to tak bedzie, wymiana załatwia sprawę i klimy nie potrzeba, zreszta ona sie nie właczy przy 1-2* na dworze.
Mi klima potrafi się nawet włączyć czasem przy ujemnej temperaturze na dworze.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Grego - Magik pisał o parowaniu szyb i... ma rację. Z tą temperaturą to sądzę że nie ma racji, gdyż chyba żadnej blokady nie ma - ja tam śmigam z klimą cały rok. (czy sprężarka się załącza to prawdę pisząc nie zwróciłem uwagi.Grego5 pisze:Aż się prosi, żeby podać prawidłową informację - wyciąg z instrukcjiMagik123 pisze:Jak masz zawalony filtr to tak bedzie, wymiana załatwia sprawę i klimy nie potrzeba, zreszta ona sie nie właczy przy 1-2* na dworze.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Wiem, ale chciałem uzupełnić informacje o załączaniu się klimy, bo przy takiej informacji niektórzy pewnie się zastanawiali do jakiej temperatury klima się włącza lub można jej używać.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Grego5, hehe, wiem o czym piszesz... sam się właśnie po tej informacji zastanawiałem czy w zimę mi się załączała, czy jest jakiś automat który poniżej określonej temperatury blokuje pracę klimy... ale jak się zastanawiam to mi wychodzi na to że nawet w zimną zimę efekty pracy klimy widziałem na szybie!
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Widzisz, to co wrzuciłem to tylko teoria, ale sam doskonale wiesz, że teoria z praktyką nie zawsze idą w parze
-
- Początkujący
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 22:04
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Artur
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
klima włączy się przy każdej temperaturze, tylko nie przy każdej chłodzi:
ma podwójne zadanie - schłodzić i osuszyć powietrze - stąd w lecie plamy wody pod autami z klimą
w zimie tylko je osusza, dlatego jej włączenie powoduje sprawniejsze odparowanie szyby niż zwykły nawiew.
i wciąż podtrzymuję to co napisałem w poprzednim poście- to nie sprawa filtra, tylko właśnie działanie osuszające- podstawy fizyki
(choć stan filtra jak każdego elementu w aucie ma oczywiście pewien wpływ na to- wszystko powinno być sprawne)
ma podwójne zadanie - schłodzić i osuszyć powietrze - stąd w lecie plamy wody pod autami z klimą
w zimie tylko je osusza, dlatego jej włączenie powoduje sprawniejsze odparowanie szyby niż zwykły nawiew.
i wciąż podtrzymuję to co napisałem w poprzednim poście- to nie sprawa filtra, tylko właśnie działanie osuszające- podstawy fizyki
(choć stan filtra jak każdego elementu w aucie ma oczywiście pewien wpływ na to- wszystko powinno być sprawne)
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Z tym się nie zgodzę, poćwicz sobie przy ujemnych temperaturach a się przekonaszarturo pisze:klima włączy się przy każdej temperaturze, tylko nie przy każdej chłodzi:
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Praca układu AC, a nawiew na przednią szybę
Stary nie obraź się ale, aż strach to czytać :/arturo pisze:klima włączy się przy każdej temperaturze, tylko nie przy każdej chłodzi:
ma podwójne zadanie - schłodzić i osuszyć powietrze - stąd w lecie plamy wody pod autami z klimą
w zimie tylko je osusza, dlatego jej włączenie powoduje sprawniejsze odparowanie szyby niż zwykły nawiew.
i wciąż podtrzymuję to co napisałem w poprzednim poście- to nie sprawa filtra, tylko właśnie działanie osuszające- podstawy fizyki
(choć stan filtra jak każdego elementu w aucie ma oczywiście pewien wpływ na to- wszystko powinno być sprawne)
Skoro odwołujesz się do fizyki, to tak w skrócie:
Układ klimatyzacji działa na zasadzie różnicy ciśnień w układzie, dokładnie na tej zasadzie zasadzie co lodówka! Powietrze jest przepychane przez parownik, który (w skrócie i uproszczeniu oczywiście - jest jak wnętrze lodówki) schładza je, a że zimniejsze powietrze może zawierać mniej wilgoci niż ciepłe (patrz np. oddech na zimnie, lub plecy lodówki) - nadmiar skrapla się na parowniku i jest odprowadzany na zewnątrz. Skraplanie to (czyli osuszanie powietrza) jest skutkiem ubocznym wychładzania powietrza! A że w zimie (zresztą w lecie też jak sobie wysoką temperaturę ustawisz) leci ciepłe powietrze - bo kolego zimne z klimy jest mieszane z ciepłym z nagrzewnicy lub po prostu potem przechodzi przez nagrzewnice (zależnie od modelu samochodu).
Słowem nie ma opcji by klimą osuszać powietrze i go nie chłodzić! Nawet popularne osuszacze elektryczne, tak wychładzają pomieszczenie, że szok!
Na koniec taka uwaga: te 0 st C bierze się zapewne stąd by skropliny nie zamarzały - ale to tylko moje przypuszczenie.
Edit:
Ależ oczywiście, że zaparowanie szyb zaraz po uruchomieniu to w 99% wina filtra kabinowego - a dokładnie zawilgocenia/zasyfienia go. Ten filtr powinno się wymieniać razem z olejem (silnikowym) a nie jak większość ludzi - nigdy! Kiedyś w poprzednim aucie sam suszyłem (z oszczędności) ten filtr na kaloryferze przed jakimś wyjazdem, ale gdy zobaczyłem jak wygląda to po powrocie od razu kupiłem nowy.