Bezpieczne Volvo
-
- Debeściak
- Posty: 363
- Rejestracja: 22 cze 2017, o 20:56
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 85KW/115KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Szadek
- imię: Radek
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: Bezpieczne Volvo
Akurat xc70 ma mieszana opinie u mnie https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/w ... ia/02xk9z4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Debeściak
- Posty: 257
- Rejestracja: 18 lut 2014, o 15:03
- Model: S80
- Silnik: 4.4 V8
- moc: 315 KM
- Rocznik: 2007
- wiek: 35
- Skąd jesteś?: Gdynia
- imię: Michal
Re: Bezpieczne Volvo
Akurat tutaj problem był taki, że dzieci było nieprawidłowo przewożone (brak fotelików, nieprawidłowo zapiete pasy).szmergiel pisze:Akurat xc70 ma mieszana opinie u mnie https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/w ... ia/02xk9z4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: Bezpieczne Volvo
Foteliki były podobno made by volvo - wyciągane z kanapy - rozumiem że homologowane (https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 62578.html" onclick="window.open(this.href);return false;), pasy dwoje miało faktycznie źle zapięte (przełożyły sobie pod ręką - w niefabrycznym mojej córki byłoby jej ciężko tak przełożyć bo ma klipsa) ale trzecie dziecko miało pas OK i co z tego. Nie ma co gdybać ale gdybym woził dziecko na fabrycznym foteliku volvo to w te pędy bym kupił niefabryczny bo coś jest na rzeczy że w 21 wieku osoby z przodu wychodzą cało z wypadku a z tyłu są 3 ofiary śmiertelne. A prawdy się nie dowiemy bo wypadek był w biednej Polsce a nie USA gdzie prawnicy by zrobili koncernowi Volvo kipisz rodem temu od diesla VW. A PL czytamy tak:
"Prokuratura powołała też w śledztwie biegłych z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Ich zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy gdyby dzieci w volvo znajdowałyby się w fotelikach dodatkowych, miałyby szanse na przeżycie.
- Z opinii wynika, że gdyby dzieci siedziały w dodatkowych fotelikach, prawdopodobnie doznałyby innych obrażeń. Jednak nie można określić, czy byłyby one śmiertelne, gdyż żaden fotelik ani inne urządzenie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa przewożonych pasażerów, nie gwarantuje go przy prędkościach przekraczających 50 kilometrów na godzinę - mówił nam po zakończeniu śledztwa prokurator Łapczyński."
No ale te z Forda siedziały w innych fotelikach i dziś chodzą do szkoły żywe. Taki bełkot w porozumieniu z koncernem - ale to moja prywatna OPINIA.
"Prokuratura powołała też w śledztwie biegłych z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie. Ich zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy gdyby dzieci w volvo znajdowałyby się w fotelikach dodatkowych, miałyby szanse na przeżycie.
- Z opinii wynika, że gdyby dzieci siedziały w dodatkowych fotelikach, prawdopodobnie doznałyby innych obrażeń. Jednak nie można określić, czy byłyby one śmiertelne, gdyż żaden fotelik ani inne urządzenie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa przewożonych pasażerów, nie gwarantuje go przy prędkościach przekraczających 50 kilometrów na godzinę - mówił nam po zakończeniu śledztwa prokurator Łapczyński."
No ale te z Forda siedziały w innych fotelikach i dziś chodzą do szkoły żywe. Taki bełkot w porozumieniu z koncernem - ale to moja prywatna OPINIA.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: Bezpieczne Volvo
Tu nie chodziło o foteliki.Cytat z pewnego artykułu
"Kobieta kierująca fordem wykonywała manewr wyprzedzania, z duża dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jechała szybciej niż kierowca volvo. A prawa fizyki dowodzą, że w sytuacji zderzenia czołowego lepiej znajdować się w samochodzie jadącym szybciej niż wolniej. Chodzi o to, że energia kinetycznego pojazdujest wprost proporcjonalna do masy, ale rośnie w kwadracie prędkości (prędkość należy podnieść do potęgi drugiej). To oznacza, że nawet niewielka różnica prędkości oznacza, że samochód jadący szybciej ma znacząco większą energię kinetyczną, a tym samym - większą zdolność niszczenia."
"Kobieta kierująca fordem wykonywała manewr wyprzedzania, z duża dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jechała szybciej niż kierowca volvo. A prawa fizyki dowodzą, że w sytuacji zderzenia czołowego lepiej znajdować się w samochodzie jadącym szybciej niż wolniej. Chodzi o to, że energia kinetycznego pojazdujest wprost proporcjonalna do masy, ale rośnie w kwadracie prędkości (prędkość należy podnieść do potęgi drugiej). To oznacza, że nawet niewielka różnica prędkości oznacza, że samochód jadący szybciej ma znacząco większą energię kinetyczną, a tym samym - większą zdolność niszczenia."