Oświetlenie wnętrza
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wnętrza
No najlepiej by było najpierw sobie schemat rozrysować
Za dużo chcesz na raz i sam się gubisz. A to jest proste jak je...ie, jeszcze raz:
NIC NIE ZWIERAJ NA PAŁĘ!
0. Złóż wszystko do kupy, otwórz maskę, klapę i wszystkie drzwi.
a) Oświetlenie się zapaliło - Szukaj uszkodzonych krańcówek.
b) Oświetlenie się nie zapaliło - idź do punktu 1.
1. Sprawdź czy po przełączeniu przełącznikiem oświetlenia w pozycję "lampka" masz oświetlenie w środku.
a) Masz oświetlenie idź do p. 2
b) Nie masz oświetlenia - sprawdź napięcia na doprowadzeniu zasilania do lampki (na podłączonej wtyczce do lampki).
2. Sprawdź czy po otwarciu drzwi, we wtyczce do przełączników lampek pojawia się masa na odpowiednim pinie (na podłączonej wtyczce do lampki).
a) Pojawia się - masz zepsuty przełącznik oświetlenia.
b) Nie pojawia się idź do p.3
3. Odepnij moduł i multimetrem sprawdź czy do wtyczki przy tym module masz przejście do lampek (pomyliło mi się, myślałem że to znalazłeś) sprawdzasz każdy pin przy module (ew. sugerujesz się kolorami przewodów).
a) Masz przejście - idź do punktu 4.
b) Nie masz przejścia - szukasz usterki przewodu "lampka-moduł" i ją naprawiasz.
4. Otwierasz wszystkie drzwi, klapę, i maskę. Szukasz masy pojazdu we wtyczce od modułu, zapisujesz wszystkie piny na których masz masę. Zamykasz wszystkie drzwi, klapę i maskę. Znów szukasz masy we wtyczce:
a) Są piny które wczesniej miały masę, a teraz nie mają - masz zepsuty moduł.
b) Nic się nie zmieniło - idź do punktu 5.
5. Wydłubujesz jedną lub dwie krańcówki w drzwiach i sprawdzasz czy działają oraz czy zwierają do masy:
a) Nie działają jak powinny - zwierasz oba końce krańcówki do masy na pałę i sprawdzasz po złożeniu wszystkiego czy daje to oświetlenie, jeśli daje - masz uszkodzony odcinek pomiędzy masą auta a krańcówką.
b) Działają jak powinny - masz uszkodony odcinek między krańcówką a wtyczką przy module.
Amen. Prawda że proste?
Po niżej zrobiłem to co ci się nie chciało czyli dłubnąłem Ci schemat, pominąłem w nim kontrolkę pasów i ledy, bo to zbędne tutaj. To co przy krańcówkach w czerwonej ramce - nie jestem na 100% pewien, ale w przedlifcie z zebranych wiadomości tak to powinno wyglądać.
Pin 1,2,3 nie wiem gdzie idzie (albo do modułu, albo do lampek - obstawiam 2 opcję) ale w tym momencie nie jest Ci to zupełnie potrzebne.
Zrób proszę to co wyżej zanim zadasz kolejne pytanie, czym najbardziej docenisz fakt, że poświęciłem na ten tekst godzinę - zamiast wystawiać fakturę bym miał za co żyć
Co do licznika to NIE MASZ INFOCENTER!!! <- Przyjmij i pogódź się z tym.
Za dużo chcesz na raz i sam się gubisz. A to jest proste jak je...ie, jeszcze raz:
NIC NIE ZWIERAJ NA PAŁĘ!
0. Złóż wszystko do kupy, otwórz maskę, klapę i wszystkie drzwi.
a) Oświetlenie się zapaliło - Szukaj uszkodzonych krańcówek.
b) Oświetlenie się nie zapaliło - idź do punktu 1.
1. Sprawdź czy po przełączeniu przełącznikiem oświetlenia w pozycję "lampka" masz oświetlenie w środku.
a) Masz oświetlenie idź do p. 2
b) Nie masz oświetlenia - sprawdź napięcia na doprowadzeniu zasilania do lampki (na podłączonej wtyczce do lampki).
2. Sprawdź czy po otwarciu drzwi, we wtyczce do przełączników lampek pojawia się masa na odpowiednim pinie (na podłączonej wtyczce do lampki).
a) Pojawia się - masz zepsuty przełącznik oświetlenia.
b) Nie pojawia się idź do p.3
3. Odepnij moduł i multimetrem sprawdź czy do wtyczki przy tym module masz przejście do lampek (pomyliło mi się, myślałem że to znalazłeś) sprawdzasz każdy pin przy module (ew. sugerujesz się kolorami przewodów).
a) Masz przejście - idź do punktu 4.
b) Nie masz przejścia - szukasz usterki przewodu "lampka-moduł" i ją naprawiasz.
4. Otwierasz wszystkie drzwi, klapę, i maskę. Szukasz masy pojazdu we wtyczce od modułu, zapisujesz wszystkie piny na których masz masę. Zamykasz wszystkie drzwi, klapę i maskę. Znów szukasz masy we wtyczce:
a) Są piny które wczesniej miały masę, a teraz nie mają - masz zepsuty moduł.
b) Nic się nie zmieniło - idź do punktu 5.
5. Wydłubujesz jedną lub dwie krańcówki w drzwiach i sprawdzasz czy działają oraz czy zwierają do masy:
a) Nie działają jak powinny - zwierasz oba końce krańcówki do masy na pałę i sprawdzasz po złożeniu wszystkiego czy daje to oświetlenie, jeśli daje - masz uszkodzony odcinek pomiędzy masą auta a krańcówką.
b) Działają jak powinny - masz uszkodony odcinek między krańcówką a wtyczką przy module.
Amen. Prawda że proste?
Po niżej zrobiłem to co ci się nie chciało czyli dłubnąłem Ci schemat, pominąłem w nim kontrolkę pasów i ledy, bo to zbędne tutaj. To co przy krańcówkach w czerwonej ramce - nie jestem na 100% pewien, ale w przedlifcie z zebranych wiadomości tak to powinno wyglądać.
Pin 1,2,3 nie wiem gdzie idzie (albo do modułu, albo do lampek - obstawiam 2 opcję) ale w tym momencie nie jest Ci to zupełnie potrzebne.
Zrób proszę to co wyżej zanim zadasz kolejne pytanie, czym najbardziej docenisz fakt, że poświęciłem na ten tekst godzinę - zamiast wystawiać fakturę bym miał za co żyć
Co do licznika to NIE MASZ INFOCENTER!!! <- Przyjmij i pogódź się z tym.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Nie miałem jeszcze dnia wolnego na to, a jak był wolny, to padało. Niestety dysponuję tylko podwórkiem, ale nie mam garażu, gdzie mógłbym popracować nad tym. Jak tylko się tym zajmę, od razu dam znać, bez względu na rezultat, choć myślę, że już teraz temat został wyczerpany i powinno być OK.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wnętrza
Spoko, daj znać co i jak bom sam ciekaw
Co do licznika z kompem - myślisz o tym? Naprawdę fajny bajer ogólnie w naszym przypadku, można auto fajnie doposażyć, ja dodałem tempomat, daszki przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, bluetooth do radia, szykuje się jeszcze na ogrzewanie foteli, kanapę z fotelikami... normalnie dokłada się bajery jak klocki lego
Co do licznika z kompem - myślisz o tym? Naprawdę fajny bajer ogólnie w naszym przypadku, można auto fajnie doposażyć, ja dodałem tempomat, daszki przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, bluetooth do radia, szykuje się jeszcze na ogrzewanie foteli, kanapę z fotelikami... normalnie dokłada się bajery jak klocki lego
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Odnośnie licznika, to zaciekawił mnie temat, ale chyba aż tak bardzo mi na tym nie zależy. Tym bardziej że jeżdżę na gazie, i raczej wskazania komputera będą przekłamane, a pozostały dystans chyba nieosiągalny (trzeba byłoby się pewnie wpinać gdzieś z sygnałem z butli). Miałem komputer w Zafirze i na gazie oszukiwał.
Daszki z podświetlanymi lusterkami mam, wstawiłem tam nawet pasek LED, ale trochę za mocno świeci, chyba trzeba byłoby dołożyć jakiś opornik.
Tempomat - to już temat do zastanowienia się, ale to już chyba grubsza sprawa i więcej dokładek (koszty) i zachodu.
Podgrzewane fotele, to tez przydatne, ale też chyba sporo przy tym roboty.
Daszki z podświetlanymi lusterkami mam, wstawiłem tam nawet pasek LED, ale trochę za mocno świeci, chyba trzeba byłoby dołożyć jakiś opornik.
Tempomat - to już temat do zastanowienia się, ale to już chyba grubsza sprawa i więcej dokładek (koszty) i zachodu.
Podgrzewane fotele, to tez przydatne, ale też chyba sporo przy tym roboty.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2631
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
- Model: XC70
- Silnik: 2
- moc: KM
- wiek: 1
- Skąd jesteś?: PLONSK
- imię: Jarek
- Lokalizacja: PŁOŃSK
Re: Oświetlenie wnętrza
Nie jest to duży koszy, prawdopodobnie masz instalację w aucie.darekpiecz pisze:Tempomat - to już temat do zastanowienia się, ale to już chyba grubsza sprawa i więcej dokładek (koszty) i zachodu.
Wtyczka do sterownika jest za radiem,wyjmij radio i sprawdź, albo zrób foto wiązek za radiem po prawej stronie wstaw i powiem Ci czy to ta.
Wszystko jak powiedział bully plug and play, wpinasz sterownik, zmieniasz manetkę, wpinasz pompkę pod maską (wiązka też pewnie będzie) czujniki itp łączysz.
Jeśli byłbyś zdecydowany mogę podpytać znajomego miał cały kompletny tempomat z manetką sterownikami czujnikami, może jeszcze ma, a chciał coś koło 150 czy 170 zł nie pamiętam dokładnie
Tak w ogóle na dobrą sprawę jeśli byś pojawiał sie na naszych zlotach np w Warszawie to kiedyś na którym mógłbym Ci to założyć.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Wiem, wiem, w poprzednim aucie miałem tempomat i często z niego korzystałem. Skoro to takie koszty się z tym wiążą, to pomyślę. Moje auto raczej nie nadaje się na zloty, jest w kiepskiej kondycji blacharskiej i raczej nie będę tego robił (duże koszty), ale jeśli się zdecyduję na tempomat, to się przypomnę.
Odnośnie oświetlenia, to jeszcze nie zaglądałem do tego. Krótkie dni i szybko się ściemnia, a jak trafi się dzień wolny, to zawsze coś pilniejszego wypada.
Tak sobie myślę, że skoro po otwarciu centralnego pilotem, wszystkie lampki się zapalają i gasną po przekręceniu kluczyka, to raczej połączenie między modułem a przełącznikiem przy lusterku jest OK - nie wiem czy dobrze dedukuję. W jakiś sposób jest to wszystko połączone też ze stacyjką.
Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz. Tylne światło przeciwmgłowe raz uda mi się włączyć a innym razem nie. Na ogół nie udaje się go włączyć, nie reaguje na włącznik. Jak rozebrałem cały przełącznik od świateł to zauważyłem, że wyłącznikiem przeciwmgłowego daję tylko impuls gdzieś do jakiegoś sterownika. Czy to aby nie ten sam moduł sterujący?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Odnośnie oświetlenia, to jeszcze nie zaglądałem do tego. Krótkie dni i szybko się ściemnia, a jak trafi się dzień wolny, to zawsze coś pilniejszego wypada.
Tak sobie myślę, że skoro po otwarciu centralnego pilotem, wszystkie lampki się zapalają i gasną po przekręceniu kluczyka, to raczej połączenie między modułem a przełącznikiem przy lusterku jest OK - nie wiem czy dobrze dedukuję. W jakiś sposób jest to wszystko połączone też ze stacyjką.
Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz. Tylne światło przeciwmgłowe raz uda mi się włączyć a innym razem nie. Na ogół nie udaje się go włączyć, nie reaguje na włącznik. Jak rozebrałem cały przełącznik od świateł to zauważyłem, że wyłącznikiem przeciwmgłowego daję tylko impuls gdzieś do jakiegoś sterownika. Czy to aby nie ten sam moduł sterujący?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka