Oświetlenie wnętrza
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Nie uporałem się z tym nieszczęsnym oświetleniem (w zasadzie jego brakiem). Ostatnio zdejmowałem całą deskę, żeby usunąć nieszczelności nawiewu i nie znalazłem w okolicach radia żadnego modułu. U mnie musi on być gdzie indziej. Zerkałem przy okazji roboty na różne przewody biegnące pod deską, ale nic szczególnego mi się nie rzuciło w oczy. Nie byłem na podstawie ich widoku wywnioskować, które są od oświetlenia.
Znowu przyszły długie wieczory a ja, jak nie miałem oświetlenia, tak nie mam.
Znowu przyszły długie wieczory a ja, jak nie miałem oświetlenia, tak nie mam.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wnętrza
Kolego podejdź do tego jak elektryk. Ściągnij schemat jak to jest podłączone, poszukaj rzutu z ukazanym rozmieszczeniem kostek i z trasą przewodów. Sprawdź w lampce zwierając odpowiedni pin do masy, jak zaświeci to od lampki cofaj się po wiązce i szukaj gdzie po zwarciu do masy pinu lampka nie zacznie świecić - tam masz uszkodzenie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wnętrza
Kolego, pogrzebałem troche w VIDI i najpierw trocę terorii:
Możliwe są 3 warianty:
1. Centralny bez pilota:
Siłowniki wysterowane są z przekaźnika, a ten bezpośrednio z zamka w drzwiach (wygląda na to, że wtedy nie ma też przycisku centralnego w drzwiach). Lampki sterowane są z krańcówek - w tym wypadku lampki i sterowanie siłowników, są zupełnie niezależne.
2. Centralny z pilotem, bez alarmu:
Siłowniki, krańcówki w drzwiach, lampki, przycisk w konsoli środkowej, pilot, zamek kierowcy - wszystko jest wpięte w "elektroniczny moduł kontrolny" - "CSS ECU", służy on tylko do zarządzania centralnym zamkiem i oświetleniem wnętrza.
3. Centralny z pilotem i z alarmem:
Wszystko jak w punkcie 2, lecz w tym samym module jest jeszcze zaszyty alarm, a do modułu podłączana jest jeszcze syrenka i czujniki alarmu.
Rozumiem że Ciebie dotyczy punkt 2 lub 3. Zmieniam poprzednią moją radę grzeb przy module i tam sprawdź czy do modułu dochodzi sygnał z krańcówek (ja bym wziął multimetr z opcją sprawdzenia ciągłości obwodu i po kolei przepiszczał wszystkie styki z masą samochodu, wciskając i puszczając na zmianę krańcówki), jak to będzie ok poszukałbym przewodu idącego do lampek i przepiszczał czy ma ciągłość - jeśli ma, to bym szukał modułu na podmianę/rozebrał moduł może coś mnie oświeci (np. padnięty przekaźnik w środku, jeśli jakiś tam w ogóle jest).
Modułu możesz szukać w dwu miejscach:
Powodzenia i niech światło będzie z Tobą... i nad Tobą... i pod Tobą.... i obok Ciebie... i za Tobą.
Możliwe są 3 warianty:
1. Centralny bez pilota:
Siłowniki wysterowane są z przekaźnika, a ten bezpośrednio z zamka w drzwiach (wygląda na to, że wtedy nie ma też przycisku centralnego w drzwiach). Lampki sterowane są z krańcówek - w tym wypadku lampki i sterowanie siłowników, są zupełnie niezależne.
2. Centralny z pilotem, bez alarmu:
Siłowniki, krańcówki w drzwiach, lampki, przycisk w konsoli środkowej, pilot, zamek kierowcy - wszystko jest wpięte w "elektroniczny moduł kontrolny" - "CSS ECU", służy on tylko do zarządzania centralnym zamkiem i oświetleniem wnętrza.
3. Centralny z pilotem i z alarmem:
Wszystko jak w punkcie 2, lecz w tym samym module jest jeszcze zaszyty alarm, a do modułu podłączana jest jeszcze syrenka i czujniki alarmu.
Rozumiem że Ciebie dotyczy punkt 2 lub 3. Zmieniam poprzednią moją radę grzeb przy module i tam sprawdź czy do modułu dochodzi sygnał z krańcówek (ja bym wziął multimetr z opcją sprawdzenia ciągłości obwodu i po kolei przepiszczał wszystkie styki z masą samochodu, wciskając i puszczając na zmianę krańcówki), jak to będzie ok poszukałbym przewodu idącego do lampek i przepiszczał czy ma ciągłość - jeśli ma, to bym szukał modułu na podmianę/rozebrał moduł może coś mnie oświeci (np. padnięty przekaźnik w środku, jeśli jakiś tam w ogóle jest).
Modułu możesz szukać w dwu miejscach:
Powodzenia i niech światło będzie z Tobą... i nad Tobą... i pod Tobą.... i obok Ciebie... i za Tobą.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Mnie dotyczy punkt 2, centralny na pilota bez alarmu.
Wydaje mi się, że widziałem podobny moduł pod kierownicą (kształt). Posprawdzam sobie (przepiszczę) styki przy tym module. Myślę, że nawet gdyby tylko jeden przewód zapiszczał zwierając krańcówkę, to już powinno zadziałać, oznaczałoby to że układ tej jednej krańcówki jest sprawny (resztą mógłbym zająć się później).
Piszesz o przewodzie idącym do lampek. Czy ma on iść do głównego panelu przy lusterku wstecznym i stamtąd dopiero sygnał jest dalej rozgałęziony do pozostałych lampek?
Oznaczenie tego modułu to: CSS ECU (będzie tam jakaś naklejka czy coś podobnego)?
Wydaje mi się, że widziałem podobny moduł pod kierownicą (kształt). Posprawdzam sobie (przepiszczę) styki przy tym module. Myślę, że nawet gdyby tylko jeden przewód zapiszczał zwierając krańcówkę, to już powinno zadziałać, oznaczałoby to że układ tej jednej krańcówki jest sprawny (resztą mógłbym zająć się później).
Piszesz o przewodzie idącym do lampek. Czy ma on iść do głównego panelu przy lusterku wstecznym i stamtąd dopiero sygnał jest dalej rozgałęziony do pozostałych lampek?
Oznaczenie tego modułu to: CSS ECU (będzie tam jakaś naklejka czy coś podobnego)?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wnętrza
Wszystkie krańcówki w przedlifcie są spięte razem, jak zwierasz jedną to jak byś zwierał wszystkie.darekpiecz pisze:Mnie dotyczy punkt 2, centralny na pilota bez alarmu.
Wydaje mi się, że widziałem podobny moduł pod kierownicą (kształt). Posprawdzam sobie (przepiszczę) styki przy tym module. Myślę, że nawet gdyby tylko jeden przewód zapiszczał zwierając krańcówkę, to już powinno zadziałać, oznaczałoby to że układ tej jednej krańcówki jest sprawny (resztą mógłbym zająć się później).
Tak się mi wydaje, gdyż przycisk w lampce przy lusterku po prostu zwiera obwód do masy z pominięciem krańcówek.darekpiecz pisze: Piszesz o przewodzie idącym do lampek. Czy ma on iść do głównego panelu przy lusterku wstecznym i stamtąd dopiero sygnał jest dalej rozgałęziony do pozostałych lampek?
Zielonego pojęcia nie mamdarekpiecz pisze:Oznaczenie tego modułu to: CSS ECU (będzie tam jakaś naklejka czy coś podobnego)?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Ale może chociaż jest podobny do tego na rysunku.bully pisze:Zielonego pojęcia nie mam
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
- Model: v40
- Silnik: B4184S
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Siedlce
- imię: Darek
Re: Oświetlenie wnętrza
Nie wiem czy dobrze znalazłem, ale mam coś takiego jak na zdjęciu. Nie miałem za dużo czasu, ale też nie udało mi się znaleźć jakichś przewodów, które miałyby iść na górę do lampek. Męczy mnie już ten brak rozwiązania ciemności a aucie. A nie bardzo mam ochotę na rozbieranie całego samochodu, żeby iść po przewodach i sprawdzać dokąd prowadzą. Z tego co się zorientowałem to od tylnych drzwi przewody uciekają gdzieś dalej na tył auta. Myślałem, że zejdą na dół i powędrują najkrótszą drogą gdzieś pod deskę.
Przy okazji zapytam co to może być za wtyczka - czemu może służyć, chodzi o tę białą jak na zdjęciach. Jest ona wpięta w puste gniazdo z tyłu schowka w konsoli. Co można do niej podłączyć i co by mi to dało?
Przy okazji zapytam co to może być za wtyczka - czemu może służyć, chodzi o tę białą jak na zdjęciach. Jest ona wpięta w puste gniazdo z tyłu schowka w konsoli. Co można do niej podłączyć i co by mi to dało?
-
- Moderator
- Posty: 5871
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: Oświetlenie wnętrza
Moduł ze zdjęcia to centralny zamek a kostka jest od Info Center
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
-
- Volvo Fan
- Posty: 2631
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
- Model: XC70
- Silnik: 2
- moc: KM
- wiek: 1
- Skąd jesteś?: PLONSK
- imię: Jarek
- Lokalizacja: PŁOŃSK
Re: Oświetlenie wnętrza
W niektórych naszych volvo było cos takiego jak INFO CENTER taki mini komputer pokładowy. a na konsoli środkowe w półeczce są takie pokrętła a dokładniej, jedno do sterowania tym komputerkiem.
Tu masz foto tego pokrętła i w niego właśnie wpinasz tę kostkę
Tu masz foto tego pokrętła i w niego właśnie wpinasz tę kostkę
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wnętrza
W tym miejscu to chyba była wtyczka od pokrętła info center. Jak zmienisz licznik i wsadzisz tu pokrętło, to będziesz miał tzw. komputer pokładowy (info center), który w zależności od modelu licznika pokazuje: spalanie chwilowe, spalanie średnie, drugi licznik kilometrów, temperaturę powietrza na zewnątrz (jak dodasz jeszcze czujnik), pozostały dystans na paliwie w baku, wprowadzenie ograniczenia prędkości (jak jedziesz szybciej niż wprowadzona prędkość to piszczy), itd.
Co do skrzyneczki wyciągniętej to jest to! (numer jest na ostatnim screenie, jeden pod szarym podświetleniem). Multimetr w dłoń i sprawdzasz od strony wtyczek czy wszystko jest ok. Jak jest ok to... tanie są te moduły
P.S. Byli szybsi.
Co do skrzyneczki wyciągniętej to jest to! (numer jest na ostatnim screenie, jeden pod szarym podświetleniem). Multimetr w dłoń i sprawdzasz od strony wtyczek czy wszystko jest ok. Jak jest ok to... tanie są te moduły
P.S. Byli szybsi.