Oświetlenie wnętrza

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 9 paź 2015, o 19:20

Nie uporałem się z tym nieszczęsnym oświetleniem (w zasadzie jego brakiem). Ostatnio zdejmowałem całą deskę, żeby usunąć nieszczelności nawiewu i nie znalazłem w okolicach radia żadnego modułu. U mnie musi on być gdzie indziej. Zerkałem przy okazji roboty na różne przewody biegnące pod deską, ale nic szczególnego mi się nie rzuciło w oczy. Nie byłem na podstawie ich widoku wywnioskować, które są od oświetlenia.
Znowu przyszły długie wieczory a ja, jak nie miałem oświetlenia, tak nie mam.

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: bully » 9 paź 2015, o 21:03

Kolego podejdź do tego jak elektryk. Ściągnij schemat jak to jest podłączone, poszukaj rzutu z ukazanym rozmieszczeniem kostek i z trasą przewodów. Sprawdź w lampce zwierając odpowiedni pin do masy, jak zaświeci to od lampki cofaj się po wiązce i szukaj gdzie po zwarciu do masy pinu lampka nie zacznie świecić - tam masz uszkodzenie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: bully » 9 paź 2015, o 23:15

Kolego, pogrzebałem troche w VIDI i najpierw trocę terorii:

Możliwe są 3 warianty:
1. Centralny bez pilota:
Siłowniki wysterowane są z przekaźnika, a ten bezpośrednio z zamka w drzwiach (wygląda na to, że wtedy nie ma też przycisku centralnego w drzwiach). Lampki sterowane są z krańcówek - w tym wypadku lampki i sterowanie siłowników, są zupełnie niezależne.
2. Centralny z pilotem, bez alarmu:
Siłowniki, krańcówki w drzwiach, lampki, przycisk w konsoli środkowej, pilot, zamek kierowcy - wszystko jest wpięte w "elektroniczny moduł kontrolny" - "CSS ECU", służy on tylko do zarządzania centralnym zamkiem i oświetleniem wnętrza.
3. Centralny z pilotem i z alarmem:
Wszystko jak w punkcie 2, lecz w tym samym module jest jeszcze zaszyty alarm, a do modułu podłączana jest jeszcze syrenka i czujniki alarmu.

Rozumiem że Ciebie dotyczy punkt 2 lub 3. Zmieniam poprzednią moją radę grzeb przy module i tam sprawdź czy do modułu dochodzi sygnał z krańcówek (ja bym wziął multimetr z opcją sprawdzenia ciągłości obwodu i po kolei przepiszczał wszystkie styki z masą samochodu, wciskając i puszczając na zmianę krańcówki), jak to będzie ok poszukałbym przewodu idącego do lampek i przepiszczał czy ma ciągłość - jeśli ma, to bym szukał modułu na podmianę/rozebrał moduł może coś mnie oświeci (np. padnięty przekaźnik w środku, jeśli jakiś tam w ogóle jest).

Modułu możesz szukać w dwu miejscach:

Obrazek

Obrazek

Powodzenia i niech światło będzie z Tobą... i nad Tobą... i pod Tobą.... i obok Ciebie... i za Tobą. ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 13 paź 2015, o 11:15

Mnie dotyczy punkt 2, centralny na pilota bez alarmu.
Wydaje mi się, że widziałem podobny moduł pod kierownicą (kształt). Posprawdzam sobie (przepiszczę) styki przy tym module. Myślę, że nawet gdyby tylko jeden przewód zapiszczał zwierając krańcówkę, to już powinno zadziałać, oznaczałoby to że układ tej jednej krańcówki jest sprawny (resztą mógłbym zająć się później).
Piszesz o przewodzie idącym do lampek. Czy ma on iść do głównego panelu przy lusterku wstecznym i stamtąd dopiero sygnał jest dalej rozgałęziony do pozostałych lampek?
Oznaczenie tego modułu to: CSS ECU (będzie tam jakaś naklejka czy coś podobnego)?

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: bully » 14 paź 2015, o 20:39

darekpiecz pisze:Mnie dotyczy punkt 2, centralny na pilota bez alarmu.
Wydaje mi się, że widziałem podobny moduł pod kierownicą (kształt). Posprawdzam sobie (przepiszczę) styki przy tym module. Myślę, że nawet gdyby tylko jeden przewód zapiszczał zwierając krańcówkę, to już powinno zadziałać, oznaczałoby to że układ tej jednej krańcówki jest sprawny (resztą mógłbym zająć się później).
Wszystkie krańcówki w przedlifcie są spięte razem, jak zwierasz jedną to jak byś zwierał wszystkie.
darekpiecz pisze: Piszesz o przewodzie idącym do lampek. Czy ma on iść do głównego panelu przy lusterku wstecznym i stamtąd dopiero sygnał jest dalej rozgałęziony do pozostałych lampek?
Tak się mi wydaje, gdyż przycisk w lampce przy lusterku po prostu zwiera obwód do masy z pominięciem krańcówek.
darekpiecz pisze:Oznaczenie tego modułu to: CSS ECU (będzie tam jakaś naklejka czy coś podobnego)?
Zielonego pojęcia nie mam :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 15 paź 2015, o 02:27

bully pisze:Zielonego pojęcia nie mam
Ale może chociaż jest podobny do tego na rysunku.

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 7 lis 2015, o 00:28

Nie wiem czy dobrze znalazłem, ale mam coś takiego jak na zdjęciu. Nie miałem za dużo czasu, ale też nie udało mi się znaleźć jakichś przewodów, które miałyby iść na górę do lampek. Męczy mnie już ten brak rozwiązania ciemności a aucie. A nie bardzo mam ochotę na rozbieranie całego samochodu, żeby iść po przewodach i sprawdzać dokąd prowadzą. Z tego co się zorientowałem to od tylnych drzwi przewody uciekają gdzieś dalej na tył auta. Myślałem, że zejdą na dół i powędrują najkrótszą drogą gdzieś pod deskę.

Obrazek

Przy okazji zapytam co to może być za wtyczka - czemu może służyć, chodzi o tę białą jak na zdjęciach. Jest ona wpięta w puste gniazdo z tyłu schowka w konsoli. Co można do niej podłączyć i co by mi to dało?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: NoViK » 7 lis 2015, o 09:04

Moduł ze zdjęcia to centralny zamek a kostka jest od Info Center

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: pajakk » 7 lis 2015, o 09:04

W niektórych naszych volvo było cos takiego jak INFO CENTER taki mini komputer pokładowy. a na konsoli środkowe w półeczce są takie pokrętła a dokładniej, jedno do sterowania tym komputerkiem.

Tu masz foto tego pokrętła i w niego właśnie wpinasz tę kostkę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: bully » 7 lis 2015, o 09:20

W tym miejscu to chyba była wtyczka od pokrętła info center. Jak zmienisz licznik i wsadzisz tu pokrętło, to będziesz miał tzw. komputer pokładowy (info center), który w zależności od modelu licznika pokazuje: spalanie chwilowe, spalanie średnie, drugi licznik kilometrów, temperaturę powietrza na zewnątrz (jak dodasz jeszcze czujnik), pozostały dystans na paliwie w baku, wprowadzenie ograniczenia prędkości (jak jedziesz szybciej niż wprowadzona prędkość to piszczy), itd.

Co do skrzyneczki wyciągniętej to jest to! (numer jest na ostatnim screenie, jeden pod szarym podświetleniem). Multimetr w dłoń i sprawdzasz od strony wtyczek czy wszystko jest ok. Jak jest ok to... tanie są te moduły :)

P.S. Byli szybsi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”