Oświetlenie wnętrza

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 7 lis 2015, o 18:10

pajakk pisze:W niektórych naszych volvo było cos takiego jak INFO CENTER taki mini komputer pokładowy. a na konsoli środkowe w półeczce są takie pokrętła a dokładniej, jedno do sterowania tym komputerkiem.

Tu masz foto tego pokrętła i w niego właśnie wpinasz tę kostkę
Obrazek

Czy jak znajdę i podłączę owe "pokrętło" to może mi to zadziałać?

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: pajakk » 7 lis 2015, o 18:10

Jaki masz zegar ?? bo to też ważne

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 7 lis 2015, o 19:35

Heh, jaki mam zegar? Mam na pewno w zegarach taki mały wyświetlacz przy wskaźnikach temperatury silnika i poziomu paliwa, na którym jest temperatura zewnętrzna (zawyżona o około 2 stopnie).

Obrazek

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: bully » 7 lis 2015, o 20:02

Jak zawyżona o 2 st to nie za działa, spróbuj zbić do 1 st to wtedy jest szansa :P
A teraz na poważnie:
bully pisze:(...) Jak zmienisz licznik i wsadzisz tu pokrętło, to będziesz miał tzw. komputer pokładowy (...)
A jeśli zastanawiasz się czy ktoś kiedyś nie zmienił licznika na taki z IC to można to łatwo sprawdzić. Jak włączasz zapłon (lub uruchamiasz silnik) to pokazuje ci na jaki dystans masz jeszcze paliwo (w tym miejscu gdzie jest temperatura)?
Zawsze możesz poszukać pasującego licznika i wsadzić :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Odp: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 7 lis 2015, o 23:58

bully pisze:Co do skrzyneczki wyciągniętej to jest to! (numer jest na ostatnim screenie, jeden pod szarym podświetleniem). Multimetr w dłoń i sprawdzasz od strony wtyczek czy wszystko jest ok. Jak jest ok to... tanie są te moduły :)
Nie bardzo rozumiem, że jak jest ok to muszę kupić nowy, bo tak zrozumiałem, że są tanie. Na szybko sprawdzałem piny we wtyczkach i żaden z nich nie dawał żadnej reakcji na zawieranie i rozwieranie krańcówki w drzwiach kierowcy - tylko to miałem czas sprawdzić.
Tak się teraz zastanawiam, że jak rozbiorę krańcówkę to podłączając się do jednego z jej pinów, mogę odnaleźć połączenie do któregoś z przewodów we wtyczce do tego mojego modułu. Jeśli takie połączenie znajdę i będzie reagowało na zwarcie krańcówki, to będę wiedział, że do tego momentu jest ok, czyli albo moduł, albo połączenie modułu z lapmkami u góry.
Szukałem też w lampkach u góry i znalazłem tam pin który daje mi zawarcie z innym po ustawieniu przełącznika w pozycję "reaguj na otwarcie drzwi", ale nie wiele mi to daje. Coś próbowałem zewrzeć i spaliłem bezpiecznik pod maską, jeden z tych w koszyczku.
Przeszło mi też przez myśl czy coś w tych wyłącznikach u góry nie może być uszkodzone.
Teoretycznie tam do góry powinien dochodzić jeden przewód, który zwiera do masy po otwarciu drzwi cały układ i jeśli przełącznik jest odpowiednio ustawiony, to powinny zaświecić się lampki.
Dużo tych wszystkich przewodów zagmatwane to wszystko jest. I nie wiem gdzie i którędy przewody biegną.

Co do licznika, to wyświetlacz od temperatury nie wyświetla nic poza temperaturą. Jak sprawdzić licznik czy posiada takie możliwości? Dziwne, że zależy to od licznika (skoro i tak ma wyświetlacz) co nas być tam wyświetlone a nie od dodatkowego modułu.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: pajakk » 8 lis 2015, o 09:31

Np to jest zegar z infocenter
http://olx.pl/oferta/liczniki-zegary-vo ... 7h27r.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: pajakk » 8 lis 2015, o 09:41

Tak czytam o tym problemie z lampkami a powiedz mi masz z kim zamienić na chwilę lampkę podsufitki z tymi przyciskami, ja swoją lekko uszkidzilem i nie było wcale światła.
A jeszcze zadam głupie pytanie bezpieczniki pod maską sprawdziles ?

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 8 lis 2015, o 11:17

Dzięki za foto licznika, widzę, że ma on dodatkowy wyświetlacz i to pewnie na nim są wyświetlane te informacje z komputera.
Od bezpieczników zacząłem i wszystkie są sprawne.
Właśnie też myślałem o podmianie na chwilę lampki pod sufitem, ewentualnie modułu. Może jest n na forum ktoś z Siedlec i byłby chętny do pomocy, będę wdzięczny.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: bully » 8 lis 2015, o 13:15

darekpiecz, masz szalone pomysły z tym zwieraniem! Nigdy nic nie zwieraj jeśli nie masz 100% pewności co robisz, bardzo łatwo coś upalić.
1. Multimetrem sprawdź czy do wtyczki przy tym module czy masz przejście do lampek (już wiesz że masz).
2. Potem sprawdź czy masz przejście do krańcówek (przejście do masy z otwartymi drzwiami, potem je zamykasz i przejścia do masy być nie powinno, na wszelki wypadek sprawdzasz na kilku drzwiach). Opcje:
a) Nie znalazłeś takiego przejścia - masz uszkodzony przewód doprowadzający od krańcówek.
b) Znalazłeś przejście/doprowadziłeś do tego że masz już takie przejście a lampki nadal niedziałają - kupujesz moduł który pokazałeś na zdjęciu.
c) NIC NIE ZWIERAJ NA PAŁĘ!

3. Mam taki moduł jak w lampce, nie wiem czy sprawny, bo go nigdy nie montowałem (kupiłem go tylko z powodu klosza). Jednak podczas rozkminiania zasady działania i połączeń (musiałem się wcinać w wiązkę w swoim aucie) nie wychwyciłem żadnego nieprawidłowego działania, mogę Ci dać jak będziesz w Warszawie. Ew ten moduł możesz sprawdzić na stole, wcześniej rozkminiając ścieżki. Tu nic nie upalisz, tu są tylko ścieżki, przełączniki i żarówki - żadnej elektroniki.

Co do licznika (prawie się doktoryzowałem w temacie naszego MY):
To co przedstawił pajakk, to licznik z IC ale od starszych roczników (do 98). W naszym licznik wygląda dokładnie tak samo jak twój, a parametry o których pisałem wyświetla tam gdzie masz temperaturę. Ogólnie w naszym MY były trzy typy (do tych rozważań tak przyjmijmy, bo było ich znacznie więcej):
- Bez temperatury zewnętrznej i IC (w miejscu wyświetlacza po prawej była zaślepka)

Obrazek

- Z temperaturą zewnętrzną, ale bez IC (wyświetlacz po prawej wyświetlał temperaturę)
Ten masz ty.

- Z IC i temperaturą zewnętrzną (wyświetlacz po prawej wyświetlał wszystkie wspomniane parametry)

Obrazek

Liczniki z dwu ostatnich wariantów różnią się podobno tylko wsadem procesora czy epromu.

Pisałem wcześniej że było więcej typów liczników - chodzi o to że prawie każdy silnik ma inaczej mierzoną swoją temperaturę dlatego prawie pod każdy silnik były wypuszczone wersje licznika w tych trzech wariantach (poza jednym Dieslem - tam nie było w ogóle IC). Między niektórymi silnikami liczniki są zamienne, między niektórymi nie.

Cały ten przydługi wywód :omg: sprowadza się do tego - do twojego (naszego silnika) bez kombinacji pasują liczniki z elektronicznym pomiarem prędkości, z wyglądem taki jak twój (ale z IC) ale też takie jak pokazał pajakk, wyciągnięte z samochodu z tym samym silnikiem (pasuje też z kilku innych, ale jakich - musisz poszukać). Jaki wygląd wybierzesz należy od Ciebie. Jeśli chcesz taki jak w oryginalnym MY1999 to daj znać, podpowiem Ci na co zwracać uwagę - liczniki w każdym MY się różniły wyglądem.
Ja u siebie znalazłem taki z mojego MY, pasujący w 100% (za drugim razem, pierwszy odesłałem), dodatkowo miał niższy przebieg, więc dokręciłem mu 85 tyś (jest poradnik na forum) i miałem przebieg taki jak na starym liczniku. Jedyna niezgodność jest taka, że mam zegarek w trybie 12h zamiast 24h.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
darekpiecz
Posty: 19
Rejestracja: 24 sie 2014, o 22:48
Model: v40
Silnik: B4184S
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Siedlce
imię: Darek

Re: Oświetlenie wnętrza

Post autor: darekpiecz » 8 lis 2015, o 16:56

Próbowałem rozkminiać te przełączniki z podsufitki i znalazłem jakieś dwa piny, które dają zwarcie jak przełącznik jest ustawiony na "drzwi". Jeden z nich jest fizycznie połączony z kilkoma innymi i zasugerowałem się, że to może być masa. Drugiego szukałem przejścia do kostki przy module, ale nie znalazłem takowego przejścia. Wydawać by się mogło, że tam raczej wszystko działa. A zwierałem piny będąc niemalże pewnym, że wiem co robię i jak zrobiłem pierwszą zworkę, to zaświeciła mi się żarówka ta z tyłu po środku, zrobiłem kolejną zworę-pewniaka - oczekiwałem zaświecenia się wszystkich żarówek i tu zonk - poszedł bezpiecznik (na pewno nie dał rady żarówkom:)) - żartowałem.
I tu się muszę przyznać do jednej rzeczy - właśnie sobie przypomniałem, że zwierając piny w przełącznikach z podsufitki moduł był odpięty od wtyczek.
Sprawdzałem połączenie z krańcówki drzwi kierowcy do tych wtyczek przy module i nie zauważyłem żadnej reakcji na krańcówkę, na żadnym pinie wtyczek, a to już chyba nie dobrze. Musze jeszcze posprawdzać pozostałe krańcówki w tych wtyczkach, bo chyba z każdych drzwi idzie oddzielny przewód do wtyczek. Żebym mógł zamienić moduł, włożyć czyjś do mnie, ale i mój do kogoś - byłaby sprawa z modułem jasna. To samo z przełącznikami z podsufitki.
Żebym wiedział które przewody od lampek z podsufitki powinny mieć przejście do modułu, też mógłbym je sprawdzić. Ten co wytypowałem (choć nie wiem czy dobrze wytypowałem) nie miał przejścia do modułu.
Nie znam dokładnej zasady działania tego wszystkiego, a to mi nie pomaga w poszukiwaniu usterki.


A co do licznika, to mój na pewno nie ma tych wszystkich wskazań? Nie okaże się to takie proste, że tylko wstawię i podłączę przełącznik i będzie działało ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”