darekpiecz, masz szalone pomysły z tym zwieraniem! Nigdy nic nie zwieraj jeśli nie masz 100% pewności co robisz, bardzo łatwo coś upalić.
1. Multimetrem sprawdź czy do wtyczki przy tym module czy masz przejście do lampek (już wiesz że masz).
2. Potem sprawdź czy masz przejście do krańcówek (przejście do masy z otwartymi drzwiami, potem je zamykasz i przejścia do masy być nie powinno, na wszelki wypadek sprawdzasz na kilku drzwiach). Opcje:
a) Nie znalazłeś takiego przejścia - masz uszkodzony przewód doprowadzający od krańcówek.
b) Znalazłeś przejście/doprowadziłeś do tego że masz już takie przejście a lampki nadal niedziałają - kupujesz moduł który pokazałeś na zdjęciu.
c) NIC NIE ZWIERAJ NA PAŁĘ!
3. Mam taki moduł jak w lampce, nie wiem czy sprawny, bo go nigdy nie montowałem (kupiłem go tylko z powodu klosza). Jednak podczas rozkminiania zasady działania i połączeń (musiałem się wcinać w wiązkę w swoim aucie) nie wychwyciłem żadnego nieprawidłowego działania, mogę Ci dać jak będziesz w Warszawie. Ew ten moduł możesz sprawdzić na stole, wcześniej rozkminiając ścieżki. Tu nic nie upalisz, tu są tylko ścieżki, przełączniki i żarówki - żadnej elektroniki.
Co do licznika (prawie się doktoryzowałem w temacie naszego MY):
To co przedstawił
pajakk, to licznik z IC ale od starszych roczników (do 98). W naszym licznik wygląda dokładnie tak samo jak twój, a parametry o których pisałem wyświetla tam gdzie masz temperaturę. Ogólnie w naszym MY były trzy typy (do tych rozważań tak przyjmijmy, bo było ich znacznie więcej):
- Bez temperatury zewnętrznej i IC (w miejscu wyświetlacza po prawej była zaślepka)
- Z temperaturą zewnętrzną, ale bez IC (wyświetlacz po prawej wyświetlał temperaturę)
Ten masz ty.
- Z IC i temperaturą zewnętrzną (wyświetlacz po prawej wyświetlał wszystkie wspomniane parametry)
Liczniki z dwu ostatnich wariantów różnią się podobno tylko wsadem procesora czy epromu.
Pisałem wcześniej że było więcej typów liczników - chodzi o to że prawie każdy silnik ma inaczej mierzoną swoją temperaturę dlatego prawie pod każdy silnik były wypuszczone wersje licznika w tych trzech wariantach (poza jednym Dieslem - tam nie było w ogóle IC). Między niektórymi silnikami liczniki są zamienne, między niektórymi nie.
Cały ten przydługi wywód
sprowadza się do tego - do twojego (naszego silnika) bez kombinacji pasują liczniki z elektronicznym pomiarem prędkości, z wyglądem taki jak twój (ale z IC) ale też takie jak pokazał
pajakk, wyciągnięte z samochodu z tym samym silnikiem (pasuje też z kilku innych, ale jakich - musisz poszukać). Jaki wygląd wybierzesz należy od Ciebie. Jeśli chcesz taki jak w oryginalnym MY1999 to daj znać, podpowiem Ci na co zwracać uwagę - liczniki w każdym MY się różniły wyglądem.
Ja u siebie znalazłem taki z mojego MY, pasujący w 100% (za drugim razem, pierwszy odesłałem), dodatkowo miał niższy przebieg, więc dokręciłem mu 85 tyś (jest poradnik na forum) i miałem przebieg taki jak na starym liczniku. Jedyna niezgodność jest taka, że mam zegarek w trybie 12h zamiast 24h.