[V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
NoViK
Moderator
Posty: 5873
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: NoViK » 3 mar 2015, o 23:48

arek607 pisze:I bez żadnego kodowania kluczy czy coś w tym stylu się obejdzie??
Do Info Center nie potrzeba kodować żadnych kluczy czy pilotów. Zmieniasz licznik i dodajesz przełącznik i wszystko powinno banglać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 7 mar 2015, o 16:20

tylko że pełny alarm to jeszcze czujnik przechyłu i ultradźwięki w kabinie . więc jest co grzebać .

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 7 mar 2015, o 20:58

Witam ponownie. Po przełożeniu silnika samochód odpalił i chodził ok. 2 minut. Potem zgasł i nie chce odpalić po dziś dzień. Pompa nie podaje paliwa na szynę. Dodam, że przy okazji wymiany silnika został zmieniony rozrząd, który jest na pewno dobrze złożony bo silnik przez chwilę pracował. Czy w tym modelu jest jakaś pompka paliwa?? Jaka może być przyczyna nie palenia silnika??

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 14 mar 2015, o 15:10

obok filtra paliwa pod skrzynką bezpieczników jest gruszka do ściskania :) podpompuj tak ze 20 razy i zobacz czy ruszy . możliwe że powietrze poszło .

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 14 mar 2015, o 23:37

Macałem tą gruszkę jak cycka żony i nic. Na kompie wywala błąd 1889 elektrozawór odcinający paliwo. Sprawdzałem instalację i jest coś popieprzone bo przy włączonym zapłonie
"+" z wtyczki elektrozaworu i "-" na akumulatorze daje napięcie ok. 11,7V,
"-" z wtyczki elektrozaworu i "+" na akumulatorze daje napięcie ok. 8,1V
i, co dziwne, wpinając miernik w "-" z wtyczki elektrozaworu i "-" na akumulatorze (powinno być 0) daje napięcie ok. 3,6V (suma daje napięcie na aku czyli 11,7V).

Natomiast przy wyłączonym zapłonie "-" z wtyczki elektrozaworu i "+" na akumulatorze daje napięcie nie 8,1V tylko ok. 11,7V.

Nie wiem od czego mogę zacząć sprawdzanie instalacji bo podejrzewam, że to jej wina. Jedyne co mi przychodzi do głowy (daję odciąć połowę małego palca u nogi, że nikt tego nie próbował) to postawić 2 samochody obok siebie, wpięcie instalacji która jest w angliku do mojej V40, podłączenie aku do rozrusznika i próba odpalenia mojego samochodu anglikiem. Czy wiązka silnika nada się z angola do europejczyka??

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: ELI » 15 mar 2015, o 09:00

arek607 pisze:Macałem tą gruszkę jak cycka żony i nic.
dlatego nie ma efektów, musisz to robić jakbyś macał kochanki... nie mogłem się powstrzymać :omg:

Awatar użytkownika
siowiczek1
Debeściak
Posty: 602
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 10:42
Model: V40
Silnik: 1.9DCI 102KM
moc: 102KM
Rocznik: 2003
wiek: 40
Skąd jesteś?: jestem
imię: mariusz

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: siowiczek1 » 15 mar 2015, o 12:32

:laughingneqw:

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 15 mar 2015, o 16:16

jak możesz to skasuj błąd tego elektrozaworu bo powstał po odpięciu . Pełnego napięcia możesz nie mieć bo może być sterowany impulsowo PWM to takie wyniki będą . Przy okazji zmierz cewkę elektrozaworu . A nóż widelec się on uszkodził .

A jak ściskałeś tego cyca to był miękki czy taki z oporem ?

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 15 mar 2015, o 17:17

Pyszczek, błąd był kasowany i cały czas powraca. Przełożyłem instalację z angola i na komputerze z anglika we wtyczce od elektrozaworu na kablu niebiesko czerwonym jest napięcie 3.6V. Patrzyłem na czujniki położenia wałka rozrządu, ciśnienia na rampie i na każdym pinie we wtyczce jest napięcie ok 4V. Myślę, że jest uszkodzony komputer. Na komputerze z mojego samochodu jest aktualnie normalna masa na kablu masowym od elektrozaworu.
Pyszczek pisze:Pełnego napięcia możesz nie mieć bo może być sterowany impulsowo PWM to takie wyniki będą .
jak to mogę sprawdzić czy jest właśnie takie sterowanie bo na to by wychodziło właśnie.
Pyszczek pisze:Przy okazji zmierz cewkę elektrozaworu .


Jak??
Pyszczek pisze:A jak ściskałeś tego cyca to był miękki czy taki z oporem ?
Jak podpompowałem to był twardy a jak się kręciło rozrusznikiem to był miękki.


Aha, i po wymianie wiązki kontrolka immo po 5 sek nie świecenia zapala się i świeci cały czas. A ten elektrozaworek nie buczy bo ma 1V napięcia na czerwonym kablu.

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 15 mar 2015, o 18:11

elektrozawór ma 2 piny , miernik przestawiasz na pomiar rezystancji powiedzmy zakres 2k (omy ) i sprawdzasz . jeśli nawet na zakresie tym albo większym 20k nic nie będzie to usterka będzie tu .

świecenie się immo oznacza nie rozpoznany klucz .

opcjonalnie przełożyć elektrozawór z drugiego silnika albo dla pewności dokonać pomiaru . kompa można podmienić albo gdzieś nie podłączona masa jest . musiałbym rzucić okiem na schemata bo dawno nie patrzyłem . bo działa :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”