[V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 15 mar 2015, o 21:06

Pyszczek pisze:miernik przestawiasz na pomiar rezystancji powiedzmy zakres 2k (omy ) i sprawdzasz . jeśli nawet na zakresie tym albo większym 20k nic nie będzie to usterka będzie tu .
Ustawiłem na najmniejszy możliwy czyli 200 to pokazywało 3,3 na większym niż 2000 pokazuje 0 na obu zaworkach.
Pyszczek pisze:świecenie się immo oznacza nie rozpoznany klucz .
Jest tak: włączam zapłon, dioda w głośniku pod szybą przestaje migać, zapala się kontrolka immo na kilka sekund, później gaśnie na jakieś 5 sekund i ponownie się zapala. Rozrusznik można zakręcić.
Jakby nie rozpoznawało kluczyka to od razu po włączeniu zapłonu będzie migać kontrolka immo, dioda w głośniku nie przestanie migać a rozrusznik nie będzie kręcił bo immo nie pozwoli.
Pyszczek pisze:nie podłączona masa jest
No właśnie. Gdzie komp ma mieć masę?? Tylko na kablach masowych idących do niego przez wtyczkę czy jeszcze musi być konkretnie przykręcony do karoserii, bo u mnie po tej przekładce komp leży sobie na razie gdzie popadnie.
Pyszczek pisze:musiałbym rzucić okiem na schemata
byłbym wdzięczny jak cholera bo już powoli opadam z sił do tego samochodu.

PS. Dowiedziałem się, że ten błąd dotyczy nie elektrozaworu a klapki gaszącej. Jak działa ta klapka?? Na podciśnienie czy elektrycznie?? W jakiej pozycji powinna się znajdować jeżeli jest w stanie spoczynku?? Czy powinna po zapłonie się zamknąć, otworzyć czy co. Z tego co pamiętam to przed całym zajściem z tym silnikiem to chyba po zapłonie się przestawiała ale nie wiem czy na otwarcie czy zamknięcie. Teraz cały czas jest w pozycji otwartej i nie reaguje na zapłon.

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 15 mar 2015, o 22:40

klapkę masz zaraz przed aluminiowym kolektorem . zamyka ją gruszka podcisnieniowo . możesz wtyczkę odpiąć dla testu i spróbować odpalić ale jak silnik nie pracuje to ona i tak się nie zamknie .

a to co mierzyłeś przy pompie to miało 3,3 oma to nawet ok . to elektrozawór wydatku pompy .

nadal wygląda że nie możesz odpalić bo się ECU z IMMO nie umie dogadać . bym przy silniku nie grzebał bo to nie tu jest problem .

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 16 mar 2015, o 13:33

Pyszczek pisze:możesz wtyczkę odpiąć dla testu
Ale tam nie ma żadnej wtyczki. Jest tylko przy EGR i zaworku podciśnieniowym, który zamyka tą klapkę.
Pyszczek pisze:nadal wygląda że nie możesz odpalić bo się ECU z IMMO nie umie dogadać
Wróciłem do swojej instalacji bo na angielskiej komp się nie chciał łączyć ze sterownikiem silnika. Na mojej jest OK. Immo już się nie świeci. Padły mi oba akumulatory i nie mam możliwości zakręcenia rozrusznikiem. Dzisiaj poładuję i zobaczę co będzie gadać.

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 16 mar 2015, o 15:16

Widocznie wiązki różnią się .

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 16 mar 2015, o 21:48

A czy w tym silniku trzeba kodować wtryski??

Awatar użytkownika
Pyszczek
Volvo Fan
Posty: 1359
Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
Model: M5
Silnik: 5.0
moc: 504
Rocznik: 2006
Skąd jesteś?: Opole
imię: Krzys

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: Pyszczek » 17 mar 2015, o 19:12

nic mi nie wiadomo o tym .

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 17 mar 2015, o 23:37

Problem rozwiązany. W tym silniku prawdopodobnie trzeba kodować wtryski. Zostały założone ze starego silnika i odpalił od razu.

Awatar użytkownika
arek607
Turysta
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2014, o 09:21
Model: V40
Silnik: 1.9 TD 102 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Hrubieszów/Rzeszów
imię: Arek

Re: [V40 2002 1.9d] elektronika silnika

Post autor: arek607 » 1 wrz 2015, o 08:10

Witam ponownie. Mam przepływomierz o numerach 5WK9 632 siemensa i pochodzi on z silnika 102KM. Czy przy silniku 116KM jest przepływka o tych samych numerach??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”