Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Farmi93
Posty: 3
Rejestracja: 10 cze 2015, o 21:47
Model: v40
Silnik: B4184SF
moc: 122km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Szczecin
imię: Lukasz

Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Post autor: Farmi93 » 10 cze 2015, o 21:53

Witam użytkowników forum! :)
Od około pół roku jestem posiadaczem volvo v40 1.8 +LPG B4184S2 z 2001roku.
Auto bardo zadbane itp, ale jak zawsze coś do naprawy się znajdzie.
Wszystko małymi kroczkami doprowadzam do porządku, ale problem który teraz opiszę zastanawia nie jedną osobę, a może tutaj ktoś kiedyś miał podobny problem.

Mianowicie: jadąc np. na trzecim biegu auto czasami delikatnie samo podwyższa obroty, jeśli wciśniemy w tym momencie sprzęgło obroty zaczną falować między około 1 do 4 tysiecy obrotów, trwa to około 5 cykli, chyba, ze zdusimy go lekko biegiem. Dzieje się tak na benzynie oraz na gazie.
objaw częściej występuje gdy auto jest nagrzane oraz na załączonej klimatyzacji, ale ostatnio mam wrażenie, ze nie ma reguły (jak by się pogłębiało)

Wymieniony silniczek krokowy, przepływomierz, czujnik temperatury
czyszczona przepustnica
błędów w silniku nie ma.

Jeśli ktoś miał taki problem, lub ma pomysł co dalej sprawdzić proszę o porady. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, o 22:05 przez Farmi93, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów

Post autor: Yaro » 10 cze 2015, o 21:57

Auto wyposażone jest w tempomat?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Farmi93
Posty: 3
Rejestracja: 10 cze 2015, o 21:47
Model: v40
Silnik: B4184SF
moc: 122km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Szczecin
imię: Lukasz

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów

Post autor: Farmi93 » 10 cze 2015, o 22:02

tak, tempomat jest.

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Post autor: RIPPER » 10 cze 2015, o 22:09

i to chyba dobra droga . :mrgreen:
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Farmi93
Posty: 3
Rejestracja: 10 cze 2015, o 21:47
Model: v40
Silnik: B4184SF
moc: 122km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Szczecin
imię: Lukasz

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Post autor: Farmi93 » 10 cze 2015, o 22:14

hmm, mialem nieraz objaw na wlaczonym tempomacie, że coś próbuje mi dodać gazu i poszarpuje. temat ciężki, co by tutaj teraz odpiąć, żeby to wykluczyć? najlepiej jakiś bezpiecznik. Jutro działam :) Dziekuje bardzo za zainteresowanie. :)

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Post autor: RIPPER » 10 cze 2015, o 22:55

jest temat o montażu tempomatu i tam widać z czego się składa i jak mniej więcej działa na początek bym go odłączył i zobaczył czy jest poprawa
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
bully
Volvo Fan
Posty: 2058
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
Model: V40
Silnik: B4184S
moc: 115KM
Rocznik: 1999
wiek: 34
Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
imię: Lukasz
Kontakt:

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Post autor: bully » 11 cze 2015, o 08:49

Jeśli ma tempomat taki jak w poradniku - podciśnieniowy, to ja bym tam nie szukał. No ewentualnie przejrzał czy czujniki przy sprzęgle i hamulcu są ok. Tempomat podciśnieniowy ma czujniki podwójne - elektryczne (dają sygnał do centralki) i podciśnieniowe (na chama rozszczelniają przewód podciśnienia który steruje gruszką przy pedale gazu). Jeśli rozszczenianie przewodu przy czujniku sprzęgła działa - nie ma bata by tempomat po wciśnięciu sprzęgła sterował obrotami.
Farmi93 pisze:Mianowicie: jadąc np. na trzecim biegu auto czasami delikatnie samo podwyższa obroty, jeśli wciśniemy w tym momencie sprzęgło obroty zaczną falować między około 1 do 4 tysiecy obrotów, trwa to około 5 cykli, chyba, ze zdusimy go lekko biegiem. Dzieje się tak na benzynie oraz na gazie.
objaw częściej występuje gdy auto jest nagrzane oraz na załączonej klimatyzacji, ale ostatnio mam wrażenie, ze nie ma reguły (jak by się pogłębiało)
Ja bym się zainteresował ukaładem zapłonowym - świece, kable, cewki (w takiej kolejności), ale przedwszystkim nagrał bym live date w czasie gdy się to dzieje.
Możesz zacząć od wkręcenia go na ok 2000 obrotów na 2-3 biegu i wcisnąć gaz do oporu, sprawdzając jak się będzie rozpędzał - jak bedzie przerywał (szarpnięcia) to prawdopodobnie masz cos z zapłonowym.

P.S. Też mi się tak zdarzyło że poniżej 1500 obrotów nie chciał zejść (ale obroty nie falowały) - ale to go przepałowałem po miejskich uliczkach bardzo dynamicznie. Pomogło zgaszenie silnika i odpalenie jeszcze raz - coś musiało mu się zawiesić.

P.S.2 Od tempomatu mozesz odłączyć cokolwiek - sterownik przy radiu, pompę pod maską, ew. czujnik przy pedałach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bognorek
Debeściak
Posty: 494
Rejestracja: 11 mar 2015, o 22:29
Model: v50
Silnik: 2.0 d
moc: 136
Rocznik: 2008
Skąd jesteś?: southampton_GB
imię: zenek

Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)

Post autor: Bognorek » 11 cze 2015, o 10:06

witam.ja miałem cos podobnego w fordzie fiesta i wine ponosil silniczek krokowy.zacinal się co jakiś czas i objawy były dokładnie takie jak opisujesz u siebie.bardzo wysokie obroty i tylko jeden ratunek duszenie na biegu.mi pomoglo smarowanie WD 40 i czyszczenie silniczka krokowego,mimo tego ze masz wymieniony ten element zerknij czy nie jest to przyczyna całego zamieszania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”