Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 21:47
- Model: v40
- Silnik: B4184SF
- moc: 122km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Szczecin
- imię: Lukasz
Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
Witam użytkowników forum!
Od około pół roku jestem posiadaczem volvo v40 1.8 +LPG B4184S2 z 2001roku.
Auto bardo zadbane itp, ale jak zawsze coś do naprawy się znajdzie.
Wszystko małymi kroczkami doprowadzam do porządku, ale problem który teraz opiszę zastanawia nie jedną osobę, a może tutaj ktoś kiedyś miał podobny problem.
Mianowicie: jadąc np. na trzecim biegu auto czasami delikatnie samo podwyższa obroty, jeśli wciśniemy w tym momencie sprzęgło obroty zaczną falować między około 1 do 4 tysiecy obrotów, trwa to około 5 cykli, chyba, ze zdusimy go lekko biegiem. Dzieje się tak na benzynie oraz na gazie.
objaw częściej występuje gdy auto jest nagrzane oraz na załączonej klimatyzacji, ale ostatnio mam wrażenie, ze nie ma reguły (jak by się pogłębiało)
Wymieniony silniczek krokowy, przepływomierz, czujnik temperatury
czyszczona przepustnica
błędów w silniku nie ma.
Jeśli ktoś miał taki problem, lub ma pomysł co dalej sprawdzić proszę o porady. Pozdrawiam
Od około pół roku jestem posiadaczem volvo v40 1.8 +LPG B4184S2 z 2001roku.
Auto bardo zadbane itp, ale jak zawsze coś do naprawy się znajdzie.
Wszystko małymi kroczkami doprowadzam do porządku, ale problem który teraz opiszę zastanawia nie jedną osobę, a może tutaj ktoś kiedyś miał podobny problem.
Mianowicie: jadąc np. na trzecim biegu auto czasami delikatnie samo podwyższa obroty, jeśli wciśniemy w tym momencie sprzęgło obroty zaczną falować między około 1 do 4 tysiecy obrotów, trwa to około 5 cykli, chyba, ze zdusimy go lekko biegiem. Dzieje się tak na benzynie oraz na gazie.
objaw częściej występuje gdy auto jest nagrzane oraz na załączonej klimatyzacji, ale ostatnio mam wrażenie, ze nie ma reguły (jak by się pogłębiało)
Wymieniony silniczek krokowy, przepływomierz, czujnik temperatury
czyszczona przepustnica
błędów w silniku nie ma.
Jeśli ktoś miał taki problem, lub ma pomysł co dalej sprawdzić proszę o porady. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, o 22:05 przez Farmi93, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 21:47
- Model: v40
- Silnik: B4184SF
- moc: 122km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Szczecin
- imię: Lukasz
Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów
tak, tempomat jest.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
i to chyba dobra droga .
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 21:47
- Model: v40
- Silnik: B4184SF
- moc: 122km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Szczecin
- imię: Lukasz
Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
hmm, mialem nieraz objaw na wlaczonym tempomacie, że coś próbuje mi dodać gazu i poszarpuje. temat ciężki, co by tutaj teraz odpiąć, żeby to wykluczyć? najlepiej jakiś bezpiecznik. Jutro działam Dziekuje bardzo za zainteresowanie.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
jest temat o montażu tempomatu i tam widać z czego się składa i jak mniej więcej działa na początek bym go odłączył i zobaczył czy jest poprawa
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
Jeśli ma tempomat taki jak w poradniku - podciśnieniowy, to ja bym tam nie szukał. No ewentualnie przejrzał czy czujniki przy sprzęgle i hamulcu są ok. Tempomat podciśnieniowy ma czujniki podwójne - elektryczne (dają sygnał do centralki) i podciśnieniowe (na chama rozszczelniają przewód podciśnienia który steruje gruszką przy pedale gazu). Jeśli rozszczenianie przewodu przy czujniku sprzęgła działa - nie ma bata by tempomat po wciśnięciu sprzęgła sterował obrotami.
Możesz zacząć od wkręcenia go na ok 2000 obrotów na 2-3 biegu i wcisnąć gaz do oporu, sprawdzając jak się będzie rozpędzał - jak bedzie przerywał (szarpnięcia) to prawdopodobnie masz cos z zapłonowym.
P.S. Też mi się tak zdarzyło że poniżej 1500 obrotów nie chciał zejść (ale obroty nie falowały) - ale to go przepałowałem po miejskich uliczkach bardzo dynamicznie. Pomogło zgaszenie silnika i odpalenie jeszcze raz - coś musiało mu się zawiesić.
P.S.2 Od tempomatu mozesz odłączyć cokolwiek - sterownik przy radiu, pompę pod maską, ew. czujnik przy pedałach.
Ja bym się zainteresował ukaładem zapłonowym - świece, kable, cewki (w takiej kolejności), ale przedwszystkim nagrał bym live date w czasie gdy się to dzieje.Farmi93 pisze:Mianowicie: jadąc np. na trzecim biegu auto czasami delikatnie samo podwyższa obroty, jeśli wciśniemy w tym momencie sprzęgło obroty zaczną falować między około 1 do 4 tysiecy obrotów, trwa to około 5 cykli, chyba, ze zdusimy go lekko biegiem. Dzieje się tak na benzynie oraz na gazie.
objaw częściej występuje gdy auto jest nagrzane oraz na załączonej klimatyzacji, ale ostatnio mam wrażenie, ze nie ma reguły (jak by się pogłębiało)
Możesz zacząć od wkręcenia go na ok 2000 obrotów na 2-3 biegu i wcisnąć gaz do oporu, sprawdzając jak się będzie rozpędzał - jak bedzie przerywał (szarpnięcia) to prawdopodobnie masz cos z zapłonowym.
P.S. Też mi się tak zdarzyło że poniżej 1500 obrotów nie chciał zejść (ale obroty nie falowały) - ale to go przepałowałem po miejskich uliczkach bardzo dynamicznie. Pomogło zgaszenie silnika i odpalenie jeszcze raz - coś musiało mu się zawiesić.
P.S.2 Od tempomatu mozesz odłączyć cokolwiek - sterownik przy radiu, pompę pod maską, ew. czujnik przy pedałach.
-
- Debeściak
- Posty: 494
- Rejestracja: 11 mar 2015, o 22:29
- Model: v50
- Silnik: 2.0 d
- moc: 136
- Rocznik: 2008
- Skąd jesteś?: southampton_GB
- imię: zenek
Re: Coś nie pozwala zejść z obrotów (v40 1.8 2001)
witam.ja miałem cos podobnego w fordzie fiesta i wine ponosil silniczek krokowy.zacinal się co jakiś czas i objawy były dokładnie takie jak opisujesz u siebie.bardzo wysokie obroty i tylko jeden ratunek duszenie na biegu.mi pomoglo smarowanie WD 40 i czyszczenie silniczka krokowego,mimo tego ze masz wymieniony ten element zerknij czy nie jest to przyczyna całego zamieszania.