[v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

[v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: pajakk » 28 paź 2015, o 21:00

Witam wszystkich, z racji pytań i zainteresowania montażem, i dołożenia dodatkowych pilotów do naszych Volviaków, coś podpowiem
Ostatnio montowałem u kolegi Ajgor13 takowy sterownik, cena dobra a i jakościowo bardzo dobry mogę polecić
Obrazek

W naszych wozidłach (polifcie) musimy dobrać się do naszego ORI sterownika.
Znajduje sie od w tunelu środkowym pod radiem, a wygląda to mniej więcej tak,
foto poniżej
Obrazek

Demontażu konsoli nie będę opisywał, gdzieś już to nam opisał bardzo ładnie nasz kolega ELI

Sterownik jest podczepiony pod takim metalowym wspornikiem (pod radiem), przykręconym na 4 śruby po 2 na stronę (klucz 10")
Polecam się pobawić i wykręcić go, będzie nam łatwiej się dostać do sterownika (na foto niżej oznaczone miejsca śrub, i zaznaczone strzałką z której strony podchodzimy z kluczem.)
Obrazek
Na tym zdjęciu zaznaczyłem, na pomarańczowo śrubę z masą pod którą podczepimy nasz sterownik.

A tak to wyglądało po rozkręceniu
Obrazek
Mamy 2 wtyczki 24 i bodajże 26 pinową
Wypinamy je sobie, i tak
w większej wtyczce
PIN 16 Odpowiada za zamykanie drzwi (sterowany masą)
PIN 18 Odpowiada za otwieranie drzwi (sterowany masą)

PIN 12 odpowiada za kierunkowskaz lewy
PIN 13 odpowiada za kierunkowskaz prawy
(KOLORÓW KABLI NIE PISZĘ SPECJALNIE BO JUŻ NIERAZ SIĘ ZDARZYŁO ŻE RÓŻNIŁY SIĘ)

UWAGA KIERUNKI MOŻEMY WPIĄĆ TEŻ POD PRZYCISK ŚWIATEŁ AWARYJNYCH

z mniejszej wtyczki
PIN 1 - mamy "+" stały (gruby czerwony kabelek)


UWAGA !!!! PRZED JAKIM KOLWIEK PODŁĄCZENIEM, PROPONUJĘ CHWYCIĆ ZWYKŁĄ PROBÓWKĘ W RĘKĘ I SPRAWDZIĆ NAPIER KAŻDY PIN

(oczywiście przy sprawdzaniu, sterownik musi być wpięty )
łapiemy masę z auta probówka:
-Włączmy kierunki po kolei i przytykamy pod 12 i 13 pin będzie mrugała znaczy OK
-zamykamy drzwi, dotykamy probówka pin 16 auto winno nam się zamknąć, dalej pin 18 otworzy się


Bierzemy się za sterownik BLOW (bądź inny jesli mamy inny, tylko uwaga tu kolory kabli mogą się różnić, ale schemat każsy ma swój ładnie oznaczony)
Pamiętając że w V-kach sterownik starowany jest masa
kolejno kabelki łączymy /lutujemy do sterownika vki nie (nie przecinamy kabelków sterownika Volva, tylko wpinamy się w nie ):

-pomarańcz - zbędny,
-biały - zamykanie (pin16 sterownika vki)
-żółty - przypinamy do masy "-" ( wskazana śruba masowa)
-pomarańcz/czarny - zbędny
-biało/czarny - otwieranie (pin18 sterownika Vki)
-żółto/czarny -przypinamy do masy "-" (wskazana śruba masowa)
-czarny - masa "-" (wskazana śruba masowa)
-czerwono/czarny - zbędny
-czerwony - plus "+" (z pinem 1 sterownika v-ki)
-różowy -zbędny
-brąz-kierunkowskaz (pin12 sterownika Vki)
-brąz-kierunkowskaz (pin13 sterownika vki)
-zielony-zbędny (domykanie szyb dla chętnego który posiada tą funkcje u siebie)

Zbędne kabelki proponuję powypinać z kostki, albo po prosu je uciąć no i zaizolować rzecz jasna

lutujemy wszystko w/g schematu, izolujemy po każdym zalutowaniu, wpinamy sterowniki na miejsce - sprawdzamy działanie :)
No i jeśli wszystko działa, składamy do kupy dołożony sterownik przyczepiamy gdzieś pod deską (miejsca jest sporo, do wyboru do koloru)

Otwieramy piwko, cieszymy się nowymi pilocikami.
Jak by ktoś miał jakieś problemy piszcie, pomogę :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: ELI » 28 paź 2015, o 21:22

Super, dla mnie czarna magia

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: pajakk » 28 paź 2015, o 21:30

Proste jeszczę któregoś dnia zajrzę do siebie i dla chetnych zrobię przed lifta schemat
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: Yaro » 28 paź 2015, o 22:04

ELI pisze:Super, dla mnie czarna magia
Yyyy... :oops: mam tak samo. A mówiłeś Jarku że takie proste :lubudubu . Jak dla Ciebie, bo chyba z lutownicą w ręku się urodziłeś :lol:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ajgor13
Volvo Fan
Posty: 1862
Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Igor

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: Ajgor13 » 28 paź 2015, o 22:52

apropos tego wspornika, to jest zabawa żeby go wyjąć (siedzi w tych śrubach, więc trzeba pomanewrować), ale jak widać da radę.

Co najlepsze, że z tymi pilotami czasem działa metoda "do głowy" PIK PIK i otwarty z 12m :D

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: ELI » 28 paź 2015, o 22:57

Ajgor13, też nieraz otwieram z dyni :biggrin:

Awatar użytkownika
pajakk
Volvo Fan
Posty: 2631
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
Model: XC70
Silnik: 2
moc: KM
wiek: 1
Skąd jesteś?: PLONSK
imię: Jarek
Lokalizacja: PŁOŃSK

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: pajakk » 28 paź 2015, o 23:22

Yaro, zamów jak bedzie trzeba rozrysuje ci to nawet kolorami kabli
albo kolejny spocik robimy, i wezmę lutownicę ze sobą
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ajgor13
Volvo Fan
Posty: 1862
Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102
Rocznik: 2001
wiek: 23
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Igor

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: Ajgor13 » 28 paź 2015, o 23:39

pajakk pisze:albo kolejny spocik robimy, i wezmę lutownicę ze sobą

To kiedy? 8-)

Awatar użytkownika
majki94
Debeściak
Posty: 154
Rejestracja: 14 paź 2015, o 23:47
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2003
wiek: 21
Skąd jesteś?: Wloszczowa_Wroclaw
imię: Michal

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: majki94 » 29 paź 2015, o 01:24

Ajgor13
Co do otwierania zamka z głowy :biggrin: To problemem może być albo słaba bateria w pilocie, albo nie zestrojony dokładnie antena pilota i odbiornik w samochodzie. Czytałem kiedyś że gościu miał podobny problem. Pilot działał mu z max 5m, i poradzili mu żeby rozebrał pilot i na płytce poszukał małego potencjometru. Służy on do dokładnego zestrojenia anteny pilota i anteny w samochodzie. Po tym zabiegu Można było otworzyć auto z dużo większej odległości.
Jak na pilot radiowy 12m to malutko, można to raczej poprawić :)

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż

Post autor: GregoR. » 29 paź 2015, o 07:58

kiedyś już wrzucałem instrukcję montażu uniwersalnego sterownika centralnym zamkiem w przedlifcie (1999r.) i na pewno jest gdzieś w poradnikach, ale wrzucę jeszcze raz tutaj, bo też idealnie będzie pasował
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”