Strona 1 z 1

[instalacja elektryczna przednich świateł poprawa fabryki]

: 26 maja 2013, o 09:58
autor: RIPPER
Witam

jak wygląda układ zasilający nasze światła :

Pomijam włącznik bo on będzie już skomplikowany ale ogólna zasada jest taka że dla przesyłu "prądu" z aku do żarówki nie może być jeden kabel bo musiał by on praktycznie cały czas przewodzić 120 W zasilania przednich świateł kabel by dał radę ale wszystkie połączenia i styki to już inna sprawa

układ jest taki że przełączniki zamykają obwód + lub - na przekaźniku .

a z przekaźnika idzie już właściwy prąd osobnym obwodem zasilany

Przekażnik jest to
Przekaźniki elektromagnetyczne
Zasada działania przekaźnika elektromagnetycznego
1. Cewka (elektromagnes)
2. Kotwica
3. Styki robocze
Przekaźnik elektromagnetyczny załączający obwód prądu zmiennego

Przekaźniki elektromagnetyczne działają na zasadzie elektromagnesu: prąd płynący w cewce przekaźnika wywołuje pole magnetyczne przyciągające żelazną kotwiczkę, która zamyka (lub otwiera) odpowiedni styk lub grupę styków.
Wikipedia


Nasze światła jak i stan wtyczek ,przewodów już pozostawia wiele do życzenia.

co można zyskać jak ja liczyłem to ponad 20 % większe napięcie na żarówce co realnie przekłada się na barwę uzyskanego światła czyli żamiast żółtego biały dużo mocniejszy .

Co potrzeba:

Nowe kostki kupione dziśiaj w sklepie auto moto cena to 6 zł /szt 12 zł
Przekaźnik 10 zł/szt {obwód krótkich będzie taki sam jak długich}ew x2
wtyki złote -mosiężne 30 gr /szt
przewody XXX w zależności co damy
wtyki -kabel oczko
lutownica cyna pasta kombinerki opaski termokurczliwe lub taśma izolacyjna


Co zmieniamy przy żarówce -wtyczce będziemy mieć sygnał odpalający żarówkę (w S/V jest to masa )
musimy ją odnaleźć w jednej z naszych wtyczek przy kloszach .

-[85] Odizolować ten kabel dolutować do niego kabel i poprowadzić na pin nr 85 w przekaźniku
-[30][86] dalej kabel oczka z porządnym kablem min 2.5 mm montujemy na klemie + sowy podłączamy pod pin nr 30 w przekaźniku (na tym obwodzie zalecane jest też danie bezpiecznika 10 A może być mało wiec 15 A) do tego przylutujemy kabelek z wtyczką i załączymy pod 86
-Minusowe kabel oczko będziemy ciągnąć do jednej i drugiej lampy i tu warto jechać też grubym kablem bo od razu zasilimy długie i krótkie .


co mamy zasilanie przekaźnika z Aku [30] zasilanie cewki przekaźnika [86] te są połączone ,[86] sygnał do załączenia przekaźnika z żarówki fabrycznej tz z wiązki .

co zostaje po dwa piny 87 i to są długie wyjścia do każdej lampy + sowe i to lutujemy do naszych kostek jak i te długie kabelki od aku z masy

Najważniejsze to znaleźć fajne miejsce na ten przekaźnik ,ja muszę zobaczyć gdzie to sensownie dać .

zyski są naprawdę spore wystarczy porównać

podłączcie sobie miernik na pomiar napięcia i zobaczcie jakie jest napięcie na żarówce a jakie na aku przy modyfikacji a nie jest to żadna modyfikacja tylko kopia układu fabrycznego mającego te plusy

ze dajemy lepsze kable {nowe} nowe wsuwki + nowy przekaźnik
jak będę miał auto pod ręką a światło mam prawie pomarańczowe to zrobię pomiary + xenona też warto porządnie zasilić




Ważne jest to że musimy zrobić otworki na kable i naszą nową kostkę ale to nie ma problemu bo jest guma ,, a ponad to układ fabryczny zostawiamy tak jak jest w razie co