Witam.
Podejrzewam, że jakiś amator grzebał przy śrubie regulacyjnej TPS-u.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaką oporność powinien mieć na wolnych obrotach i które piny podłączyć pod miernik aby to sprawdzić.
Z góry dzięki za pomoc.
[s/v40 1.8 1998r.]Parametry TPS
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Parametry TPS
z opornością się nie walczy
masz tam 3 kable - +5V i sygnał wyjściowy
jak dobrze pamiętam to pin nr 2 tam wpinasz czerwony kabel z miernika ustawionego na pomiar do 20 V
jako że korzystam z logowania tego sygnału to mogę ci dokładnie podać jak ja mam ustawione ,
z tego co pamiętam
do idle -0,65V
WOT ---4,57V
masz tam 3 kable - +5V i sygnał wyjściowy
jak dobrze pamiętam to pin nr 2 tam wpinasz czerwony kabel z miernika ustawionego na pomiar do 20 V
jako że korzystam z logowania tego sygnału to mogę ci dokładnie podać jak ja mam ustawione ,
z tego co pamiętam
do idle -0,65V
WOT ---4,57V
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [s/v40 1.8 1998r.]Parametry TPS
W końcu się zabrałem do ustawienia TPS.
Wg tego co mam, przy zamkniętej przepustnicy ma być tak:
Ustawiłem tak jak ma być, reset kompa i pyrkanie na wolnych aż włączy się wentylator.Teraz jaja się dzieją.
Sterownik nie podbijał obrotów przy kręceniu kierownicą więc często jest 500 obr.Stoję sobie w korku, obroty trzymają się normy a po chwili spadają znowu do 500 i opornie podnoszą się do góry.Na klimie za każdym razem kiedy kompresor się załączy jest spadek na 500 i podbicie do 1000-1100.
Czas wtrysku benzyny jest jakiś podwyższony, bo program lpg pokazuje między 3,9 a 4,9 ms na wolnych.
Podciśnienie to 0,63 bara ale to chyba normalne.
Krokowca czyściłem ale w sumie nie ma co tam czochrać.Ten co umieścił wtyczkę TPS skierowaną w dól powinien dostać kopa
Edit:
Teraz dopiero zobaczyłem, że to są ustawienia do polifta ale nie ma to chyba większej różnicy.
Wg tego co mam, przy zamkniętej przepustnicy ma być tak:
Ustawiłem tak jak ma być, reset kompa i pyrkanie na wolnych aż włączy się wentylator.Teraz jaja się dzieją.
Sterownik nie podbijał obrotów przy kręceniu kierownicą więc często jest 500 obr.Stoję sobie w korku, obroty trzymają się normy a po chwili spadają znowu do 500 i opornie podnoszą się do góry.Na klimie za każdym razem kiedy kompresor się załączy jest spadek na 500 i podbicie do 1000-1100.
Czas wtrysku benzyny jest jakiś podwyższony, bo program lpg pokazuje między 3,9 a 4,9 ms na wolnych.
Podciśnienie to 0,63 bara ale to chyba normalne.
Krokowca czyściłem ale w sumie nie ma co tam czochrać.Ten co umieścił wtyczkę TPS skierowaną w dól powinien dostać kopa
Edit:
Teraz dopiero zobaczyłem, że to są ustawienia do polifta ale nie ma to chyba większej różnicy.