(S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Darnok92
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2016, o 03:54
Model: S40
Silnik: DT2
moc: 95
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Ostroleka
imię: Konrad

(S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu

Post autor: Darnok92 » 10 maja 2016, o 20:44

Witam,


Pacjent: Volvo S40 2001r (modelowo 2000) przed lift 1.9 Di 95 KM

Ostatnio oglądając TVN Turbo i program 101 napraw spodobał mi się jeden z bajerów które były prezentowane. A mianowicie chodzi tu o uniwersalny sensor deszczu. Wszedłem na znany portal aukcyjny i UWAGA znalazłem nawet taki sam jak był montowany w programie. Produkt przyszedł bardzo szybko, po czym zabrałem się za montaż.

Rozebrałem panel przy manetkach zmiany biegów wycieraczek, znalazłem wtyczkę podpiętą do manetki wycieraczek, po czym zacząłem "dziobać" w kable miernikiem szukając prądu dla poszczególnych prędkości wycieraczek. Niestety jednogłośnie nie mogłem ocenić który kabel jest od którego biegu, więc kable po izolowałem i piszę do was.

Może ktoś z was ma opis tych kabelków z wtyczki manetki wycieraczek, pomoże mi to dopasować i odpowie mi na podstawowe pytanie czy to wogóle da się zamontować w naszych cackach.

Dołączam zdjęcia wtyczek, oraz instrukcji sensora:
Obrazek
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
twinspark
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Bartek

Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu

Post autor: twinspark » 10 maja 2016, o 23:51

Powinieneś sprawdzić kable czerwono-czarny, niebiesko-czarny i żółto-fioletowy. Powinno się na nich pojawiać 12v przy przestawianiu manetki.

Awatar użytkownika
Darnok92
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2016, o 03:54
Model: S40
Silnik: DT2
moc: 95
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Ostroleka
imię: Konrad

Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu

Post autor: Darnok92 » 11 maja 2016, o 12:13

twinspark, patrząc na te kabelki które mam we wtyczce nie pasuje mi tylko jeden. Czyli ten pierwszy który napisałeś tj. czerwono-czarny - takiego kabla nie widzę we wtyczce :(

Pytanie tylko który kabel za co odpowiada. Patrząc na ten schemat tłumaczony chyba przez jaskiniowca z języka czeskiego (bo taki \chyba był docelowo) to 3 kabelki powinny dotyczyć prędkości biegów.
A te z podpunktu 6 i 7 powinny dotyczyć czego ? jak myślicie ?

z elektryką jestem troche na bakier, a patrząc na to jak było to montowane w TVN Tubo to tam poszło mu to wszystko bardzo szybko i prosto :D

Awatar użytkownika
twinspark
Debeściak
Posty: 235
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
Model: v40
Silnik: B4194T
moc: 200KM
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Bartek

Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu

Post autor: twinspark » 11 maja 2016, o 15:37

Nie czerwono-czarny, tylko czerwono-niebieski. Tłumaczyłem na podstawie skrótów i ich opisu ze schematu, widać o której godzinie :P
Masz schemat na PW, może coś z niego jeszcze wywróżysz. Co od czego sprawdzisz łatwo podpinając miernik ustawiony na skalę napięcie stałe 20V do masy - cokolwiek metalowego np. ogranicznik drzwi i do podejrzanego kabla, próbując włączać wszystko po kolei trafisz od czego to kabelek.

Co do instrukcji
6.W przypadku v40 - załączanie plusem (tak sądzę) trzeba to podpiąć do +12v idącego do silnika wycieraczek
7.kabel od przerywanego wycierania (INT-interval)

Nie mam opcji edycji, jak się chce któremuś moderatorowi to może poprawić w poście na górze

Awatar użytkownika
Darnok92
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2016, o 03:54
Model: S40
Silnik: DT2
moc: 95
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Ostroleka
imię: Konrad

Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu

Post autor: Darnok92 » 11 maja 2016, o 21:15

twinspark, widziałem ten schemat na PW ale niestety dla mnie to czarna magia :(

Co do instrukcji
6.W przypadku v40 - załączanie plusem (tak sądzę) trzeba to podpiąć do +12v idącego do silnika wycieraczek
7.kabel od przerywanego wycierania (INT-interval)

tylko które kable ze wtyczki za to odpowiadają ?

Powiedzcie bo coś tam już wiem, ale nadal nie wiem który kabel ze wtyczki powinine za co odpowiadać. Jak dziobałem po tych kablach to w większości pojawiał się prąd 12 v. Nie który tylko miały jakieś zawirowania ze zmiennym prądem.Powiem wam jak to wygląda z moich obserwacji dla kabli które sobie zanotowałem.

kabel żółto-fioletowy - dawał prąd po włączeniu po włączeniu wycieraczek i świecił się prądem stałym na wsyzstkich biegach
kabel niebiesko-czerwony - tak samo - prąd po włączeniu manetki na każdym biegu
niebiesko-czarny - tak samo - prąd po włączeniu manetki na każdym biegu
fioletowy - stały prąd - nawet nie włączając manetki
biały - prąd stały bez włączania manetki zaraz po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu

Jeśli ktoś znajdzie rozpiskę tych kabli i przetłumaczy mi na polski język a nie schematowy - poprostu który za co odpowiada i mógł mi pomóc uzupełnić przypisanie kabli wg instrukcji do przełącznika manetki byłbym bardzo wdzięczny.

1. To plus po stacyjce
2. Masa
3. 4. podłaczam pod jeden kabel - tylko który kabel odpowiada za bieg wolny i średnii?
5. I pytanie który kabel to bieg szybki
6. jakiego tu kabla szukać dla współnych biegów? powinien mieć wtedy prąd non stop? czy to kabel w którym prąd jest stały podczas średnich i szybkich obrotów?
7. z tym sobie poradze :P

słaby ze mnie elektryk stąd tyle pytań

Znalazłem schemat w języku polskim Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”