Witam,
Pacjent: Volvo S40 2001r (modelowo 2000) przed lift 1.9 Di 95 KM
Ostatnio oglądając TVN Turbo i program 101 napraw spodobał mi się jeden z bajerów które były prezentowane. A mianowicie chodzi tu o uniwersalny sensor deszczu. Wszedłem na znany portal aukcyjny i UWAGA znalazłem nawet taki sam jak był montowany w programie. Produkt przyszedł bardzo szybko, po czym zabrałem się za montaż.
Rozebrałem panel przy manetkach zmiany biegów wycieraczek, znalazłem wtyczkę podpiętą do manetki wycieraczek, po czym zacząłem "dziobać" w kable miernikiem szukając prądu dla poszczególnych prędkości wycieraczek. Niestety jednogłośnie nie mogłem ocenić który kabel jest od którego biegu, więc kable po izolowałem i piszę do was.
Może ktoś z was ma opis tych kabelków z wtyczki manetki wycieraczek, pomoże mi to dopasować i odpowie mi na podstawowe pytanie czy to wogóle da się zamontować w naszych cackach.
Dołączam zdjęcia wtyczek, oraz instrukcji sensora:
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
(S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Bartek
Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu
Powinieneś sprawdzić kable czerwono-czarny, niebiesko-czarny i żółto-fioletowy. Powinno się na nich pojawiać 12v przy przestawianiu manetki.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2016, o 03:54
- Model: S40
- Silnik: DT2
- moc: 95
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Ostroleka
- imię: Konrad
Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu
twinspark, patrząc na te kabelki które mam we wtyczce nie pasuje mi tylko jeden. Czyli ten pierwszy który napisałeś tj. czerwono-czarny - takiego kabla nie widzę we wtyczce
Pytanie tylko który kabel za co odpowiada. Patrząc na ten schemat tłumaczony chyba przez jaskiniowca z języka czeskiego (bo taki \chyba był docelowo) to 3 kabelki powinny dotyczyć prędkości biegów.
A te z podpunktu 6 i 7 powinny dotyczyć czego ? jak myślicie ?
z elektryką jestem troche na bakier, a patrząc na to jak było to montowane w TVN Tubo to tam poszło mu to wszystko bardzo szybko i prosto
Pytanie tylko który kabel za co odpowiada. Patrząc na ten schemat tłumaczony chyba przez jaskiniowca z języka czeskiego (bo taki \chyba był docelowo) to 3 kabelki powinny dotyczyć prędkości biegów.
A te z podpunktu 6 i 7 powinny dotyczyć czego ? jak myślicie ?
z elektryką jestem troche na bakier, a patrząc na to jak było to montowane w TVN Tubo to tam poszło mu to wszystko bardzo szybko i prosto
-
- Debeściak
- Posty: 235
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 18:43
- Model: v40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Bartek
Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu
Nie czerwono-czarny, tylko czerwono-niebieski. Tłumaczyłem na podstawie skrótów i ich opisu ze schematu, widać o której godzinie
Masz schemat na PW, może coś z niego jeszcze wywróżysz. Co od czego sprawdzisz łatwo podpinając miernik ustawiony na skalę napięcie stałe 20V do masy - cokolwiek metalowego np. ogranicznik drzwi i do podejrzanego kabla, próbując włączać wszystko po kolei trafisz od czego to kabelek.
Co do instrukcji
6.W przypadku v40 - załączanie plusem (tak sądzę) trzeba to podpiąć do +12v idącego do silnika wycieraczek
7.kabel od przerywanego wycierania (INT-interval)
Nie mam opcji edycji, jak się chce któremuś moderatorowi to może poprawić w poście na górze
Masz schemat na PW, może coś z niego jeszcze wywróżysz. Co od czego sprawdzisz łatwo podpinając miernik ustawiony na skalę napięcie stałe 20V do masy - cokolwiek metalowego np. ogranicznik drzwi i do podejrzanego kabla, próbując włączać wszystko po kolei trafisz od czego to kabelek.
Co do instrukcji
6.W przypadku v40 - załączanie plusem (tak sądzę) trzeba to podpiąć do +12v idącego do silnika wycieraczek
7.kabel od przerywanego wycierania (INT-interval)
Nie mam opcji edycji, jak się chce któremuś moderatorowi to może poprawić w poście na górze
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2016, o 03:54
- Model: S40
- Silnik: DT2
- moc: 95
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Ostroleka
- imię: Konrad
Re: (S40 1.9 95KM) Uniwersalny sensor deszczu
twinspark, widziałem ten schemat na PW ale niestety dla mnie to czarna magia
Co do instrukcji
6.W przypadku v40 - załączanie plusem (tak sądzę) trzeba to podpiąć do +12v idącego do silnika wycieraczek
7.kabel od przerywanego wycierania (INT-interval)
tylko które kable ze wtyczki za to odpowiadają ?
Powiedzcie bo coś tam już wiem, ale nadal nie wiem który kabel ze wtyczki powinine za co odpowiadać. Jak dziobałem po tych kablach to w większości pojawiał się prąd 12 v. Nie który tylko miały jakieś zawirowania ze zmiennym prądem.Powiem wam jak to wygląda z moich obserwacji dla kabli które sobie zanotowałem.
kabel żółto-fioletowy - dawał prąd po włączeniu po włączeniu wycieraczek i świecił się prądem stałym na wsyzstkich biegach
kabel niebiesko-czerwony - tak samo - prąd po włączeniu manetki na każdym biegu
niebiesko-czarny - tak samo - prąd po włączeniu manetki na każdym biegu
fioletowy - stały prąd - nawet nie włączając manetki
biały - prąd stały bez włączania manetki zaraz po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu
Jeśli ktoś znajdzie rozpiskę tych kabli i przetłumaczy mi na polski język a nie schematowy - poprostu który za co odpowiada i mógł mi pomóc uzupełnić przypisanie kabli wg instrukcji do przełącznika manetki byłbym bardzo wdzięczny.
1. To plus po stacyjce
2. Masa
3. 4. podłaczam pod jeden kabel - tylko który kabel odpowiada za bieg wolny i średnii?
5. I pytanie który kabel to bieg szybki
6. jakiego tu kabla szukać dla współnych biegów? powinien mieć wtedy prąd non stop? czy to kabel w którym prąd jest stały podczas średnich i szybkich obrotów?
7. z tym sobie poradze
słaby ze mnie elektryk stąd tyle pytań
Znalazłem schemat w języku polskim
Co do instrukcji
6.W przypadku v40 - załączanie plusem (tak sądzę) trzeba to podpiąć do +12v idącego do silnika wycieraczek
7.kabel od przerywanego wycierania (INT-interval)
tylko które kable ze wtyczki za to odpowiadają ?
Powiedzcie bo coś tam już wiem, ale nadal nie wiem który kabel ze wtyczki powinine za co odpowiadać. Jak dziobałem po tych kablach to w większości pojawiał się prąd 12 v. Nie który tylko miały jakieś zawirowania ze zmiennym prądem.Powiem wam jak to wygląda z moich obserwacji dla kabli które sobie zanotowałem.
kabel żółto-fioletowy - dawał prąd po włączeniu po włączeniu wycieraczek i świecił się prądem stałym na wsyzstkich biegach
kabel niebiesko-czerwony - tak samo - prąd po włączeniu manetki na każdym biegu
niebiesko-czarny - tak samo - prąd po włączeniu manetki na każdym biegu
fioletowy - stały prąd - nawet nie włączając manetki
biały - prąd stały bez włączania manetki zaraz po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu
Jeśli ktoś znajdzie rozpiskę tych kabli i przetłumaczy mi na polski język a nie schematowy - poprostu który za co odpowiada i mógł mi pomóc uzupełnić przypisanie kabli wg instrukcji do przełącznika manetki byłbym bardzo wdzięczny.
1. To plus po stacyjce
2. Masa
3. 4. podłaczam pod jeden kabel - tylko który kabel odpowiada za bieg wolny i średnii?
5. I pytanie który kabel to bieg szybki
6. jakiego tu kabla szukać dla współnych biegów? powinien mieć wtedy prąd non stop? czy to kabel w którym prąd jest stały podczas średnich i szybkich obrotów?
7. z tym sobie poradze
słaby ze mnie elektryk stąd tyle pytań
Znalazłem schemat w języku polskim