[V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 cze 2020, o 11:54
- Model: v40
- Silnik: B4164S2
- moc: 109
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: kraj
- imię: poldek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Walnięty potencjometr nowego panelu.
Ja mam panel do sterowania manualnego i do sterowania automatycznego z różnymi numerami i działają obydwa bezproblemowo.
Przy panelu do sterowania automatycznego pierwsza pozycja to auto , druga to 0 (wyłączony) , pozostałe dalej to stopnie regulacji.
Ja mam panel do sterowania manualnego i do sterowania automatycznego z różnymi numerami i działają obydwa bezproblemowo.
Przy panelu do sterowania automatycznego pierwsza pozycja to auto , druga to 0 (wyłączony) , pozostałe dalej to stopnie regulacji.
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 kwie 2019, o 19:23
- Model: V40
- Silnik: 1.6
- moc: 109
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Michal
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Tak. Zdecydowanie. Pomierzyłem go jeszcze miernikiem i faktycznie "w górę" nie działa.
Przy okazji mam kilka pytań. Pierwsze, czy orientujecie się, czy taki potencjometr do nadmuchu i ogrzewania będzie ok:
https://allegro.pl/oferta/piher-potencj ... 7888037450
Drugie związane jest z tym, że przy okazji rozbiórki panelu będę chciał wymienić - zregenerować żarówki podświetlenia nawiewu. I teraz nie wiem czy da się bez problemu oddzielić (może po prostu wyjąć?) starą żarówkę z oprawki. Da się, czy trzeba jakoś demontować cokolik? I ostatnie - czy żaróweczki w kolorze niebieskim będą pasowały (takie na wąsach: coś takiego jak tu - https://sklep.avt.pl/zarowka-3mm-50ma-1 ... ieska.html)? Chodzi o ten kolor, bo mam wrażenie, że oryginalne gumki mogą nie dać się ściągnąć (pomijając to, że są praktycznie białe).
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Przy okazji mam kilka pytań. Pierwsze, czy orientujecie się, czy taki potencjometr do nadmuchu i ogrzewania będzie ok:
https://allegro.pl/oferta/piher-potencj ... 7888037450
Drugie związane jest z tym, że przy okazji rozbiórki panelu będę chciał wymienić - zregenerować żarówki podświetlenia nawiewu. I teraz nie wiem czy da się bez problemu oddzielić (może po prostu wyjąć?) starą żarówkę z oprawki. Da się, czy trzeba jakoś demontować cokolik? I ostatnie - czy żaróweczki w kolorze niebieskim będą pasowały (takie na wąsach: coś takiego jak tu - https://sklep.avt.pl/zarowka-3mm-50ma-1 ... ieska.html)? Chodzi o ten kolor, bo mam wrażenie, że oryginalne gumki mogą nie dać się ściągnąć (pomijając to, że są praktycznie białe).
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Kupowałem te. Raster wyprowadzeń minimalnie się różni.
Ale gorsza sprawa - charakterystyka ścieżki też inna. kąt obrotu vs. rezystancja.
Możesz nie mieć pozycji AUTO
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 113
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 19:17
- Model: v40
- Silnik: 1,9
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Edi
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Żarówki należy wyjąć z plastikowych oprawek. Następnie powyciągać metalowe blaszki które trzymają nóżki żarówki, a później nic tylko zakładać ledy lub nowe żarówki. Możliwe też, że trzeba będzie powiększyć otwory dla nóżek w oprawce i trochę podgiąć blaszki żeby dobrze wszytko spasować. W przypadku ledów trzeba uważać na polaryzację, jak się wepnie diodę odwrotnie to nie będzie świecić.stendeck pisze: ↑3 paź 2020, o 18:47
Drugie związane jest z tym, że przy okazji rozbiórki panelu będę chciał wymienić - zregenerować żarówki podświetlenia nawiewu. I teraz nie wiem czy da się bez problemu oddzielić (może po prostu wyjąć?) starą żarówkę z oprawki. Da się, czy trzeba jakoś demontować cokolik? I ostatnie - czy żaróweczki w kolorze niebieskim będą pasowały (takie na wąsach: coś takiego jak tu - https://sklep.avt.pl/zarowka-3mm-50ma-1 ... ieska.html)? Chodzi o ten kolor, bo mam wrażenie, że oryginalne gumki mogą nie dać się ściągnąć (pomijając to, że są praktycznie białe).
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Co do gumek na żarówki, to moje już się do niczego nie nadawały i założyłem zielone ledy. Chciałem zachować możliwie oryginalny kolor podświetlenia.
Btw. te gumki były niebieskie po to żeby oryginalne żarówki które świeciły na żółto, dawały zielonkawą poświatę.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Popełniłem gdzieś w poradnikach posta o tym. Dotyczył wprawdzie innych żarówek, bo w przełączniku świateł. Te są podobne.
Z tym się nie zgodzę. Z blaszek raczej wylutować nóżki starych żarówek, wlutować nowe cokolwiek wg wyboru.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 kwie 2019, o 19:23
- Model: V40
- Silnik: 1.6
- moc: 109
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Michal
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Cześć,
Przyszły potencjometry, kupiłem żarówki.
Co do demontażu żarówek oryginalnych - okazało się, że nic nie trzeba lutować. W moim przypadku trzeba było przy pomocy odpowiednio cienkiego narzędzia (użyłem śrubokrętu precyzyjnego, ale pincetą ze szpiczastym chwytakiem też się da) wysunąć blaszki ruchem w dół cokolika (mają nawet zrobione w plastiku cokolika takie jakby specjalne prowadnice). Następnie wystarczyło wyciągnąć stare żarówki, włożyć nowe i wsunąć ponownie blaszki na miejsce. Co prawda kupiłem raczej za słabe żaróweczki - 14V ale w sumie nie wiem ile mA - choć i tak jest już super. W końcu na panelu nastała światłość (jeszcze nie jasność, ale nad tym popracuję
Odnośnie potencjometru - kupiłem w efekcie takie z aukcji na aledrogo reklamowane jako właśnie do naprawy w Volvo. Po założeniu oczywiście od razu jest wyraźna różnica - nie ma skakania wentylatora raz słabiej raz mocniej. Mam jednak pytanie w związku z nim: w tym momencie gdy pokrętło ustawione jest na 0, wentylator powolutku się kręci (jakby na dawnej 1). Potem na kilku stopniach nie ma przeskoku o pół, a o 1. I teraz - czy to efekt tego, że zanim złożyłem panel przekręciłem potencjometr w którąś stronę i wystarczy zdjąć i to odpowiednio ustawić, czy też to kwestia samego potencjometru - że ten typ tak ma? Byłbym wdzięczny za Wasze opinie.
Przyszły potencjometry, kupiłem żarówki.
Co do demontażu żarówek oryginalnych - okazało się, że nic nie trzeba lutować. W moim przypadku trzeba było przy pomocy odpowiednio cienkiego narzędzia (użyłem śrubokrętu precyzyjnego, ale pincetą ze szpiczastym chwytakiem też się da) wysunąć blaszki ruchem w dół cokolika (mają nawet zrobione w plastiku cokolika takie jakby specjalne prowadnice). Następnie wystarczyło wyciągnąć stare żarówki, włożyć nowe i wsunąć ponownie blaszki na miejsce. Co prawda kupiłem raczej za słabe żaróweczki - 14V ale w sumie nie wiem ile mA - choć i tak jest już super. W końcu na panelu nastała światłość (jeszcze nie jasność, ale nad tym popracuję
Odnośnie potencjometru - kupiłem w efekcie takie z aukcji na aledrogo reklamowane jako właśnie do naprawy w Volvo. Po założeniu oczywiście od razu jest wyraźna różnica - nie ma skakania wentylatora raz słabiej raz mocniej. Mam jednak pytanie w związku z nim: w tym momencie gdy pokrętło ustawione jest na 0, wentylator powolutku się kręci (jakby na dawnej 1). Potem na kilku stopniach nie ma przeskoku o pół, a o 1. I teraz - czy to efekt tego, że zanim złożyłem panel przekręciłem potencjometr w którąś stronę i wystarczy zdjąć i to odpowiednio ustawić, czy też to kwestia samego potencjometru - że ten typ tak ma? Byłbym wdzięczny za Wasze opinie.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 kwie 2019, o 19:23
- Model: V40
- Silnik: 1.6
- moc: 109
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Michal
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Faktycznie. Sorry.
Wszystko jasne.
Dzięki.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 22:16
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 121
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bialobrzegi
- imię: Michal
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
W tych potencjometrach AUTO jest poniżej 0, Też wymieniłem ten potencjometr i trochę pokombinowalem z tym "precikiem" co wchodzi w potencjometr i mam tryb AUTO