[V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubelskie
- imię: Marcin
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Tak to dokładnie ten potencjometr. Nie wiem czym to oryginalnie jest lutowane. Ja lutowałem najzwyklejszą najtańszą cyną i działa bardzo dobrze
-
- Debeściak
- Posty: 113
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 19:17
- Model: v40
- Silnik: 1,9
- moc: 115
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Edi
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Już się zmęczyłem odsyłać ludzi do mojego posta
Nic nie trzeba lutować. Wystarczy kupić płyn kontakt do czyszczenia potencjometrów i obficie przemyć potencjometr. U mnie dało to 2 lata spokoju. Niedawno musiałem powtórzyć procedurę bo znowu zaczęły się lekkie wahania prędkości dmuchawy. Po szczegóły zapraszam do mojego starego posta tutaj:
viewtopic.php?f=86&t=1587&p=122433#p122433
Nic nie trzeba lutować. Wystarczy kupić płyn kontakt do czyszczenia potencjometrów i obficie przemyć potencjometr. U mnie dało to 2 lata spokoju. Niedawno musiałem powtórzyć procedurę bo znowu zaczęły się lekkie wahania prędkości dmuchawy. Po szczegóły zapraszam do mojego starego posta tutaj:
viewtopic.php?f=86&t=1587&p=122433#p122433
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubelskie
- imię: Marcin
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Z rozlutowaniem też nie było problemu. Zwykła lutownica i odsysacz. W sumie 30 min i wymiana zrobiona.
Jeśli chodzi o płyn do czyszczenia, szczerze mówiąc wcześniej o tym nie słyszałem.
Jeśli chodzi o płyn do czyszczenia, szczerze mówiąc wcześniej o tym nie słyszałem.
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubelskie
- imię: Marcin
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Myślę, że lepiej wymienić, szczególnie, że koszt nie wysoki
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
dyrektywa RoHS obowiązuje w UE gdzieś od 2006 roku. Nie wiem jak w branży automotive, czy nie było jakiegoś okresu przejściowego.krystiancza2 pisze: ↑25 paź 2019, o 07:54O no to będzie to dzięki ziomek. Orjetuje się ktoś czy luty są razem z olowiem?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Uzasadnij myśl, bo nie ogarniam co masz na myśli.krystiancza2 pisze: ↑25 paź 2019, o 11:02Zalutowac to w dzisiejszych czasach nie problem, gorzej jest z rozlutowaniem starych lutow, jeśli są z olowiem to potrzebny będzie dobry sprzęt aby to ogarnąć.
Dobry sprzęt do rozlutowania to nawet najtańsza transformatorówka i kalafonia.
A jeśli ktoś coś naprawia samodzielnie, to RoHS go nie trzyma, można sobie zastosować stary dobry SnPb40. Będzie nawet lepiej.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
No proszę, wystarczy potencjometr wystawić jako 'do volvo', i cena już szybujeCalafior pisze: ↑24 paź 2019, o 23:41Jak się nie mylę to chyba oto chodzi https://allegro.pl/oferta/volvo-s40-v40 ... e=facebook
A i cena wysyłki jakaś nieprzystająca do realiów.
a może by to samo:
https://allegro.pl/oferta/piher-potencj ... 7888037450
albo tu
PT15NV w TME
Dodam jeszcze, że nie musi być koniecznie PIHER, podejdzie każdy, ważny tylko raster wyprowadzeń (12,5x10mm), i kształt w otworze (chyba hex).
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubelskie
- imię: Marcin
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Nie ma z tym dużo pracy. Na YT jest filmik jak wyjąć panel klimy (https://www.youtube.com/watch?v=GudeOs45ESM&t=2s). Jeśli dobrze pamiętam, to kratek nawiewu nie trzeba było wyciągać ale nie jestem tego pewny. Zobaczysz jak zaczniesz demontaż (jeśli trzeba to uważaj, żeby nie zgubić gumek i blaszek przytrzymujących te kratki). Jak będziesz miał wyjęty panel klimy, to tylko od tyłu odkręcasz 5 lub 6 śrubek, odpinasz zatrzaski i ściągasz tylną obudowę. Teraz powinieneś zobaczyć luty elementów płytki.
Do pracy przyda się odsysacz, żeby szybko pozbyć się cyny, żeby nie grzać na darmo elementów obok (ja się bałem, że zniszczę je tym grzaniem).
Do pracy przyda się odsysacz, żeby szybko pozbyć się cyny, żeby nie grzać na darmo elementów obok (ja się bałem, że zniszczę je tym grzaniem).
-
- Debeściak
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Deblin
- imię: Domek
- Lokalizacja: w ałcie
Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator
Wymieniałem ostatnio zarówki więc temat jest mi znany, ale nie zdejmowałem pokręteł. Da się wyjąć z panelu całą płytkę, żeby taki potencjometr później stamtąd wyciągnąć? Bo chyba od strony pokręteł to nie wyjdzie.spid1985 pisze: ↑30 paź 2019, o 14:43Nie ma z tym dużo pracy. Na YT jest filmik jak wyjąć panel klimy (https://www.youtube.com/watch?v=GudeOs45ESM&t=2s). Jeśli dobrze pamiętam, to kratek nawiewu nie trzeba było wyciągać ale nie jestem tego pewny. Zobaczysz jak zaczniesz demontaż (jeśli trzeba to uważaj, żeby nie zgubić gumek i blaszek przytrzymujących te kratki). Jak będziesz miał wyjęty panel klimy, to tylko od tyłu odkręcasz 5 lub 6 śrubek, odpinasz zatrzaski i ściągasz tylną obudowę. Teraz powinieneś zobaczyć luty elementów płytki.
Do pracy przyda się odsysacz, żeby szybko pozbyć się cyny, żeby nie grzać na darmo elementów obok (ja się bałem, że zniszczę je tym grzaniem).
Wyjmowałem radio, bez gmerania przy kratkach nawiewu.