[v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2017, o 23:59
- Model: V40
- Silnik: 1948
- moc: 140
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Michal
[v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
Hej, jestem tu nowy więc wybaczcie "jak coś źle i w ogóle"
Najpierw opiszę sytuację, bo to może kogoś naprowadzić:
Odziedziczyłem Volvo V40 - super fajny samochodzik. Po pojechaniu po samochód do domu rodzinnego samochód miał rozładowany akumulator (piszę o tym bo może coś to oznacza). po naładowaniu pierwsza przejażdżka, zapoznaniowa z samochodem. Na manetce kierunków on/of/resume. Myślę Tempomat. klikam. coś zadziałało. robię przycisk góra, nic. przytrzymuję dłużej zaczyna przyspieszać. Fajnie wypas. przyhamowałem się wyłączył. znowu włączyłem znowu działa.
I tak parę razy. Ale po tych paru razach przestał się załączać. Lampka na desce świeci, ale nie łapie że ma trzymać prędkość. nie da się przyspieszyć, nie da się zwolnić. Macie jakieś pomysły?
Najpierw opiszę sytuację, bo to może kogoś naprowadzić:
Odziedziczyłem Volvo V40 - super fajny samochodzik. Po pojechaniu po samochód do domu rodzinnego samochód miał rozładowany akumulator (piszę o tym bo może coś to oznacza). po naładowaniu pierwsza przejażdżka, zapoznaniowa z samochodem. Na manetce kierunków on/of/resume. Myślę Tempomat. klikam. coś zadziałało. robię przycisk góra, nic. przytrzymuję dłużej zaczyna przyspieszać. Fajnie wypas. przyhamowałem się wyłączył. znowu włączyłem znowu działa.
I tak parę razy. Ale po tych paru razach przestał się załączać. Lampka na desce świeci, ale nie łapie że ma trzymać prędkość. nie da się przyspieszyć, nie da się zwolnić. Macie jakieś pomysły?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [V40 1.9di 95KM 99r] Aktywacja tempomatu
Tak dwa:
1. Tempomat się zepsuł.
2. To jest temat o aktywacji tempomatu - są inne o awariach tempomatu, tam się dopisz, albo stwórz swój osobny.
Napisz też jaki masz silnik i rocznik - oznaczeniem silnika, a nie pojemnością.
1. Tempomat się zepsuł.
2. To jest temat o aktywacji tempomatu - są inne o awariach tempomatu, tam się dopisz, albo stwórz swój osobny.
Napisz też jaki masz silnik i rocznik - oznaczeniem silnika, a nie pojemnością.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2017, o 23:59
- Model: V40
- Silnik: 1948
- moc: 140
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Michal
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
Ok dzięki. Silnik to B4204s. Rok 1999.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
No to już wiemy na czym stoisz. Masz gaz na lince, więc tempoamt masz podciśnieniowy, ale ten przydługi wywód zacznijmy od tego jak obsługiwać tempomat:
1. Na manetce przełączasz na "ON", lampka się zapala.
2. Utrzymujesz stałą prędkość na biegu, z gazem (noga nie dotyka ani hamulca, ani sprzęgła).
3. Wciskasz " + " na manetce, czujesz delikatne wibracje na pedale gazu - zabierasz gice z pedału gazu i jedziesz ze stałą prędkością, którą utrzymuje tempomat.
4. Wciskając " + " lub " - " możesz zwiększać lub zmniejszać prędkość nie używając nóg.
5. Gdy wciśniesz (lub choć nawet muśniesz) sprzęgło lub hamulec tempomat się wyłącza.
Jak jest zbudowany tempomat (w przypadku gazu na lince):
1. Pod maską po lewej stronie na grodzi silnika jest przymocowana pompa podciśnienia.
2. Na pedałach sprzęgła i hamulca są krańcówki (wyłączniki krańcowe) które mają w sobie przełącznik elektryczny jak i zaworek powietrzny.
3. Na pedale gazu, jest zamocowana "gruszka"
4. Za konsolą środkową jest ukryty sterownik tempomatu.
5. Jest jeszcze manetka przy kierwonicy.
Szukanie awarii:
1. Kontrolka na desce jest sterowana wprost z manetki - jej świecenie nic ci nie daje w sprawie diagnozy.
2. Układ jest zbudowany tak - pompa, krańcówki i gruszka są połączone wspólnym wężykiem, jak trzeba dodać gazu pompa zwiększa podciśnienie w obwodzie, przez co gruszka jest ściskana, a pedał gazu (fizycznie) wsiskany wpodłogę. Jak gazu trzeba odjąć to podciśnienie się zmniejsza, gruszka rozpręża, pedał gazu jest odpychany. W momencie wciśnięcia pedała sprzęgła lub hamulca, krańcówka rozwiera się (elektrycznie - styk oraz podciśnieniowo-zaworek) i tym samym daje sygnał do sterownika o odpuszczeniu gazu oraz otwiera się zaworek podciśnienia i do układu wpuszcza powietrze - gruszka się rozpręża.
Musisz sprawdzić:
3. Na pierwszy ogień weź układ podciśnienia - najłatwiej to odpiąć od pompy wężyk podciśnienia (wcześniej ją odkręcając od grodzi) i (tak wiem że to obleśne) wziąć wężyk w usta odessać powietrze i zatkać językiem - odczekać kilkanaście sekund i zabrać język - zobaczysz czy jest nadal "przyssany". Jak nie jest przyssany to sprawdzasz co wpuszcza ci powietrze do układu.
4. Jeśli podciśnienie jest zachowane to sprawdź czy gruszka na pedale gazu Ci się nie rozpadła - ona jest skręcana z dwóch połówek i tam się mogła rozłączyć (kupiłem dwie pompy i jeden sterownik zanim znalazłem tą błachą usterkę).
5. Jak to zawiedzie, sprawdź bezpieczniki.
6. Jak dalej nic - szukaj awarii w elektryce a to już nie będzie takie łatwe - powodzenia i pisz jak coś.
1. Na manetce przełączasz na "ON", lampka się zapala.
2. Utrzymujesz stałą prędkość na biegu, z gazem (noga nie dotyka ani hamulca, ani sprzęgła).
3. Wciskasz " + " na manetce, czujesz delikatne wibracje na pedale gazu - zabierasz gice z pedału gazu i jedziesz ze stałą prędkością, którą utrzymuje tempomat.
4. Wciskając " + " lub " - " możesz zwiększać lub zmniejszać prędkość nie używając nóg.
5. Gdy wciśniesz (lub choć nawet muśniesz) sprzęgło lub hamulec tempomat się wyłącza.
Jak jest zbudowany tempomat (w przypadku gazu na lince):
1. Pod maską po lewej stronie na grodzi silnika jest przymocowana pompa podciśnienia.
2. Na pedałach sprzęgła i hamulca są krańcówki (wyłączniki krańcowe) które mają w sobie przełącznik elektryczny jak i zaworek powietrzny.
3. Na pedale gazu, jest zamocowana "gruszka"
4. Za konsolą środkową jest ukryty sterownik tempomatu.
5. Jest jeszcze manetka przy kierwonicy.
Szukanie awarii:
1. Kontrolka na desce jest sterowana wprost z manetki - jej świecenie nic ci nie daje w sprawie diagnozy.
2. Układ jest zbudowany tak - pompa, krańcówki i gruszka są połączone wspólnym wężykiem, jak trzeba dodać gazu pompa zwiększa podciśnienie w obwodzie, przez co gruszka jest ściskana, a pedał gazu (fizycznie) wsiskany wpodłogę. Jak gazu trzeba odjąć to podciśnienie się zmniejsza, gruszka rozpręża, pedał gazu jest odpychany. W momencie wciśnięcia pedała sprzęgła lub hamulca, krańcówka rozwiera się (elektrycznie - styk oraz podciśnieniowo-zaworek) i tym samym daje sygnał do sterownika o odpuszczeniu gazu oraz otwiera się zaworek podciśnienia i do układu wpuszcza powietrze - gruszka się rozpręża.
Musisz sprawdzić:
3. Na pierwszy ogień weź układ podciśnienia - najłatwiej to odpiąć od pompy wężyk podciśnienia (wcześniej ją odkręcając od grodzi) i (tak wiem że to obleśne) wziąć wężyk w usta odessać powietrze i zatkać językiem - odczekać kilkanaście sekund i zabrać język - zobaczysz czy jest nadal "przyssany". Jak nie jest przyssany to sprawdzasz co wpuszcza ci powietrze do układu.
4. Jeśli podciśnienie jest zachowane to sprawdź czy gruszka na pedale gazu Ci się nie rozpadła - ona jest skręcana z dwóch połówek i tam się mogła rozłączyć (kupiłem dwie pompy i jeden sterownik zanim znalazłem tą błachą usterkę).
5. Jak to zawiedzie, sprawdź bezpieczniki.
6. Jak dalej nic - szukaj awarii w elektryce a to już nie będzie takie łatwe - powodzenia i pisz jak coś.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2017, o 23:59
- Model: V40
- Silnik: 1948
- moc: 140
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Michal
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
ok. Dzięki za wyczerpujący wykład jak to działa i gdzie szukać. w najbliższych dniach spróbuję znaleźć. najdalej po świętach, mogę już coś wiedzieć. na pewno dam znać.
I jeszcze raz wielkie dzięki
I jeszcze raz wielkie dzięki
-
- Debeściak
- Posty: 363
- Rejestracja: 22 cze 2017, o 20:56
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 85KW/115KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Szadek
- imię: Radek
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
Wcześniej miałem v-kę z tempomatem. U mnie jak przestawał działać wystarczyło 2x szybko wcisnąć i puścić pedał hamulca i po tym zabiegu można było normalnie uruchomić tempomat.
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 10:36
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Tomaszow_Mazowiecki
- imię: Emil
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
Dobra wyczaiłem temat, Jedna sprawa. Mam licznik z pełnym IC lecz na stówe nie mam kontrolki tej zielonej od tempomatu. więc u mnie po załączeniu tempomatu powinien wyświetlić się napis CRUISE. Tu nic się takiego nie dzieje nie wiem czy na postoju wgl powinno się takie coś wyświetlać choć skoro w licznikach z kontrolką tempomatu ona się zaświeca to i u mnie powinno coś dać o sobie znać. Idę obczaić to co bully opisał wyżej...bully pisze:Masz gaz na lince, więc tempoamt masz podciśnieniowy
-
- Debeściak
- Posty: 363
- Rejestracja: 22 cze 2017, o 20:56
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 85KW/115KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Szadek
- imię: Radek
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
U mnie w roczniku 98 nie było żadnej kontrolki, napisu ani nic takiego. Nic nie informowało o tym czy działa czy nie.emilianoramires pisze: Tu nic się takiego nie dzieje nie wiem czy na postoju wgl powinno się takie coś wyświetlać choć skoro w licznikach z kontrolką tempomatu ona się zaświeca to i u mnie powinno coś dać o sobie znać.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 12:42
- Model: V40
- Silnik: B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 34
- Skąd jesteś?: Gora_Kalwaria
- imię: Lukasz
- Kontakt:
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
emilianoramires,
Pozwole sobie zacytować jeszcze posta z innego tematu co do sprawdzenia tempomatu elektronicznego (lecz tu też ma to zastosowanie):
"(...) wypinasz z czujnika (krańcówki) kostkę elektryczną i miernikiem sprawdzasz przejście (powinno być zwarcie) potem wciskasz pedał i patrzysz czy robi się przerwa i tak kilka razy. Obejrzyj też same czujniki czy nie są nadtopione (...) Wystarczy też że jakaś kostka po drodze nie łączy i efekt będziesz miał ten sam."
W późniejszych modelach kontrolka jest zapalana w momencie przełączenia manetki na ON, nie ma u nas sygnalizacji czy jedziesz na tempomacie czy nie.
Pozwole sobie zacytować jeszcze posta z innego tematu co do sprawdzenia tempomatu elektronicznego (lecz tu też ma to zastosowanie):
"(...) wypinasz z czujnika (krańcówki) kostkę elektryczną i miernikiem sprawdzasz przejście (powinno być zwarcie) potem wciskasz pedał i patrzysz czy robi się przerwa i tak kilka razy. Obejrzyj też same czujniki czy nie są nadtopione (...) Wystarczy też że jakaś kostka po drodze nie łączy i efekt będziesz miał ten sam."
W późniejszych modelach kontrolka jest zapalana w momencie przełączenia manetki na ON, nie ma u nas sygnalizacji czy jedziesz na tempomacie czy nie.
-
- Początkujący
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 wrz 2016, o 10:36
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Tomaszow_Mazowiecki
- imię: Emil
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: [v40 2.0 99r] Tempomat przestał działać.
dobra. posprawdzałem mechanicznie wychodzi na to, że póki co mam nieszczelność na którymś przewodzie do hamulca/gazu