Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
Z moich obserwacji wynika że nasze alternatory, a dokładniej regulator napięcia dbają o nasz akumulatory. Otóż mam u siebie założony drugi alternator Denso 120A i na obu zaobserwowałem że ładowanie na początku pracy silnika wynosi 14.4V a po pewnym czasie tzn przejechaniu kilku- kilkunastu km spada i potrafi zejść nawet do 13V. W drugim moim Volvo V70 2.5TDI ładowanie na początku wynosi 13.8V i spada też do 13V. Takim sposobem nasze akumulatory są bezpieczne bo nie powinno ubywać elektrolitu w celach. Akumulator w stanie spoczynku powinien mieć 12.6-8V. Obecnie mój woltomierz zapalniczko-wy użyczyłem do tych samych celów Ripperowi i czekam na jego info.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
Dokłądnie potwierdzam miałem max 13.6 a po kilku km spadło do 13 ,.V
a dziś patrzę i pojawiło się zielone oczko w centrze ,,, choć napięcia mniejsze niż podajesz ,,do tego mam ciekawostkę filmik z ładowania tempry .,..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KLdNp5U4 ... e=youtu.be[/youtube]
a dziś patrzę i pojawiło się zielone oczko w centrze ,,, choć napięcia mniejsze niż podajesz ,,do tego mam ciekawostkę filmik z ładowania tempry .,..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KLdNp5U4 ... e=youtu.be[/youtube]
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Volvo Fan
- Posty: 1359
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 14:55
- Model: M5
- Silnik: 5.0
- moc: 504
- Rocznik: 2006
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Krzys
Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
mułowaty regulator .za wolno reaguje na zmiany obrotów . a chwilami albo alternator nie wyrabia albo przydusiłeś silnik .
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 22:56
- Model: v40
- Silnik: 1.9 T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Tomek
Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
Panowie jakie macie ładowanie po przejechaniu kilkunastu kilometrów, przy załączonym wentylatorze chłodnicy, załączonej klimie i włączonych światłach ? Szczególnie interesuje mnie pomiar w T4kach.
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
Napisałem w pierwszym pościetomgixxk5 pisze:Panowie jakie macie ładowanie po przejechaniu kilkunastu kilometrów, przy załączonym wentylatorze chłodnicy, załączonej klimie i włączonych światłach ? Szczególnie interesuje mnie pomiar w T4kach.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 mar 2015, o 16:21
- Model: v40
- Silnik: 1800
- moc: 115
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: polska
- imię: jan
Re: Ładowanie alternatora w Volvo V40 - ciekawe rozwiązanie
a wiecie czemu spada? bo obroty spadają a nie dba regulator
ja tez mam 14-14,6 na 1100 obr a 12.5-14 max na 700obr
ja tez mam 14-14,6 na 1100 obr a 12.5-14 max na 700obr