[S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: ELI » 6 cze 2017, o 08:27

Romek pisze:Pisząc 4 pionowy mam na myśli szerokość, niby 2 ale 4
o czym ty piszesz... albo 2 piny, albo 4,


mam wrażenie, że piszesz te dziwne posty żeby zrobić bałagan, w każdym twoim temacie są dziwne dywagacje, kombinacje i z tematu robi się siano.

Awatar użytkownika
Raven Volvo
Zapaleńcy
Posty: 640
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wa-wa

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Raven Volvo » 6 cze 2017, o 13:56

Piotr89 pisze:Ja bym rozgrzebał peszel z kablami trochę dalej od czujnika, ciachną kable i tam je zmostkował.
proponuje przemyśleć temat w sprawie "mostkowania". Przede wszystkim znaleźć należy usterkę. Miernik do ręki i sprawdzić co się dzieje z kablami.
"Mostkowanie" może być tylko do czasu naprawy samochodu.
Czujniki temperatury są 2-pinowe.

Romek
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 20 lis 2016, o 23:52
Model: S40
Silnik: 1.9
moc: 95
Rocznik: 1999
wiek: 20
Skąd jesteś?: Katowice
imię: Romek
Kontakt:

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Romek » 6 cze 2017, o 13:59

Wybacz ale jedyne auto jakie rozbierałem to był cinkuś a kupując ten czujnik nawet w sklepie mi powiedzieli 4 pionowy wiec myśle ze coś w tym jest.
Wracając do tematu, jeszcze nie sprawdziłem kabli, zacząłem sprawdzać silnik i inne rzeczy pirometrem żeby zobaczyć czy nowy czujnik nie oszukuje i doszedłem do zbiornika wyrównawczego z płynem chłodniczym, w zbiorniku płyn jest delikatnie ciepły a silnik ma 80 stopni, to może być coś grubszego niż tylko awaria wentylatora?
Edit: mam tez olej na ściankach w dużej róże wychodzącej od intercoolera

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4527
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Borysław » 6 cze 2017, o 14:26

Olej w rurach to akurat normalny objaw.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Raven Volvo
Zapaleńcy
Posty: 640
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wa-wa

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Raven Volvo » 6 cze 2017, o 14:31

Romek pisze:mi powiedzieli 4 pionowy wiec myśle ze coś w tym jest
ok, niech będzie, ważne by spełnił swoja funkcję.
Romek pisze:w zbiorniku płyn jest delikatnie ciepły a silnik ma 80 stopni, to może być coś grubszego niż tylko awaria wentylatora
i to jest ciekawa wskazówka. Pamiętam, że jeden z użytkowników S&V40 po zakupie miał jakąś maź w zbiorniku wyrównawczym oraz przewodach. Może masz przytkany układ chłodzenia ?
Zbadaj ten temat i ponadto porównaj przewody gumowe od chłodnicy, czy jest jakaś różnica temperatur. Po rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu termika przewodów gumowych powinna być mniej więcej taka sama, tzn. manualnie - ręcznie odczuwalne gorąco, ale na termometrze widzialna różnica ze względu na schłodzenie w chłodnicy.
Romek pisze:jedyne auto jakie rozbierałem to był cinkuś
nie ma to znaczenia, bo ogólnie to takie same zasady mechaniczne ze względu na czasookres konstrukcji (zaraz usłyszę, że to dywagacje i takie tam :cool ). Różnice są zawsze w każdej marce i modelu oraz pod względem rozwiązań, ale jednak w podstawowym zakresie to to samo (ogarnięty facet poradzi sobie z tym).

Awatar użytkownika
Raven Volvo
Zapaleńcy
Posty: 640
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wa-wa

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Raven Volvo » 6 cze 2017, o 14:34

Romek pisze:Edit: mam tez olej na ściankach w dużej róże wychodzącej od intercoolera
nie tylko olej, ale nieco kamienia (ostatnio usuwałem go z wnętrza swego reduktora).

Awatar użytkownika
Piotr89
Debeściak
Posty: 552
Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
Model: V40
Silnik: D4192T2
moc: 95
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Piotr

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Piotr89 » 6 cze 2017, o 15:11

proponuje przemyśleć temat w sprawie "mostkowania". Przede wszystkim znaleźć należy usterkę. Miernik do ręki i sprawdzić co się dzieje z kablami.
"Mostkowanie" może być tylko do czasu naprawy samochodu.
Czujniki temperatury są 2-pinowe.
Sugestia.
Borysław, żeby się załączył trzeba spiąć piny we wtyczce
Pomoc w rozwiązaniu problemu.
A widzisz.W jednym trzeba zmostkować a w drugim odłączyć.
To zmostkuj i sprawdź czy wentylator ruszy. Jeżeli nie, masz rozwiązanie problemu.
Jak widać nic nie dało.
Już raz tak robiłem ale wiatrak nie ruszył, ale jeśli na klimie pracuje to chyba raczej kable są sprawne?
To co napisałem to szukanie przyczyny nie załączenia się wentylatora poprzez zmostkowanie w kostce.
Ja bym rozgrzebał peszel z kablami trochę dalej od czujnika, ciachną kable i tam je zmostkował.
Ja tak szukałem i znalazłem. A co do przecięcia przewodu i zlutowania go z powrotem to chyba oczywiste.

Temat jest o dieslu. I nie wiem skąd mógłby mieć kamień. Powietrze z filtra idzie do turbo, turbo puszcza trochę oliwy i reszta rur z intercoolerem aż do dolotu jest od oleju.
Romek napisał(a):
Edit: mam tez olej na ściankach w dużej róże wychodzącej od intercoolera
nie tylko olej, ale nieco kamienia (ostatnio usuwałem go z wnętrza swego reduktora).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Raven Volvo
Zapaleńcy
Posty: 640
Rejestracja: 16 kwie 2013, o 18:23
Model: V40
Silnik: B4184S9
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Wa-wa

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Raven Volvo » 6 cze 2017, o 15:22

Piotr89 pisze:A co do przecięcia przewodu i zlutowania go z powrotem to chyba oczywiste
to już lepiej zastosuj małe konektory z rurką termokurczliwą, bo może w przyszłości się to przydać (spiąć, przepiąć, podpiąć ...) jak ponownie coś się stanie ...

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: ELI » 6 cze 2017, o 16:33

tak jak myślałem z tematu zrobi się bałagan, za chwile będziemy pisać o UPG w tym temacie :zomby

Romek
Debeściak
Posty: 104
Rejestracja: 20 lis 2016, o 23:52
Model: S40
Silnik: 1.9
moc: 95
Rocznik: 1999
wiek: 20
Skąd jesteś?: Katowice
imię: Romek
Kontakt:

Re: [S40 99r 1.9D] Brak chłodzenia SILNIKA

Post autor: Romek » 6 cze 2017, o 18:11

Borysław pisze:Lepiej uruchom wentylator,bo za jakiś czas napiszesz, że UPG padła albo głowica pękła.
O UPG już ktoś wspominał, dobra już skoro z moich tematów robi się bałagan to przepraszam bardzo, poszukam sobie rozwiązania w Google, dzięki za pomoc i odpowiedzi wszystkim aktywnym :cool

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”