[V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowania.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
Jakoś pod koniec zeszłego roku założyłem używkę alternator Valeo z 60 zł taki sam jak miałem tylko że bez sprzęgięłka (zwykłe koło pasowe na pasek wieloklinowy/wielorowkowy) i póki co jeżdżę do dzisiaj, ładowanie eleganckie.
Więc tak się zastanawiam po co jest to sprzębiełko?
Więc tak się zastanawiam po co jest to sprzębiełko?
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
Jak u mnie padło to sprzęgiełko to pasek wielorowkowy wpadał w wibracje przy ok 1800obr/min. Stawiałem na tłumik drgań ale na sztywno teraz trykotał. Co do samego ustrojstwa to nie jest tanie i pewnie ma się psućGrego5 pisze:Jakoś pod koniec zeszłego roku założyłem używkę alternator Valeo z 60 zł taki sam jak miałem tylko że bez sprzęgięłka (zwykłe koło pasowe na pasek wieloklinowy/wielorowkowy) i póki co jeżdżę do dzisiaj, ładowanie eleganckie.
Więc tak się zastanawiam po co jest to sprzębiełko?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
będę musiał w takim razie starego altka zregenerować razem ze sprzęgiełkiem i wpadnie z powrotem, a ten co mam założony będzie w rezerwie.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
wyobraż sobie że zap.... 160km/h i momentalnie wciskasz sprzęgło, przy takich obrotach jest zajebiste przeciążenie, a sprzęgiełko je niweluje.Grego5 pisze:Więc tak się zastanawiam po co jest to sprzębiełko?
Jak założyłem koło firmy Hart (jest moc) to przy 140km/h wcisnąłem sprzęgło i się rozpadło
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
Ale w starszych samochodach nie było takiego sprzęgiełka i nie było problemów a takie prędkości już były, także sorry, ale ciężko mi to zrozumieć.
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
ELI pisze:wyobraż sobie że zap.... 160km/h i momentalnie wciskasz sprzęgło, przy takich obrotach jest zajebiste przeciążenie, a sprzęgiełko je niweluje.Grego5 pisze:Więc tak się zastanawiam po co jest to sprzębiełko?
Jak założyłem koło firmy Hart (jest moc) to przy 140km/h wcisnąłem sprzęgło i się rozpadło
Jak kółka pasowe to Ori w dobrym stanie ewentualnie zamienniki od Febi albo Corteco...
No i przepraszam że wysłałem zły filmik bo zmyliło mnie DCI w temacie posta.
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
ELI już co prawda Ci odpowiedział ale dodam od siebie że przypadku rozpędzonego silnika i wyhamowaniu wciśniętym sprzęgłem, rozpędzony alternator (a ma swoją bezwładność) dzięki temu może swobodnie wytracić prędkość nie przenosząc tego na pasek, bo jeśli będzie kręcił się szybciej to pójdzie to na jałowo właśnie w sprzęgiełku.Grego5 pisze: Więc tak się zastanawiam po co jest to sprzębiełko?
Ja założyłem firmy Ina i chodzi już kilka lat bez problemu.ELI pisze:Jak założyłem koło firmy Hart (jest moc) to przy 140km/h wcisnąłem sprzęgło i się rozpadło
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 15:41
- Model: s40
- Silnik: T2
- moc: 95
- Rocznik: 99
- wiek: 99
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotras
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
Ja Panowie wymieniałem ostatnio również owe sprzęgiełko, objaw - straszne chrobotanie z okolic alternatora po odpaleniu samochodu, później nieco ciszej było.
Koszt w Gordonie ,INA - 130 zł, robocizna 20 min
Koszt w Gordonie ,INA - 130 zł, robocizna 20 min
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
No to miałeś farta, bo jak czytałem na innym forum to nie jeden na tym klucze połamał i finalnie wyciągali altka aby to odkręcić.oil pisze:robocizna 20 min
Gwint podobno jest dodatkowo klejony.
Ja też klucz płaski na tym złamałem, finalnie dopiero czymś takim u mnie to poszło, na szczęście się tam zmieściły.
-
- Początkujący
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 sie 2016, o 15:41
- Model: s40
- Silnik: T2
- moc: 95
- Rocznik: 99
- wiek: 99
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: Piotras
Re: [V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowan
^^
Ogólnie to używałem do demontażu klucza pneumatycznego - tylko żeby go tam wsadzić potrzebny jest demontaż lampy i przedłużka przegubowa.
Pasek zostawiłem naciągnięty aby troszkę przytrzymał kółko
Kleju nie miałem na szczęście
Ogólnie to używałem do demontażu klucza pneumatycznego - tylko żeby go tam wsadzić potrzebny jest demontaż lampy i przedłużka przegubowa.
Pasek zostawiłem naciągnięty aby troszkę przytrzymał kółko
Kleju nie miałem na szczęście