[V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowania.

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

[V40 1.9 95KM] Problem z alternatorem, kontrolka ładowania.

Post autor: tomek2485 » 23 sie 2017, o 12:16

Witam. Przeglądałem forum ale nie znalazłem podobnego problemu. Mam problem z alternatorem od jakiegoś czasu zapala się kontrolka ładowania (zapala się co jakiś czas, ciągle się nie pali) i alternator dziwnie chrobocze czy ktoś podpowie co to moze byc? Czy to może łożysko? Niżej wstawię film
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

Re: V40 1.9 di problem alternatora

Post autor: tomek2485 » 23 sie 2017, o 12:18

https://youtu.be/bmbnWMDXX3w" onclick="window.open(this.href);return false;

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: V40 1.9 di problem alternatora

Post autor: kp070 » 23 sie 2017, o 13:05

Sprzęgiełko na alternatorze (to kółko pasowe), to na co masz nakierowany obiektyw potrafi chrobotać jeśli jest uszkodzone,
ono działa coś jak torpedo w rowerze, w jedną stronę się kręci przenosząc napęd, w odwrotną obraca się swobodnie.

Jeśli pasek podskakuje na napinaczu to może być to.
Normalnie napinacz idzie w miarę na jednym docisku, gdy są opory na sprzęgiełku powstają napięcia i będzie wtedy widać ruch, tak jakby mocniej, słabiej naciągał pasek naprzemiennie, będzie tak podskakiwał.

Ogólnie ciężko stwierdzić bo odgłosy tego grechotania to się rozchodzą, ja z słuchawkami wręcz badałem i też nie miałem pewności, ale ostatecznie postawiłem na to sprzęgiełko, sprzedawca w sklepie volvo mnie utwierdził bo spytał czy ten napinacz podskakuje i to było to.

Musisz sam ocenić bo może być też inna przyczyna, może łożyska, ściągnij pasek, pokręć ręcznie może coś wyczujesz.

Żeby to odkręcić potrzebny jest specjalny kluczyk Trox T50 krótki (Długość całkowita 70mm) 33 zęby, gwiazdka sześciokątna 9,0mm.
Ale to lepiej podejrzeć lusterkiem jaki jest wpust, bo nie wiem czy wszystkie modele v40 mają taki sam.

Odkręcić też nie jest łatwo, ale to już inna bajka.

Tak wygląda ten klucz

Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: V40 1.9 di problem alternatora

Post autor: GregoR. » 23 sie 2017, o 13:17

Lepiej słyszałbyś ten odgłos jakbyś zdjął pasek a rolkę pokręcił ręką.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek2485
Początkujący
Posty: 50
Rejestracja: 20 gru 2016, o 23:28
Model: V40
Silnik: 1,9 Di D4192T2
moc: 95KM
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: Tomek

Re: V40 1.9 di problem alternatora

Post autor: tomek2485 » 23 sie 2017, o 20:18

Wymieniał ktoś może sam alternator i podpowie jak najlepiej się do tego zabrać?

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 32
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: [V40 1.9 dci] Problem z alternatorem, kontrolka ładowani

Post autor: Gregorious » 24 sie 2017, o 10:10

https://www.youtube.com/watch?v=NT3r6ZKjU3s" onclick="window.open(this.href);return false;

Robota praktycznie identyczna co w LII Pamiętaj o wymianie paska alternatora na nowy oraz prawidłowym jego naciągnięciu, oraz zwróć uwagę na moment dokręcenia napinacza bo gdy spadnie to może narobić sporo szkód.

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [V40 1.9 dci] Problem z alternatorem, kontrolka ładowani

Post autor: kp070 » 24 sie 2017, o 11:19

Gregorious pisze:Pamiętaj o wymianie paska alternatora na nowy oraz prawidłowym jego naciągnięciu
A jak się naciąga prawidłowo pasek skoro jest tam automatyczny napinacz ?

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 1.9 dci] Problem z alternatorem, kontrolka ładowani

Post autor: GregoR. » 24 sie 2017, o 12:28

Skora tak jest to inaczej nie napniesz, chyba, ze sprężyna już siedzi, wtedy wymiana na nową. Fachowo cały element z tą sprężyną nazywa się tłumik drgań.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 32
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: [V40 1.9 dci] Problem z alternatorem, kontrolka ładowani

Post autor: Gregorious » 24 sie 2017, o 19:16

kp070 pisze:
Gregorious pisze:Pamiętaj o wymianie paska alternatora na nowy oraz prawidłowym jego naciągnięciu
A jak się naciąga prawidłowo pasek skoro jest tam automatyczny napinacz ?

Uwierz mi rozwalony rozrząd (a słyszałem o takim failu) nie jest tego wart

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [V40 1.9 dci] Problem z alternatorem, kontrolka ładowani

Post autor: kp070 » 24 sie 2017, o 19:47

Gregorious pisze:Uwierz mi rozwalony rozrząd (a słyszałem o takim failu) nie jest tego wart
Tylko że ja się pytam w jaki sposób Ty prawidłowo naciągasz ten pasek skoro tam jest automatyczna rolka napinająca i nie masz wpływu na to jak mocno on będzie naciągnięty, tam można tylko założyć nic więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”