[S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Crockett
Posty: 17
Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Lukasz

[S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?

Post autor: Crockett » 21 lip 2018, o 14:59

Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.

Dodatkowo już wcześniej miałem błąd: EFI-123 Engine coolant temperature (ECT) sensor, signal, który błędnie pokazywał temperaturę płynu chłodzącego i do póki silnik się nie rozgrzał potrafił wywalać wskazówkę pod czerwone pole. Na ciepłym silniku nie było problemu. Dlatego nie było to na tyle ważne i chciałem wymienić czujnik po powrocie do Polski.
Wyczytałem gdzieś w necie, że ta usterka może mieć jakiś wpływ na dwa błędy wyżej.

Jakieś pomysły? :)

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

Post autor: Raptus » 21 lip 2018, o 17:38

Prószę poprawić tytuł tematu

Awatar użytkownika
Crockett
Posty: 17
Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Lukasz

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

Post autor: Crockett » 21 lip 2018, o 18:41

Nie mogę niestety znaleźć opcji edycji.

Awatar użytkownika
Gosciu
Debeściak
Posty: 205
Rejestracja: 23 mar 2017, o 17:44
Model: V40
Silnik: B4204T3
moc: 160
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Bochnia
imię: Krzysiek

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

Post autor: Gosciu » 21 lip 2018, o 21:10

Crockett pisze:Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.

Jakieś pomysły? :)
są już podobne tematy z takimi objawami (nierówne/falujące obroty), zazwyczaj wychodzi na zabrudzony/uszkodzony silniczek krokowy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

Post autor: RIPPER » 21 lip 2018, o 22:22

DSA nie zaświeci się przy hamowaniu bo to nie jego rola prędzej ABS

nie wiem czy to pomyłka czy tak miałeś

zaswiecenie kontrolki DSA jeśli ją masz świeci w momentach przyspieszania jak gubisz trakcje woda ,lód, błoto, itp

przy hamowaniu masz ABS ., wiadomo takie akcje nie mają prawa powodować zapalenia checka ..

chyba że shamowałeś się na biegu do momentu pod szarpania przyduszenia

przepływka nowa tania nie jest być może to dziwne chwilowe błędy skasuj i warto też oglądać live data odczyty z MAFa

sprawdź kabel zasilania przepływki tam powinno być 12 V tz aku power ..tak samo na wtryskach pb itp ...
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
Crockett
Posty: 17
Rejestracja: 28 lis 2017, o 10:27
Model: S40
Silnik: 2.0
moc: 136
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lublin
imię: Lukasz

Re: [S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?

Post autor: Crockett » 23 lip 2018, o 11:31

Przyhamowałem dosyć mocno i szybko skontrowałem gazem, żeby utrzymać prędkość.
Dokładnie, DSA zawsze świeciło mi się w chwili utraty przyczepności (zima-lód, jakieś błoto).
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz na używany, niestety nic to nie dało.
Wymieniłem również czujnik temperatury. Błąd z tym związany na razie nie wyskoczył. Wciąż jednak pokazuje:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
oraz w zakładce DSA w vol fcr:
DSA-224 DTC stored in engine control module
DSA-223 Initiating engine control module, signal faulty.
Gdy kasuje te dwa błędy powyżej, kontrolka DSA znika do chwili następnego odpalenia.
Silnik jakoś kiepsko trzyma obroty i trochę "parkocze".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”