[Żarniki D2R bosma mieszane uczucia]

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

[Żarniki D2R bosma mieszane uczucia]

Post autor: RIPPER » 31 maja 2018, o 14:45

Witam

do swoich xenonów szukając sensownych żarników kupiłem z dwa lata temu żarniki Bosma d2r o barwie 6000 K

I faktycznie świeciły bardzo czystym bielutkim światłem . dwa lata można by uznać za zadowalający wynik ale auto używane raczej sporadycznie ,w tym okresie.

A co najważniejsze jeden xenon mi poprostu padł z dnia na dzień raz się nie odpalił potem świecił pół dnia a na trzeci dzień już padaka zupełna .

Płacąc wtedy po 89 zł za szt dbałem o nie jak mogłem odpalałem furę a potem xenony ,,,

Szukająć alternatywy a nie chcąc już wywalać 200 zł na "ŁOsrama czy Fiipsa" dałem się namówić na kolejny zestaw

Bosmy tym razem komplet dwóch żarników kosztował jedynie 115 zł za wersję 6000 k wersja 4300 jest chyba tansza o 10 zł

Ale po co te żale ato po to że założyłem jeden żarnik nowy na starym w bańce widać slady wypalenia , co faktycznie daje duża różnicę w ilości światła na drodze ale

światło z nowego żarnika 6000 K jest światłem ala 4300 dwa żarniki tej samej firmy o różnych numerach i charakterze nadruku na żarniku, daje zupełnie inne barwy !!!!!

Postaram się zrobić fotki choć teraz jasno jest .

Jedynie czym można się pocieszać że może żarnik z nowej serii będzie świecił dłużej lub cena jest taka bo wiedzą że wymieniać trzeba często

Co do żarówek bosmy to świecą ok
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
bzium
Zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: 10 sty 2018, o 16:10
Model: v40 MY01
Silnik: B4204T5
moc: 200KM
Rocznik: 2000
wiek: 36
Skąd jesteś?: Zielona_Gora
imię: Radek

Re: [Żarniki D2R bosma mieszane uczucia]

Post autor: bzium » 31 maja 2018, o 18:27

... światło z nowego żarnika 6000 K jest światłem ala 4300 dwa żarniki tej samej firmy o różnych numerach i charakterze nadruku na żarniku, daje zupełnie inne barwy !!!!!....
A bierzesz pod uwagę, że stary żarnik już nie świeci jak 6000K bo już się wypalił a nowy żarnik może potrzebować kilkadziesiąt godzin na rozświecenie do odpowiedniej barwy ?
Jak ja założyłem Philipsy 4300 to świeciły na żółto jak zwykłe żarówki. Myślałem, że coś jest nie tak ale poczytałem trochę i znalazłem informacje, że właściwa barwa uzyskiwana jest gdy żarnik poświeci około 70h. Z godziny na godzinę świeciły co raz bielszym światłem.

Jak ktoś dużo jeździ to po 1-2 tygodniach świecą na biało ale jak ktoś jeździ mało to zobaczy właściwą barwę po kilku miesiącach.
Być może żarniki, które założyłeś też tak mają.
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [Żarniki D2R bosma mieszane uczucia]

Post autor: RIPPER » 31 maja 2018, o 19:17

Biorę to pod uwagę ale pamiętam jak stare świeciły zrobię jutro może fotki to zobaczysz różnicę :lol:
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”