V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
arczi
Turysta
Posty: 40
Rejestracja: 25 wrz 2014, o 17:01
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 48
Skąd jesteś?: Mirsk
imię: Artur
Lokalizacja: Mirsk

V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: arczi » 12 lip 2018, o 15:46

Witam,
Prosze o interpretacje 2 bledow PCMSCAN (na desce pali sie kontrolka sterowania silnika):

DTC: P0102
Obwod przeplywomierza MAF lub VAF ? niska wartosc wejsciowa

DTC: P0138
Obwod sondy lambda (blok cyl. 1, czujnik 2) ? wysokie napiecie

Dziekuje,
Artur

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: turboni » 12 lip 2018, o 17:06

A może dokładnie opiszesz tytuł i temat (jest to w regulaminie forum) bo szklanej kuli nie mam do wróżenia.
Jaki silnik, który rok samochodu itd.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
arczi
Turysta
Posty: 40
Rejestracja: 25 wrz 2014, o 17:01
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 48
Skąd jesteś?: Mirsk
imię: Artur
Lokalizacja: Mirsk

Re: ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: arczi » 12 lip 2018, o 17:18

przepraszam, ale myslalem, ze to widac z mojego profilu.
V40 1.8 16V, 90 kW, model 2001, silnik B4184s2

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: turboni » 12 lip 2018, o 17:33

Napewno druga sonda dała dupy, na 99% siedzi tam 5V tytanowa więc koszta nowej NGK/NTK około 400-450 zeta.
Możesz jeszcze sprawdzić dla pewności czy chodzi w programie.
Co do pierwszego to może być to coś z przewodami lub MAF - przepływka (jeśli jest w tym silniku bo nie wiem na 100%) już daje dupy. Jak jest i to on to tylko VDO bo inne będziesz wymieniał jak rękawiczki a koszt VDO to też około 500 stówek.
Ale to też miżesz sprawdzić w programie jakie wartości pokazuje.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
arczi
Turysta
Posty: 40
Rejestracja: 25 wrz 2014, o 17:01
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2001
wiek: 48
Skąd jesteś?: Mirsk
imię: Artur
Lokalizacja: Mirsk

Re: V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: arczi » 16 lip 2018, o 17:34

Dziekuje, ale prosze jeszcze o info jak moge sprawdzic w programie (PCMSCAN ?).

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: RIPPER » 16 lip 2018, o 21:28

Albo wina kąta odnośnie sondy natomiast przepływka to swoją drogą. Ale sprawdź. Czystość. Bezpieczników ew przekazników tz styki
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: szmergiel » 17 lip 2018, o 05:10

P0138 to nie wina sondy na 100% bo jak daje wysokie napięcie to znaczy ze jest ubogo. Mowie o tytanowych sondach. Najprawdopodobniej katalizator po „aborcji”. Warto popatrzeć na przebiegi sond. Jak są takie same to w katalizatorze pusto a sonda ok. Druga po nagrzaniu kata powinna pokazywać stałe, dość niskie napięcie do 1V.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: turboni » 17 lip 2018, o 05:31

szmergiel pisze:P0138 to nie wina sondy na 100% bo jak daje wysokie napięcie to znaczy ze jest ubogo. Mowie o tytanowych sondach. Najprawdopodobniej katalizator po „aborcji”. Warto popatrzeć na przebiegi sond. Jak są takie same to w katalizatorze pusto a sonda ok. Druga po nagrzaniu kata powinna pokazywać stałe, dość niskie napięcie do 1V.
Powinna ale tak nie jest.
Chcesz zobaczyć oscyloskop z pracy dwóch sond tytanowych w T4 przy sprawnym silniku, katalizatorze i zero błędów w sterowniku.
I dodatkowo 5V sondy w Volvo mają odwrócone działanie.

Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
szmergiel
Debeściak
Posty: 188
Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
Model: v40
Silnik: b4184s2
moc: 122 KM
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Chotomow
imię: Marcin

Re: V40 1.8 16V, 01 Ktore czujniki nie stykaja ?

Post autor: szmergiel » 17 lip 2018, o 16:23

Nie działają odwrotnie ale inaczej i nie jest to zasługa Volvo ale rodzaju sondy. Tytanowa nie generuje napięcia a zmienia rezystancje. Jak jest ubogo to rezystancjia rósnie, prąd nie płynie i widzimy przyłożone napięcie 5V, jak bogato to spada prawie do zera, płynie prąd i znika nam różnica potencjałów i widzimy zero. Druga sondę tytanowa można oszukać odpowiednio wpiętym rezystorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”