Strona 1 z 1

[S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?

: 21 lip 2018, o 14:59
autor: Crockett
Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.

Dodatkowo już wcześniej miałem błąd: EFI-123 Engine coolant temperature (ECT) sensor, signal, który błędnie pokazywał temperaturę płynu chłodzącego i do póki silnik się nie rozgrzał potrafił wywalać wskazówkę pod czerwone pole. Na ciepłym silniku nie było problemu. Dlatego nie było to na tyle ważne i chciałem wymienić czujnik po powrocie do Polski.
Wyczytałem gdzieś w necie, że ta usterka może mieć jakiś wpływ na dwa błędy wyżej.

Jakieś pomysły? :)

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

: 21 lip 2018, o 17:38
autor: Raptus
Prószę poprawić tytuł tematu

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

: 21 lip 2018, o 18:41
autor: Crockett
Nie mogę niestety znaleźć opcji edycji.

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

: 21 lip 2018, o 21:10
autor: Gosciu
Crockett pisze:Witam,
Mam dość irytujący problem i nie bardzo wiem co już mam zrobić z tym fantem.
Mianowicie, wracając z dłużej trasy, nagle musiałem mocniej przyhamować, od tego momentu wypluło mi na desce kontrolkę DSA. Silnik zaczął dziwnie pracować, obroty nierówne na jałowym biegu. Sprawdziłem na vol-fcr:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
Wymieniłem przepływomierz na używany, skasowałem błędy i nadal to samo.

Jakieś pomysły? :)
są już podobne tematy z takimi objawami (nierówne/falujące obroty), zazwyczaj wychodzi na zabrudzony/uszkodzony silniczek krokowy

Re: Przepływomierz, a może coś innego?

: 21 lip 2018, o 22:22
autor: RIPPER
DSA nie zaświeci się przy hamowaniu bo to nie jego rola prędzej ABS

nie wiem czy to pomyłka czy tak miałeś

zaswiecenie kontrolki DSA jeśli ją masz świeci w momentach przyspieszania jak gubisz trakcje woda ,lód, błoto, itp

przy hamowaniu masz ABS ., wiadomo takie akcje nie mają prawa powodować zapalenia checka ..

chyba że shamowałeś się na biegu do momentu pod szarpania przyduszenia

przepływka nowa tania nie jest być może to dziwne chwilowe błędy skasuj i warto też oglądać live data odczyty z MAFa

sprawdź kabel zasilania przepływki tam powinno być 12 V tz aku power ..tak samo na wtryskach pb itp ...

Re: [S40 2.0 00r] Przepływomierz, a może coś innego?

: 23 lip 2018, o 11:31
autor: Crockett
Przyhamowałem dosyć mocno i szybko skontrowałem gazem, żeby utrzymać prędkość.
Dokładnie, DSA zawsze świeciło mi się w chwili utraty przyczepności (zima-lód, jakieś błoto).
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz na używany, niestety nic to nie dało.
Wymieniłem również czujnik temperatury. Błąd z tym związany na razie nie wyskoczył. Wciąż jednak pokazuje:
EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty
EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty.
oraz w zakładce DSA w vol fcr:
DSA-224 DTC stored in engine control module
DSA-223 Initiating engine control module, signal faulty.
Gdy kasuje te dwa błędy powyżej, kontrolka DSA znika do chwili następnego odpalenia.
Silnik jakoś kiepsko trzyma obroty i trochę "parkocze".